2016-07-20, 22:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Ingen debunker kommer diskutera fysik och matte för det är samma sak som att erkänna att 9/11 omöjligt kunnat utföras så som den officiella versionen beskriver

Vi har ju inte gjort annat de senaste sidorna - problemet är att du inte förstår skillnaden av att släppa 30 våningar på ett våningsplan mot att släppa 1 våning på ett våningspålen. Så länge du räknar på förskolenivå (och försvarar det!) så finns det ju inte så mycket att diskutera..

titta öhhhh - en bil krockar med en annan bil och de stannar - alltså borde wtc slutat rasa och stanna när det föll ner på resten av huset...
Citera
2016-07-20, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vi har ju inte gjort annat de senaste sidorna

Du har inte presenterat en enda egen uträkning eller beskrivning av hur man räknar i något inlägg jag läst från dig. Om du gjort försök på att räkna själv så visa gärna
Citera
2016-07-20, 23:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du har inte presenterat en enda egen uträkning eller beskrivning av hur man räknar i något inlägg jag läst från dig. Om du gjort försök på att räkna själv så visa gärna

Jag vet inte hur många gånger man måste förklara samma sak för dig men vi tar det väl en gång till:
Jag har inga problem med de officiella bevisen - varför ska jag räkna på dem? Det enda jag behöver göra, och gör, är att peka ut felen i det du presenterar som "bevis" för dina teorier - och det är inte särskilt svårt, särskilt inte när "bevisen" utgörs av två bilar som krockar i rymden eller vad det är du håller på med nu...
Citera
2016-07-20, 23:57
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur många gånger man måste förklara samma sak för dig men vi tar det väl en gång till:
Jag har inga problem med de officiella bevisen - varför ska jag räkna på dem?

De som kan räkna kan snabbt se att de är fel, du kan inte räkna och därmed är du oförmögen att se felen
Citera
2016-07-21, 00:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
De som kan räkna kan snabbt se att de är fel, du kan inte räkna och därmed är du oförmögen att se felen

Jag kan räkna om jag vill efter en hyfsat gedigen naturvetenskaplig och teknisk utbildning - jag vet bara inte vad det är jag ska räkna på som sagt - och du, eller någon annan, har ju aldrig varit i närheten av att visa att något är fel i de officiella uträkningarna. Ska jag vara helt ärlig tror jag inte ens du sett dom - men bevisa gärna att jag har fel, dock funkar det inte med dina bilkrockar i rymden...
Citera
2016-07-21, 00:32
Medlem
Citat:
Jag kan räkna om jag vill

Vi väntar på att du skall samla ihop motivation till att vilja visa din räkneförmåga, lite jobbigt med allt gnäll utan substans
Citera
2016-07-21, 01:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vi väntar på att du skall samla ihop motivation till att vilja visa din räkneförmåga, lite jobbigt med allt gnäll utan substans

Sluta tramsa nu eller berätta vad du vill att jag ska räkna på - allt du hittills räknat på har ju varit rent trams - vill du att jag också ska räkna på trams? I sånt fall - varför?
Citera
2016-07-21, 01:09
Medlem
Citat:
Sluta tramsa nu eller berätta vad du vill att jag ska räkna på - allt du hittills räknat på har ju varit rent trams - vill du att jag också ska räkna på trams? I sånt fall - varför?

Om den här mängden bränsle räcker för att värma upp stål i några våningar så stålet blir så varmt att de blir mjukt
http://i.imgur.com/2Dh8xiB.jpg

Visa uträkningar på det, du vet säkert att det finns tabeller på hur mycket energi som krävs för att värma upp olika ämnen och även hur snabbt de avger värme
Citera
2016-07-21, 01:19
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Om den här mängden bränsle räcker för att värma upp stål i några våningar så stålet blir så varmt att de blir mjukt

Visa uträkningar på det, du vet säkert att det finns tabeller på hur mycket energi som krävs för att värma upp olika ämnen och även hur snabbt de avger värme

Bränslet satte eld på allt brännbart på flera våningsplan, det brann under lång tid utan brandbekämpning. Ta gärna med det i dina "beräkningar" också.
Citera
2016-07-21, 01:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Så jävla korkat så min klocka stannade.. Vem har påstått att det var detta som skedde, och att inget annat bidrog
Citera
2016-07-21, 10:50
Medlem
Citat:
Steg 3
Två bilar krockar, men denna gången faller en bil fritt ner, bilen har en hastighet av 200 km/h, den faller på en annan bil låtsas vi svävar som en fågel. Minsta påverkan och den slutar sväva och börjar falla fritt. Om en bil av samma modell faller fritt i 200 km/h och träffar den andra bilen som då direkt tappar alla lyftkrafter. Hur stor hastighet ner har de båda bilarna direkt efter träffen?
Det där är efter första våningen. Vid andra våningen är det två bilar som träffar en bil. Tredje våningen är det tre bilar som träffar en bil. Alla tre bilarna har accelererat med 1g innan de träffar den fjärde bilen. Dessutom har du inte tagit hänsyn till att det är ett antal bilar som följer med den första bilen i samma hastighet. De hinner upp de bilar som har krockat och adderar den massa som ingår i kollisionerna. Det gör att för varje ny våning minskar den bromsande förmågan.

Sitter på en telefon så jag orkar inte räkna ut de exakta siffrorna. Men om jag får stjäla en beräkning som andra har gjort:
Rörelsemängden är konstant: 30*m*v1=31*m*v2, dvs v2 = v1 * 30/31 = v1*0,97 dvs hastigheten precis efter stöten är 3% lägre än precis innan.
Citera
2016-07-21, 11:00
Medlem
Citat:
Så jävla korkat så min klocka stannade.. Vem har påstått att det var detta som skedde, och att inget annat bidrog

Menar du att stålet inte värmdes upp?

Du kan få en lättare uppgift om det är för svårt att räkna på hur mycket någon kan värmas av annat beroende på hur mycket energi som finns.

Här är en bild på building 7: http://skepticdenialism.blogspot.se/2011/12/evidence-1.html
Den visar skador från delar som sprutar ut vid kollapserna av wtc 1 och 2. Vilken hastighet åt sidan har krävts för att få någon balk att skada building 7 högst upp. Är den hastigheten högre än hastigheten som WTC har neråt vid det aktuella ögonblicket när något "knuffar" iväg balken mot building 7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in