2016-07-19, 20:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Du skrev att du inte hittade något om CB, trots flera tusen träffar. Du kan bortförklara bäst du vill men du framstår ff. som en idiot.

Till ämnet så ser jag fram emot vad som släpps, oavsett vad det är och vart det pekar. Det finns mycket att fundera över i denna NATO och ev. EU-stat.

Jag är säkert en idiot, om du säger så. Du verkar veta bäst. Men det förklarar ändå inte saken att Wikileaks enbart släpper saker "då och då", och helst till journalister, vänligen förklara för en idiot.

Tackar på förhand!
Citera
2016-07-19, 20:40
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Det går inte att lägga upp dem direkt när de mottas eftersom de måste gå igenom dem, verifiera dem, samt eventuellt skanna in dem och formatera dem. Sedan tycker jag också att deras publiceringar verkar sammanfalla lägligt med att ämnena är aktuella.

Där håller jag med om "sammanfalla lägligt". Men gå igenom?? Det verkar som att wikileaks har en egen censur, och det är ju inte bra med censur.. Då blir det ju som "aftonbladet"!
Citera
2016-07-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag är säkert en idiot, om du säger så. Du verkar veta bäst. Men det förklarar ändå inte saken att Wikileaks enbart släpper saker "då och då", och helst till journalister, vänligen förklara för en idiot.

Tackar på förhand!

Det kanske handlar om pengar. Även wikileaks måste få in pengar till sin verksamhet. Det kan också handla om att få uppmärksamhet kring det material man släpper. Det är ingen mening med att släppa allt materialet om det inte uppmärksammats.

Vi har också aspekten att Wikileaks får in mycket material, men att den måste förberedas för att kunna bli släppt och sökbart. Sen har vi aspekten att Wikileaks har en självbevarelsedrift när det gäller vad för material man släpper. Inte ens wikileaks vill släppa material som kan orsaka andra människors död. Man får alltså granska materialet först och se hur riskbilden ser ut att släppa materialet.

Bland annat..
Citera
2016-07-19, 20:49
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Förhoppningsvis avslöjanden om skurkstaten "Turkiets" roll i människosmugglingen av muslimer till Grekland, den sk "flyktingkatastrofen" () så att EU en gång för alla avslutar sina relationer med gangster-regimen i Ankara.
Tvek. Tror du är ute och cyklar en del.

Däremot en hel del angående Turkiets, mer eller mindre, aktiva stöttande till IS.
Citera
2016-07-19, 21:02
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Förhoppningsvis smaskiga detaljer om Erdogans samrörelse med IS och "elaka" hatmail om USA så att USA får upp ögonen om vem Erdogan faktiskt är och så får vi hoppas att USA bestämmer sig för att attackera Turkiet.
Citera
2016-07-19, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Tackar på förhand!

Kanske Wikileaks tyckte att några andra än NSA och FRA ska få information om vad som pågår?

Jag är också en idiot, så ta inte illa upp.

Edit:
Information är makt, det lärde jag mig på särskolan. Wikileaks funderade nog ett bra tag på om de skulle släppa den här infon, statskuppen fick dem att släppa en del eftersom media totalt manipulerat informationsflödet.
De har säkert en hel del annat som bara väntar på att släppas.
Det är inte censur. Om dina mail hade blivit stulna av en tjuv, skulle då tjuven behöva stå till svars för censuranklagelse om han inte delade med sig av dessa?
Senast redigerad av FetManDansar 2016-07-19 kl. 21:12.
Citera
2016-07-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Förhoppningsvis smaskiga detaljer om Erdogans samrörelse med IS och "elaka" hatmail om USA så att USA får upp ögonen om vem Erdogan faktiskt är och så får vi hoppas att USA bestämmer sig för att attackera Turkiet.

Kommer givetvis aldrig hända oavsett vad som kommer fram.

Sedan tvivlar ja starkt på att oavsett vad som kommer fram att det är något som USA inte redan vet om
Citera
2016-07-19, 21:29
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Kommer givetvis aldrig hända oavsett vad som kommer fram.

Sedan tvivlar ja starkt på att oavsett vad som kommer fram att det är något som USA inte redan vet om

Jo men när det blir "officiellt" så kommer USA att bli tvungna att ta ställning till det. Antingen fortsätta att mjölka med Turkiet eller se det som den terroristtillhåll det är.
Citera
2016-07-19, 21:29
Medlem
Får fan hoppas de släpper dokumenten fort. Annars har man ju varit med om att wikileaks släpper när det passar dem!!
Citera
2016-07-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Jo men när det blir "officiellt" så kommer USA att bli tvungna att ta ställning till det. Antingen fortsätta att mjölka med Turkiet eller se det som den terroristtillhåll det är.

Absolut, men oavsett vad så kommer det aldrig leda till någon militär konfrontation länderna emellan
Citera
2016-07-19, 21:35
Medlem
johanjosefssons avatar
300 000 mail. Trehundratusen mail? Aldrig i livet att han kan ha hunnit skrivit så många. Ledförslitningen i hans händer måste vara enorm.
Citera
2016-07-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
300 000 mail. Trehundratusen mail? Aldrig i livet att han kan ha hunnit skrivit så många. Ledförslitningen i hans händer måste vara enorm.
Haha

Nu får de fan i mig se till att släppa skiten. Vad händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in