Citat:
Ursprungligen postat av
Zteffen81
Herrmiddagar är jävligt tacky tycker jag. Har själv aldrig varit på någon herrmiddag. Vem vet, det kanske är kul?
Jag undrar lite vad dom gör på dessa middagar. Antar att dom diskuterar själva måltiden och pratar mycket om dryckesvalet till denna måltid. Jag antar att dom även pratar om sitt arbete. Om den nyinköpta Volvon.
Eller är det så att det pratas mycket snusk när fruarna inte är med?
Typ: "Lotta är en riktig puma i sängen gubbar! Hon tar den gladeligen i stjärten och sväljer gärna satsen! Men du! Per-Olof!? Har du lite mer utav det där söta vinet? Blir det lite punsch till kaffet sen eller? Janne!? Har du ollat silverskeden eller?".
Jag har varit på många herrmiddagar genom åren men ingen har varit tacky, men allt handlar ju om sällskapet. Vad skulle vara en tacky herrmiddag? Det är väl om folk är ängsliga över att inte vara märkvärdiga eller "inne" nog eller över att helt enkelt inte ha rätta ytan att visa upp. Så gå inte på herrmiddag med sådana personer om du ängslas över TM. Prova en herrmiddag med folk som inte är rädda för att slappna av.
Middagarna på officersmässen i ungdomen satte väl standarden (inga kvinnliga befäl på jägarförband på den tiden) så jag har svårt att föreställa mig en rejäl herrmiddag utan portvin, men i övrigt betyder sällskapet allt. Vare sig det är i slott eller koja och vare sig man dricker pilsner eller champagne. Samtalsämnena är naturligtvis samma som när man annars träffar gamla vänner... Vad har hänt sedan sist, vad har gemensamma bekanta hittat på sedan sist, någon som fått nytt jobb... Någon som gjort en intressant resa. Att ha bra jobb med ansvar och trivas med det eller ha en ny XC90 är knappast TM. Det blir TM om folk inte kan slappna av utan gör det till något märkvärdigt. I övrigt pratar vi om jakt och hundar, det brukar vara det gemensamma intresset för samtliga som är med.
Allt kan bli TM, även en herrmiddag, om sådana människor är med och får dominera. Det får man se till att hindra dem från att göra.