Citat:
Ursprungligen postat av
Shazzles
konfrontativ, check (x)
-
Jag tror du har mött män som gjort det du tänker göra enligt de kriterier du har gett, hur dessa är vet du och jag mycket väl.
chfno och lordrogue är inne på rätt spår...
Jag vill bara ha konstruktiv kritik. Utveckla din uppfattning vad du tycker. Vill använda detta som en ventilation för att skriva av mig medans jag är på bättringsvägen. Ska bevisa framförallt för mig själv, att jag kan. Disciplin och inte ge upp vid motgångar, utan lära mig av mina misstag och se framåt. För att till slut leva i nuet.
Om du menar en kille som är i likvärdig situation som mig, som totalvänt sitt liv. Så som jag skriver att jag har som mål.
- Börjar sköta sin hälsa.
- Skaffar upplevelser genom resor och kontakt med andra människor.
- Är nöjd med livet och gör saker som man tycker är kul både för sig själv och med vänner.
- I harmoni med sig själv och sina känslor. Inte håller allting inom sig, utan står på sig. Tycker att det är okej att må dåligt ibland och söka tröst. Fast låter det inte vara en ursäkt för att ta tag i saker och leva ett värdigt liv.
- Uppskattar och respekterar kvinnor. Inte nervös bland dem, får de att skratta, har roligt, är stöttande. Sedan inte gömmer sig bakom skärmen för att kolla på förnedrande porr i efterhand. Utan faktiskt står upp för sina värderingar på denna fronten.
- Skaffar sig en hobby som man brinner för och utvecklar sin förmåga och förhoppningsvis har talang i området.
- Skaffar familj och har en kvinna och barn vid sin sida som skyddar och älskar i vått och torrt.
- Sköter sina plikter med ekonomi och jobb.
Vet inte många killar/män som gjort den vändningen i livet. Om du har en annan definition av vad det innebär att bli man (skulle även kalla det, bli vuxen/mogen).
Jag ska sträva mot detta, kommer vara många hinder i vägen. Fast ska göra allt jag kan för att ge mig de bästa förutsättningarna.