2016-07-18, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Att injicera har enligt mig bara en fördel:
- Ekonomiskt.

Eftersom att biotillgängligheten IV är 100%.
Nasalt ca 50%. Sublingualt 30%. Oralt 10%

Har man gått så långt i sitt missbruk att man måste ta Subutex IV så tycker jag att det är hög tid att söka vård, för det finns inga som helst fördelar (förutom den ekonomiska biten) att ta Subutex IV.
Jag orkar inte ens skriva ner alla nackdelar, men jag kan ta några;

- Ingen rush! Ruset unfinner sig ca 10 snabbare än vid nasalt intag (man orkar faktiskt vänta!)
- Är man inte extremt noggrann med filtrering riskerar man en rad komplikationer bl a proppar och hjärtproblem.
- Ruset blir betydligt kortare än vid nasalt eller sublingualt intag
- Man riskerar i betydligt högre utsträckning att få leverproblem vid IV intag.
- HIV, Hepatit C om man är slarvig och delar nålar

Så ta inte Buprenorfin intravenöst. Det är inte värt det!

Okej! Tack för svar, Med andra ord bara ekonomiskare, Men förstör en 10 gr mer i längen istället då Tack för ditt svar!
Citera
2016-07-18, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasKn
Okej! Tack för svar, Med andra ord bara ekonomiskare, Men förstör en 10 gr mer i längen istället då Tack för ditt svar!

Mest ekonomiska är att lägga dom under tungan då de varar längst.
Citera
2016-07-18, 11:25
Medlem
Mest ekonomiskt måste ju vara att snorta? Jag upplever ganska stor skillnad gentemot sublingualt.
Citera
2016-07-19, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Mest ekonomiskt måste ju vara att snorta? Jag upplever ganska stor skillnad gentemot sublingualt.

Om man går på micro doser som 1-4mg så är ju snoken att föredra allt över de är slöseri men tar man 18+ så är näsan inget alternativ
Citera
2016-07-19, 16:58
Medlem
Vågar man ta sub ca 36 timmar från senaste intaget av heroin? vill inte bli dödssjuk, har lite diazepam om det kan hjälpa.
Citera
2016-07-20, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Vågar man ta sub ca 36 timmar från senaste intaget av heroin? vill inte bli dödssjuk, har lite diazepam om det kan hjälpa.

Är du fysiskt beroende av drabbet? Isåfall skall du vänta till du är ordentligt dålig och då menar ja ordentligt om inte så är det ingen fara
Citera
2016-07-20, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOOSEMAN
Är du fysiskt beroende av drabbet? Isåfall skall du vänta till du är ordentligt dålig och då menar ja ordentligt om inte så är det ingen fara

Ja, ligger på ca 2 bollar om dagen och tatt det i ett halvår. Nu har det gått över 48 timmar sen senaste h.
Citera
2016-07-20, 15:28
Medlem
Hej!

Har idag Palexia via smärtkliniken. Ligger på maxdos och får ej önskad effekt så nu föreslår dom metadon istället.

Måste man gå i ett program för att få detta eller finns det på vanligt recept som alla andra mediciner jag har och haft?

Inte behövt lämna prover eller något annat än samtalskontakt, verkade på läkarna som om det var även så med metadon.
Det står antecknat i journalerna att fungerar inte palexian så återstår bara metadon för patienten. Jag har vägrat konsekvent då jag vill hålla mig så "nykter" som möjligt.
Haft oxynorm och oxycodone och det var guld men ett helvete att sluta med.

Vilket område skrivs subutex ut för i medicinskt syfte? Alltså inte för drogrehabilitering utan rent medicinskt?

Mvh
Citera
2016-07-20, 23:44
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realokerad
Hej!

Har idag Palexia via smärtkliniken. Ligger på maxdos och får ej önskad effekt så nu föreslår dom metadon istället.

Måste man gå i ett program för att få detta eller finns det på vanligt recept som alla andra mediciner jag har och haft?

Inte behövt lämna prover eller något annat än samtalskontakt, verkade på läkarna som om det var även så med metadon.
Det står antecknat i journalerna att fungerar inte palexian så återstår bara metadon för patienten. Jag har vägrat konsekvent då jag vill hålla mig så "nykter" som möjligt.
Haft oxynorm och oxycodone och det var guld men ett helvete att sluta med.

Vilket område skrivs subutex ut för i medicinskt syfte? Alltså inte för drogrehabilitering utan rent medicinskt?

Mvh

Man får inte Subutex mot smärta. För jag antar att det är det du menar. Det som innehåller Buprenorfin och som skrivs ut mot smärta är Temgesic. Finns i styrkor 0,2 mg och 0,4 mg.
Citera
2016-07-20, 23:47
Medlem
Citat:
Man får inte Subutex mot smärta. För jag antar att det är det du menar. Det som innehåller Buprenorfin och som skrivs ut mot smärta är Temgesic. Finns i styrkor 0,2 mg och 0,4 mg.

Tack för svar!

Är den endast för avvänjning av andra preparat eller vad är den tänkt som i medicinskt syfte?

Mvh
Citera
2016-07-20, 23:50
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realokerad
Tack för svar!

Är den endast för avvänjning av andra preparat eller vad är den tänkt som i medicinskt syfte?

Mvh

Om man inte tål Morfin, Oxy osv så kan man få vanliga Buprenorfin-tabletter mot smärta. Men jag kan tänka mig att det är jävligt ovanligt
Citera
2016-07-21, 00:24
Medlem
Citat:
Om man inte tål Morfin, Oxy osv så kan man få vanliga Buprenorfin-tabletter mot smärta. Men jag kan tänka mig att det är jävligt ovanligt

Ok, jag förstår att den inte är mot smärta i större utsträckning men vad är den framställd för? Vad skall den i huvudsyfte hjälpa patienter med? Jag inser att den kan ha flera faktorer men framställdes den i syfte för avvänjning?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in