• 1
  • 2
2016-07-21, 23:41
Medlem
Hej!

Jag har väldigt mycket problem med pms har jag märkt på senaste tiden, då jag blir en psykoflickvän och väldigt deprimerad ca 2-3 veckor i månaden. Jag analyserar ALLT! Tror min sambo är otrogen, skriker på honom, tror inte han älskar mig mer, känner mig värdelös och ful och har allmänt hemska tankar om mig själv, vill bara stanna i sängen och gömma mig när jag mår såhär.

Just nu mår jag som vanligt! Väldigt harmonisk, lugn och glad och jag känner mig älskad av min pojkvän trots att han inte gör nåt speciellt. Jag är bara glad och vanlig så att säga. Så just nu är jag normal :P

Dock fasar jag för att nästa gång jag får pms (för jag tror det är det? Måste vara det?!) mår dåligt från ägglossning fram till precis innan mensen.

Jag har börjat ta Agnus Castus i tablettform en gång om dagen (örter som ska hjälpa pms) och hoppas på att det ska hjälpa mig.

Någon som har samma erfarenheter och kan hjälpa mig med tips?! Vad som helst! Jag är orolig för mitt förhållande då jag förvandlas till en annan person när jag har pms och tycker så synd om min sambo! Så någon som har pms och hur hanterar ni det? Tar ni något för det etc? Jag har förklarat för min sambo om pms men tror det kan vara svårt att förstå när man inte har upplevt det.

Hjälp! <3
Citera
2016-07-21, 23:49
Medlem
Se världen ur ett perspektiv där du har det väldigt bra och lever i ett bra land och att du inte riskerar att få din bostad bombad eller inte ha möjlighet till att äta på några dagar.

Generellt sett så analyserar dock vi människor i princip hela tiden, vanligtvis andra människor.
Citera
2016-07-21, 23:50
Medlem
Hej.
Steg 1 är att bli medveten om det.
Ladda ner en app, P-tracker. För att dokumentera dina symtom m m.

Så långt har jag kommit och jag har också förklarat och visat för min sambo att under vissa dagar så kommer jag vilja göra slut pga detta...

Att vara öppen med att man har problem med det gör också att saker underlättar.
Citera
2016-07-21, 23:53
Medlem
Chrillies avatar
Minns när tjejerna på högstadiet skyllde på pms för att skippa lektioner, det är ingen skillnad på dem eller dig. Jävla fjortis som skyller på pms som en ursäkt till att bete sig som en fitta en gång i månaden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aves8888
Se världen ur ett perspektiv där du har det väldigt bra och lever i ett bra land och att du inte riskerar att få din bostad bombad eller inte ha möjlighet till att äta på några dagar.

Generellt sett så analyserar dock vi människor i princip hela tiden, vanligtvis andra människor.

Jag är väldigt tacksam för allt jag har i livet, och tro mig, jag har mycket empati för alla människor i världen och hjälper på det sättet jag kan hjälpa. Dock handlade mitt ämne om pms nu och inte något annat, tack för svar!
Citera
Medlem
Låter som att PMS bara är ursäkten (om inte du är mycket ung, det vill säga 18 år precis då det är åldersgräns här på FB).

Tänk så istället så kan du lösa ett problem som faktiskt finns, och inte det påhittade problemet.
Citera
2016-07-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillie
Minns när tjejerna på högstadiet skyllde på pms för att skippa lektioner, det är ingen skillnad på dem eller dig. Jävla fjortis som skyller på pms som en ursäkt till att bete sig som en fitta en gång i månaden.

Hehe, du är förmodligen en ung kille. Vill helst höra från andra tjejer med erfarenhet men tack ändå.
Citera
2016-07-21, 23:58
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillie
Det är ju lätt att som snubbe uttala sig som aldrig vare sig haft mens eller ägglossning. You don't know shit.

Ts: har liknade besvär, suicidal och väldigt ledsen bundet till cykeln. Först trodde jag att jag var galen på riktigt men började föra noteringar över de här perioderna.

Har börjat med cipralex som hjälper i viss män, det är ett antidepressivum. Tar det varje dag, för vissa räcker en låg dos just före mens.
Citera
2016-07-21, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampbob1
Hej.
Steg 1 är att bli medveten om det.
Ladda ner en app, P-tracker. För att dokumentera dina symtom m m.

Så långt har jag kommit och jag har också förklarat och visat för min sambo att under vissa dagar så kommer jag vilja göra slut pga detta...

Att vara öppen med att man har problem med det gör också att saker underlättar.

Tack för svar! Ja jag håller med dig! Det bästa är att prata om det med honom och försöka förklara. Jag har den appen faktiskt och det är nu jag insett att det är samma tid varje månad. Sjukt vad hormoner kan göra med en, haha!

Hoppas det blir bra för dig också!
Citera
2016-07-22, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishteacher88
Tack för svar! Ja jag håller med dig! Det bästa är att prata om det med honom och försöka förklara. Jag har den appen faktiskt och det är nu jag insett att det är samma tid varje månad. Sjukt vad hormoner kan göra med en, haha!

Hoppas det blir bra för dig också!

Tack!
Jag har även försökt leta upp lite hälsokost att äta men inte kommit så långt, tar en sak i taget så får vi se var vi hamnar
Men sen att träna tror jag på med
Citera
2016-07-22, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det är ju lätt att som snubbe uttala sig som aldrig vare sig haft mens eller ägglossning. You don't know shit.

Ts: har liknade besvär, suicidal och väldigt ledsen bundet till cykeln. Först trodde jag att jag var galen på riktigt men började föra noteringar över de här perioderna.

Har börjat med cipralex som hjälper i viss män, det är ett antidepressivum. Tar det varje dag, för vissa räcker en låg dos just före mens.

Ja dom kommer alltid med sina små kommentarer här, haha

Tack för svar! Jag har läst om cipralex, och har hört att det har hjälpt till exempel min bästa kompis. har du gått upp i vikt något utav dom? För det är det som gör att jag försöker hitta andra alternativ. Lite ytligt jag vet, haha, men är nöjd med min kropp som den är nu. Hjälper dom mycket för dig eller bara till viss del?
Citera
2016-07-22, 00:04
Bannlyst
Satt kollade på detta idag. Intressant program

https://www.youtube.com/watch?v=6846ZTBu08k

Edit: Turn into a man och kör testosteron.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in