Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
För Trump hade med sitt överlägsna utrikespolitiska kunnande tecknat ett bättre avtal än Obama?
Nej. Men det blir inget krig mellan dem. Kanske inte ens ombudskrig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
Hans uttalanden om Iran i kombination med uttalandet om Syrien som du verkar avse, är ju ett, okej inte 100 % bevis, men mycket starkt indicium för att han inte har en susning om den där konflikten eller utrikespolitik över huvud taget.
Jag var lite osäker så sent som för några månader sedan, men är nu helt säker på att vi får samma utrikespolitik oavsett vem som vinner i höst. Dvs en sämre sådan än Obama har drivit. Synd, för t.ex. kraftigt ökat utbyte med Iran skulle ge "oss alla" en ny stor avsättningsmarknad och samtidigt driva landet i sekulär riktning.
Vad syftar du exakt på? Vilka uttalanden gjorde dig att tro, att det blir samma politik. Jag följer inte så noga, men kollade hans telepromter-utrikespolitik-tal.
Det var isolationistisk och överlag bra.
Citat:
It all began with the dangerous idea that we could make Western democracies out of countries that had no experience or interest in becoming a Western Democracy.
Räcker för mig. Kunde vara Putin som sa det
Citat:
We should work together with any nation in the region that is threatened by the rise of radical Islam. But this has to be a two-way street. They must also be good to us. Remember that. They have to be good to us, no longer one way. It’s now two-way. And remember, us and all we’re doing, they have to appreciate what we’ve done to them. We’re going to help, but they have to appreciate what we’ve done for them.
Uppfattar det som attack mot SA, även om Trump i början talade ett tydligare språk om SA än han gör det nu.