2016-07-20, 01:26
Medlem
Hoppas att man en gång för alla kan bevisa att regimen stödjer IS över gränsen.
Citera
2016-07-20, 01:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
SPOILER: Ointressant.

Tillägg: men vad fan nu har jag översatt flera mail, de låter som transkriberingar av tråkiga radioprogram!
Är det här totalfail av Wikileaks eller? Verkar ju knappt ha något med Erdosvinet att göra.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-07-20 kl. 01:41.
Citera
2016-07-20, 01:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
This is bullshit. Ska man tro på att de samtalade via Google groups och hade Hotmail? Really? Har någon hittat något som tyder på att de här är äkta mail?
Citera
2016-07-20, 01:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
...

Tillägg: men vad fan nu har jag översatt flera mail, de låter som transkriberingar av tråkiga radioprogram!
Är det här totalfail av Wikileaks eller? Verkar ju knappt ha något med Erdosvinet att göra.

Du får kanske ha i åtanke att om det nu faktiskt rör sig om 300 000 meddelanden and 500 000 andra dokument kan det ta sitt lilla tag innan man hittar något smaskigt.

Sedan skriver faktiskt WikiLeaks följande om släppet:

Citat:
It should be noted that emails associated with the domain are mostly used for dealing with the world, as opposed to the most sensitive internal matters.

Med andra ord kanske man inte ska vänta sig några större avslöjanden om partiets interna angelägenheter, om nu inte någon eller några partimedlemmar använt fel mailserver ā la Clinton.
Citera
2016-07-20, 02:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Okej då.

Om det är någon som känner för att söka vidare så är Erdogans partis mailadress "namn" @akparti.org.tr
Citera
2016-07-20, 02:18
Medlem
December 18, 2015
To the Honorable Bob Corker U.S. Senator Chairman of the U.S. Senate Committee on Foreign Relations,
Washington, D.C. Dear Chairman Corker:

"I strongly believe that any so-called Daesh, ISIS or ISIL in Afghanistan are mercenaries, contractors and just plain thugs paid for with U.S. and Afghan monies and drug trafficking monies. Please see the attached video. "

https://wikileaks.org/akp-emails/emailid/9739
Citera
2016-07-20, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 24toLife
December 18, 2015
To the Honorable Bob Corker U.S. Senator Chairman of the U.S. Senate Committee on Foreign Relations,

"I strongly believe that any so-called Daesh, ISIS or ISIL in Afghanistan are mercenaries, contractors and just plain thugs paid for with U.S. and Afghan monies and drug trafficking monies. Please see the attached video. "

Intressant läsning! Han nämnde Krigsherren Rashid Dostum ofta...
Kollade upp han.. Han ser verkligen ut som en fulfisk
Blandning mellan bäver o något mer ^^
Bild på han här

http://imgur.com/yUkvl4b
Citera
2016-07-20, 03:27
Medlem
Citat:
December 18, 2015

Det kan ju inte vara korrekt.

Lite som om du och jag skulle PM:a på Flashback.... "Jag tror Varnagel kanske faktiskt är en riktig nazist och att han är betald av en större organisation för att skapa kaos, eller vad tror du? Trevliga hälsningar /Fet Man"

yaya: "When I met with Abdullah Abdullah in September, 2012 in Afghanistan, after showing me his extremely expensive gold watch paid for with U.S tax dollars, he bragged that he was in charge of the mercenaries/contractors, DAESH, ISIL ISIS. I have known Abdullah since childhood."

Någon random gmail-adress...

WTF
Citera
2016-07-20, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Det kan ju inte vara korrekt.

Lite som om du och jag skulle PM:a på Flashback.... "Jag tror Varnagel kanske faktiskt är en riktig nazist och att han är betald av en större organisation för att skapa kaos, eller vad tror du? Trevliga hälsningar /Fet Man"

yaya: "When I met with Abdullah Abdullah in September, 2012 in Afghanistan, after showing me his extremely expensive gold watch paid for with U.S tax dollars, he bragged that he was in charge of the mercenaries/contractors, DAESH, ISIL ISIS. I have known Abdullah since childhood."

Någon random gmail-adress...

WTF

Skillnaden e väl att du o jag inte sitter i någon senat av förtroendevalda.
Sen kan detta vara en coop-espionage, någon som du o jag, som besitter inromation, förmodligen äkta och förmedlar vidare info till "högre" insatta
Citera
2016-07-20, 03:49
Medlem
Citat:
Skillnaden e väl att du o jag inte sitter i någon senat av förtroendevalda.
Sen kan detta vara en coop-espionage, någon som du o jag, som besitter inromation, förmodligen äkta och förmedlar vidare info till "högre" insatta

Du har rätt.

Så du sitter inte i en senat av förtroendevalda alltså?

Men, ja, tror inte att någon använder gmail(förutom Hillary då) bland de högre insatta.

Ska inte störa tråden mer nu.
Citera
2016-07-20, 06:53
Medlem
danijov88s avatar
Ser ut att mest vara mest skit än så länge. Verkar inte som att svensk media ännu har uppmärksammat detta. Förhoppningsvis börjar sekulära krafter i Turkiet att granska dessa mail aktivt. Även om det skulle uppmärksammas något fuffens så har Erdogan ett väldigt starkt stöd och jag ser inte hur detta stödet skulle kunna rubbas. Synd att militärkuppen inte lyckades för ett sekulärt Turkiet hade varit en stark allierad i kampen mot terror/radikalisering precis som det var i början av millennieskiftet.
Citera
2016-07-20, 09:08
Bannlyst
Vad spelar det för roll?

Alla vet att Erdogan är smutsig,

Vad spelade Snowdens blåande för roll i längden?

Vad spelar Wikileaks för roll egentligen? (har någon blivit avsatt??)
Eller har Assange blivit misstänkt för våldtäkt?

Förstår ni inte att det inte spelar någon roll om det avslöjas en massiv konspiration om hemlighetsmakeri bakom kulisserna, vad ska gemene man göra annat än att skriva på Flashback om sitt missnöje. Men vad ger det?

Eliten har ändå makten och gemene man kan inte organisera en revolution ändå, och om hen skulle göra det skulle Eliten antingen köpa ut eller döda hen i vilkt fall.

Låt Erdogan vara i fred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in