Citat:
Ursprungligen postat av
Balkan-King
Der behøves hverken Rusland eller Putin til at "söndra gemenskapet i Europa", dette gøres til næsten perfektion af Washington og USA.
Jag syftar inte på att USA kör bra politik, men man kan inte negligera Rysslands bidrag till projektet med att söndra - det är känd att det håller på, framdeles med psykologiska operationer. Och här tror jag att det rör sig om en sådan, där plantering av passande information genom Wikileaks är ett steg i strategin för att få Turkiet från USA/NATO mot Kreml. Sedan är saken att Ryssland är ett större hot mot säkerheten i Europa än USA, även fast USA såklart är en störring för politisk självbestämmande. USA före Ryssland är min åsikt pt., även fast jag Innan var helt proRyssland. Sen är det spekulation från min sida, det är klart, och det är inget ställningstagande. Världen är kompleks, och att USA/Washington söndrer av så-och-så skäl eller orsak utesluter inte att andra söker uppnå specifika mål genom specifika splittringar. Detta är, tror jag, en sådan, och inte av Washington, utan av Kreml.