2016-07-19, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Wikileaks ser jag som en stor bluff. Inte för att de kanske har dokumenten, men de släpper dessa då och då. Har försökt söka på "Carl Bildt", får inte fram ett skit. Jag är övertygad att "Carl Bildt" borde förekomma i ett hyfsat stort antal "wikileaks"-dokument. Är det jag som söker fel? Eller är det något annat fel, att wikileaks inte har sökbara dokument?

http://www.friatider.se/carl-bildt-loses-election-era-small-dog-bloody-mouth-over
http://www.thelocal.se/20101206/30634
Citera
2016-07-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
300 000 mail. Trehundratusen mail? Aldrig i livet att han kan ha hunnit skrivit så många. Ledförslitningen i hans händer måste vara enorm.

3000 mail stod det i artikeln + ett antal dokument (500?), vad jag förstod det som i första vändan. 100k+ dokument i hela batchen.

Nu va det en stund sen jag läst artikeln, så kan minnas fel.

Det kanske är ju kuppen som är anledningen till att man släpper det man har just nu; svårt att veta vad som är hönan respektive ägget i nulägget. Vi får väl se vad däri står. Men man kan ju utgå från att man från Ankara kommer hävda att de är falska.
Citera
2016-07-19, 21:50
Medlem
My bad det stod 300 000 mails resp 500 000 docs, my bad. Men det är nog inte alla skrivna av honom, men det kanske tanke ner hela APK epost server.
Citera
2016-07-19, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
My bad det stod 300 000 mails resp 500 000 docs, my bad. Men det är nog inte alla skrivna av honom, men det kanske tanke ner hela APK epost server.

Jag brukar ha problem med mina .pst-filer när de når över 50GB.
Men när det gäller fri information så är 300 000 e-mail inga problem. 500 000 dokument skulle få någon filserver att reagera kanske. En brandvägg kanske skulle reagera men idag så ser ju NSA och FRA allt. Det är just därför EU måste bötlägga de stora lastbilstillverkarna för kartellbildning. De kunde ju redan läsa deras mail?

När ett samhälle blir för komplext så kollapsar det.
Citera
2016-07-19, 22:05
Medlem
Balkan-Kings avatar
Jeg har absolut ingen problemer med Edogans islamisme eller hans syn på de såkaldte liberale værdier eller om han er en diktator eller ej. Det skal ikke være vores problem hvordan Tyrkiet skal styres og med hvilke metoder.

Det som uhørt provokerer mig med Erdogan er hans STORE bidrag til den væbnede konflikt i Syrien, støtte til ISIS og skapanden af flygtningeproblemet, Erdogans syn på Syrien er: min "fjendes" svakhet er min styrke. Han udnævnte Syrien til sin fjende men glemmer at æblet ikke falder langt fra træet. Erdogan er en simpel primitiv hedersmand med sultandrømme.
Citera
2016-07-19, 22:15
Medlem
"We appear to have won our 24h cyberwar. The AKPemails part one will be released imminently. #TurkyPurge"

Snart smäller det
Citera
2016-07-19, 22:16
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag är säkert en idiot, om du säger så. Du verkar veta bäst. Men det förklarar ändå inte saken att Wikileaks enbart släpper saker "då och då", och helst till journalister, vänligen förklara för en idiot.

Tackar på förhand!

Om jag minns rätt så var det bland annat diplomatläckan där man i förväg gick ut till utvalda tidningar och gav dom möjlighet innan allmänheten att gå igenom dokumenten. Det fick dom också en hel del kritik för då det lätt blir godtyckligt vad som väljs ut och presenteras störst och väcker ju såklart de misstankar du har om att inte gemene man ska ha samma tillgång.

Hur det går till i dagsläget vet jag faktiskt inte men gissar att taktiken handlar om uppmärksamheten när världens största tidningar lanserar samma rubriker världen över. Eventuellt har dom kontakter på tidningarna som hjälper dom sålla och gå igenom all information kanske?
Citera
2016-07-19, 22:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
http://www.aljazeera.com/news/2016/07/wikileaks-release-turkey-power-structure-documents-160718131206187.html

Ja, vad för avslöjanden kommer vi att få?

Något om Kaplans förehavanden t.om?

Å mod kanske kan hjälpa till med rättstavningen i sommarvärmen

AlJazeera var väl händelsevis mamma till denna nyhet?
Vill minnas att det iaf var först stora mediahuset som tog upp det.

Detta är därför smått intressant av Gissur Simonarson (Conflict News):
Citat:
Erdogan just canceled an interview with Al Jazeera because of the ongoing instability. Looks like things aren’t going great for Erdy.
https://twitter.com/GissiSim/status/755493698138415104

///

Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
"We appear to have won our 24h cyberwar. The AKPemails part one will be released imminently. #TurkyPurge"

Snart smäller det

Haha upphetsatt!
Senast redigerad av rotesau 2016-07-19 kl. 22:21.
Citera
2016-07-19, 22:22
Medlem
Citat:
300 000 mail. Trehundratusen mail? Aldrig i livet att han kan ha hunnit skrivit så många. Ledförslitningen i hans händer måste vara enorm.

Sanolikt hela staben/regeringens mailkonverstioner. Inte hans personliga.

Edit
762 mail boxes beginning with 'A' through to 'I' containing 294,548 email b
Senast redigerad av Kent-Herbert 2016-07-19 kl. 23:03.
Citera
2016-07-19, 22:28
Bannlyst
[quote=rotesau|57916509]AlJazeera var väl händelsevis mamma till denna nyhet?
Vill minnas att det iaf var först stora mediahuset som tog upp det.

Jag såg det först på Wikileaks Twitter. Inväntade en kanal till.

Den här verkar vara en av de första?

http://in.reuters.com/article/turkey-security-wikileaks-erdogan-idINKCN0ZY0P7
Citera
2016-07-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Det går inte att lägga upp dem direkt när de mottas eftersom de måste gå igenom dem, verifiera dem, samt eventuellt skanna in dem och formatera dem. Sedan tycker jag också att deras publiceringar verkar sammanfalla lägligt med att ämnena är aktuella.

Dessa dokument kan de kanske ha fått från "kuppmakarna" som fick tag i dem under "kuppen" därav sammanfaller det.

Citat:

Ahhh nu vet jag vem det är som ligger bakom alla fejkade Swedbankmail samt nigeriabrev. Det är tydligen Erdogan som spammar!
Citera
2016-07-19, 22:37
Medlem
Kan bli kul detta. Erdogan känns som en riktigt hal jävel med kluven tunga.

Döljer sig mycket smuts i Turkiet: PKK, IS, flykting exodus till EU, Kaplan, islamism mm. Tänk om dom finansierar/organiserar terror i väst eller skicka dödspatruller för att tysta Erdogan kritiker, vilken grej det vore. Då ska Nato bomba Nato. Vilket cluster fuck det blir.

Väl valda journalister kommer få granska och publicera materialet löpande. Blir spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in