2016-07-11, 11:28
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
TM känner sig helt varma inombords när de tar sin Audi Q7 och åker 3 km till återvinningscentralen för att kasta en gammal tidning och två glasburkar.

"Vad underbart det är att ha gjort en insats för miljön, vi har ju trots allt bara planeten till låns från våra barn" - tänker TM samtidigt som hen på vägen hem stannar och köper bubbelvatten på flaska.

I Almedalen erbjöd SAS gratis skjuts till flyget med klimatsmart elbil. På riktigt.
Citera
2016-07-11, 11:39
Medlem
Isnatts avatar
En kompis och jag hamnade för många år sedan på ett tråkigt tvåveckorsjobb där vi sysslade med en monoton arbetsuppgift. Vi försökte varje dag komma på intressanta men banala ämnen att tala om och en sak som vi återkom till varje dag var 'Om våra mammor skulle träffa en ny karl - vem skulle vi inte vilja att det var'.
Ibland kom Johan till jobbet och sa 'lyssna:' Och så namnet på nån jävel man inte ville skulle sitta i i fotöljen med en cigarr, benen i kors och en uppslagen tidning som han tittade fram bakom och hälsade välkommen, som om han ägde huset, hemma hos mor när man kom på besök och så skrattade vi åt det där och sa 'Ja fy fan, vilken mardröm'.
Personen vi efter två veckor så att säga korat som segrare var Steffo Törnquist. Vi hade inte riktigt nån etikett att sätta på honom men tacky medelklass är väl mer än perfekt.
Klädstil sprezzatura, garrar i biljardgrepp (fast man vet att han vill skriva negerben), golfklubbor: järn, tryffel, lustjakt, peppar från kvarn, sparriskokare, såpade trägolv, lyor på rivieran och så vidare. Fånigt från sidan om men säkert härligt om man är sån.
Citera
2016-07-11, 13:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
En kompis och jag hamnade för många år sedan på ett tråkigt tvåveckorsjobb där vi sysslade med en monoton arbetsuppgift. Vi försökte varje dag komma på intressanta men banala ämnen att tala om och en sak som vi återkom till varje dag var 'Om våra mammor skulle träffa en ny karl - vem skulle vi inte vilja att det var'.
Ibland kom Johan till jobbet och sa 'lyssna:' Och så namnet på nån jävel man inte ville skulle sitta i i fotöljen med en cigarr, benen i kors och en uppslagen tidning som han tittade fram bakom och hälsade välkommen, som om han ägde huset, hemma hos mor när man kom på besök och så skrattade vi åt det där och sa 'Ja fy fan, vilken mardröm'.
Personen vi efter två veckor så att säga korat som segrare var Steffo Törnquist. Vi hade inte riktigt nån etikett att sätta på honom men tacky medelklass är väl mer än perfekt.
Klädstil sprezzatura, garrar i biljardgrepp (fast man vet att han vill skriva negerben), golfklubbor: järn, tryffel, lustjakt, peppar från kvarn, sparriskokare, såpade trägolv, lyor på rivieran och så vidare. Fånigt från sidan om men säkert härligt om man är sån.
Kul!
ja han verkar vara en klockren uppkomling.
Citera
2016-07-11, 18:00
Medlem
När det serveras Tacos måste TM alltid påpeka hur mycket den svenska tacosen skiljer sig från den äääkta tacos som serveras i Mexiko. Gärna slänger man in en kommentar om hur löjligt det är med svensk tacos och att mexikanarna skulle skratta om de såg vad svenskarna åt.

Att de själva tycker svensk tacos är gott verkar inte ha någon betydelse. Det är inte genuint. Därför äter man det inte. Man vill ju inte förväxlas med någon jävla Svensson, va! Nej, antingen tillagas det utifrån ett recept från Jonas Cramby eller så får det vara. Gud, tänk om grannarna såg en sitta och äta vanlig svenne-tacos...
Citera
2016-07-11, 20:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
I Almedalen erbjöd SAS gratis skjuts till flyget med klimatsmart elbil. På riktigt.

Ja, den elbilen gör ju VÄLDIGT stor skillnad med tanke på koldioxiden som når atmosfären under själva flygresan...
Citera
2016-07-11, 21:33
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, den elbilen gör ju VÄLDIGT stor skillnad med tanke på koldioxiden som når atmosfären under själva flygresan...

Tacky medelklass bryr sig inte om siffror utan det är tanken som räknas.

Min granne undrade också varför jag inte skaffar en ny miljövänligare bil (har en gammal volvo som körs en mil i veckan). Att producera en ny bil i Kina orsakar tydligen inte utsläpp....
Citera
2016-07-11, 21:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Tacky medelklass bryr sig inte om siffror utan det är tanken som räknas.

Min granne undrade också varför jag inte skaffar en ny miljövänligare bil (har en gammal volvo som körs en mil i veckan). Att producera en ny bil i Kina orsakar tydligen inte utsläpp....

Det är YTAN - det som omgivningen ser - som räknas!
Citera
2016-07-11, 23:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
TM hakar snabbt på alla larviga trender som ser bra ut utanpå. Röd tröja för att visa att man bryr sig om tibetanerna (vad fan, de skiter väl i om du har röd tröja dummer), regnbågsfärgad profil på facebook osv. "Man är väl progressiv" ...
Citera
2016-07-11, 23:51
Medlem
TM bygger kataloghus och dokumenterar allt på sin blogg som heter "Välkommen till Villa Efternamn"

"Bygger" betyder i sammanhanget att de pantsätter all sin framtid hos banken för att kunna betala de tattigaste polacker som står att finna. Själva gör de någon obetydlig insats för syns skull för att "spara pengar". Deras blogg är det ingen som läser, trots att de pimpar den på hela internet i de mest krystade sammanhang.
Citera
2016-07-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
TM hakar snabbt på alla larviga trender som ser bra ut utanpå. Röd tröja för att visa att man bryr sig om tibetanerna (vad fan, de skiter väl i om du har röd tröja dummer), regnbågsfärgad profil på facebook osv. "Man är väl progressiv" ...
Det där får mig att tänka på skiten att man en dag om året ska ha olika strumpor för att stödja barn med Downs syndrom (tror jag det är). Den dagen exploderar Facebook och instagram av människor som lägger upp bilder på sina olikfärgade strumpor och sedan känner sig så jävla nöjda när de tror att de gjort en insats för barn med Downs syndrom. Inte en enda unge har "botats" för att de haft olika strumpor på sig på jobbet.

Sådana här saker verkar vara skapade av människor som vill känna känslan av att ha gjort något bra utan att faktiskt behöva anstränga sig eller skänka pengar. Att ha två olika strumpor på sig är ungefär den nivån man orkar lägga sig på, men man vill ändå kunna njuta av känslan att man är snäll och en god människa som "gör någonting" för barn med Downs syndrom. Samma människor som skriver under namnlistor på Facebook för att stoppa våldtäkter i Indien eller delar ut likes för att stoppa svälten i Afrika. Man vill ha alla positiva känslor kopplade till välgörenhet utan att behöva göra ett dugg.
Citera
2016-07-13, 19:16
Medlem
spknoises avatar
Är inte detta en typisk medelklassare?

https://www.youtube.com/watch?v=GKhNAdFFNX0
Citera
2016-07-13, 21:55
Bannlyst
Citat:
Min granne undrade också varför jag inte skaffar en ny miljövänligare bil (har en gammal volvo som körs en mil i veckan).

Klappade du till honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in