Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-19, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Så varför kommer man ut med detta efter hela 30 år? Det låter väldigt suspekt.

För att Trump riskerar att bli president?

Jag är fortfarande kluven till honom, han är väl bättre än alternativet antar jag.
Men han är uppenbart en narcisist som inte kan släppa någonting, och hans kunskap om de flesta ämnen är extremt ytlig.

Det är ingen bra personlighetstyp att ha på presidentposten, självklart vill många göra vad de kan för att förhindra det.

https://www.youtube.com/watch?v=HucsIsKdNa8
Trump: Narcissist in the White House?
-Sam Vaknin
Senast redigerad av Pullups 2016-07-19 kl. 02:46.
2016-07-19, 02:52
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pullups
För att Trump riskerar att bli president?

Jag är fortfarande kluven till honom, han är väl bättre än alternativet antar jag.
Men han är uppenbart en narcisist som inte kan släppa någonting, och hans kunskap om de flesta ämnen är extremt ytlig.

Det är ingen bra personlighetstyp att ha på presidentposten, självklart vill många göra vad de kan för att förhindra det.

https://www.youtube.com/watch?v=HucsIsKdNa8
Trump: Narcissist in the White House?
-Sam Vaknin

För det första, så tror han på allvar att detta "avslöjande" kommer att påverka Trump?

För det andra så är ha väl en minst lika rutten person om han i 30 år håller tyst om en sådan sak och utnyttjar trumps namn. Såvida det är sant dvs... Ett annat scenario är ju att någon #NeverTrunp finansiär stor bakom detta.
2016-07-19, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
För det första, så tror han på allvar att detta "avslöjande" kommer att påverka Trump?

För det andra så är ha väl en minst lika rutten person om han i 30 år håller tyst om en sådan sak och utnyttjar trumps namn. Såvida det är sant dvs... Ett annat scenario är ju att någon #NeverTrunp finansiär stor bakom detta.

Som sagt, det är en jävla skillnad att ha en person som Trump som ledare för ett företag. Något helt annat att ha honom som ledare för hela landet.
Självklart gör många, som kan se vad han är, vad de kan för att stoppa det.
Hur litet det de kan bidra med än är.

Respekt till de Republikaner som hellre ser sina karriärer ryka än att stödja en uppenbar narcisist till Presidentposten. Alla gör inte det för att rika finansiärer vill det, många göra det av äkta övertygelse om att välja en sådan person till den posten kan vara farligt.

Men som sagt, jag kan inte heller se att Hillary Clinton skulle vara bättre....
Hade fått rösta på Gary Johnson om jag varit Amerikan.
Senast redigerad av Pullups 2016-07-19 kl. 03:00.
2016-07-19, 08:40
Medlem
mrtowlies avatar
Trumps importfru plagiatiserade delar av sitt tal från Michelle Obama

http://www.vox.com/2016/7/19/12221566/melania-trump-michelle-obama

Really classy!
2016-07-19, 09:56
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie

Really classy!

Vänta bara tills alla Trumpf fanbois vaknar så kommer de att skylla på att "pk-maffian", "MSM" och "gammelmedia" har fel och det är EGENTLIGEN är så att Melania skrev talet först så det egentligen är Michelle som har kopierat Melania.

Det verkar inte vara så svårt att vara talskrivare åt Melania, det är bara att googla på "great speeches" och kopiera det bästa du hittar och sen byta ut en del ord.

Citat:
A Republican operative familiar with how the campaign was handling the speeches said a number of senior aides had a role, edited Melania's speech, suggested changes and provided guidance.

(..)

Citat:
Earlier in the day, Melania Trump told NBC's Matt Lauer: "I read once over it, that's all, because I wrote it ... with (as) little help as possible."
http://edition.cnn.com/2016/07/19/politics/melania-trump-michelle-obama-speech/index.html

Det ska bli kul och se hur Trumpf,s propagandamarskin ska bortförklara detta
2016-07-19, 10:02
Medlem
https://www.clintonfoundation.org/contributors?category=%2410%2C000%2C001+to+%2425%2 C000%2C000

svenska postkodlotteriet har gett hillary clinton miljontals kronor.

The Swedish Postcode Lottery 10.000.000 - 25.000.000 dollar
2016-07-19, 11:34
Medlem
Furillens avatar
Citat:

Really classy!

Betänk det faktum att Trump är ett medialt geni.

Det är så här han gått från noll för ett år sedan och därefter slagit ut 17 motståndare och nu är ensam kandidat kvar att utnämnas på konventet

Just nu skriver/sänder/kommenterar/delar folk likt du detta över hela världen.

Det kan öppna vägar för Trump att "krishantera" detta beroende på hur det faller ut.

Om drevet går på Trump kan han ta på sig ansvaret och be om ursäkt, skylla på en anställd, vara boss och kicka den, vara mänsklig och försvara den anställde.

Om de går på Melania kan Trump gå ut och svinga stenhårt mot media och moståndare och ridderligt försvara sin fru, vilket kan gå hem hos många kvinnor i stugorna.

Han kan låta detta pågå och dra ut på det och MSM/Internet kommer fortsätter pumpa Trump hit och Trump dit.

Tids nog kommer ett våldsdåd/terrordåd som förskjuter fokus och back to basic "Law and order Candidate", "Make America Safe And Greate Again" "We Gonna Build That Wall".

Trump sätter agendan.

Och under tiden är det ganska tyst om Hillary…

Trump eller fortsatt korrupt etablissemang? I november vet vi.
Senast redigerad av Furillen 2016-07-19 kl. 11:38.
2016-07-19, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Sen kommer Trump med all säkerhet få Pence. Jag tror inte, om man kan enas om någon, att det är omöjligt att Nevertrump kan nå de numer 5 delegationers interna pluralitet som krävs för att nominera. Man skrapade ju ihop en majoritet i 6 delegationer idag för att skrota regelverket med ytterliggare 3 som drog sig ur i sista stund, och att välja en VP efter samvete får antas klart mer okontroversiellt än att förorda att hela regelverket skrotas och primärvalsprocessen urholkas. Lägg på det att i alla fall jag uppfattade att man var rejält många vid bifallsropen, kanske fler än Trumps supportrar som bör vara glada att voteringen - sjukt att kräva 7 delegationer för det förövrigt - inte gick igenom. Inte för att jag tror han skulle förlorat, men för att motståndet nog skulle vara större än smickrande. Men nej, att därifrån ta steget till att faktiskt baxa igenom en kupp-vice, det finns inte.
Japp. Men jag hoppas att försöker ändå. Men jag tror, att Trump gynnas av sådant. Det var ju samma sak, när Cruz "fixade" delegater. Han gjorde det helt legalt, men det uppfattades inte så. Samma sak igår — det var enligt reglerna, men dessa regler [och hur nevertrumpers skötte det] uppfattades [tror jag] som som smutsig spel
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Jag förstår att du mest är ute efter att dra ett litet skämt med glimten i ögat, men är man mer intresserad av vilka strömningar som dras igång i bakvattnet av Trump än vad Trump konkret kan utföra som president (Baggebo får naturligtvis tala för sig själv var han står) tror jag varje form av kuppförsök mot honom är av godo. Då är Trump som presidentkandidat ett bra första steg och Trump som martyr, bildligt eller rent av bokstavligt, ännu bättre som steg mot nästa fas. Varje kuppförsök förstärker bilden av ett "riggat system" och göder etablissemangskritiska ådror.
I motsats till dig, uppfattar jag att system är riggat bara i det avseende, att media inte gör sitt jobb. Därför om Trump bokstavligen blir martyr, är det över, tror jag. Trump är en av två politiker som kan hantera media [den andra är Putin ]. Han pratar via media direkt till folket och håller vi-de-avstånd till media. [Precis som Putin ]
Gingrich, som har liknande åsikter och är bra retoriker, vill vara kompis med media – noll trovärdighet
2016-07-19, 11:48
Bannlyst
Citat:
Really classy!
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Vänta bara tills alla Trumpf fanbois vaknar så kommer de att skylla på att "pk-maffian", "MSM" och "gammelmedia" har fel och det är EGENTLIGEN är så att Melania skrev talet först så det egentligen är Michelle som har kopierat Melania.
Haha, identitetsvänster
Bortförklara vad? Vem bryr sig om henne

Varje gång identitetsvänster attackerar Trump för hur han framför något [istället för vad han framför], eller attackerar människor omkring honom... Att media aldrig lär sig
Citat:
Som sagt, det är en jävla skillnad att ha en person som Trump som ledare för ett företag. Något helt annat att ha honom som ledare för hela landet.
Självklart gör många, som kan se vad han är, vad de kan för att stoppa det.
Hur litet det de kan bidra med än är.
Vad är det för jävla skillnad?
Citat:
Respekt till de Republikaner som hellre ser sina karriärer ryka än att stödja en uppenbar narcisist till Presidentposten. Alla gör inte det för att rika finansiärer vill det, många göra det av äkta övertygelse om att välja en sådan person till den posten kan vara farligt.
Japp, respekt till de republikaner, finansiärer och neger-lives-matter som av äkta övertygelse kan inte låta bli att hjälpa Trump.
Du/de är lite som Anders Lindberg/Virtanen. Hjälper SD/Trump och delar med sig av sin visdom. Tackar
2016-07-19, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vadå? Så Hillary leder stort nu över Trump?
Ja, Trump ligger bakom.

Enda hoppet är Bradley
2016-07-19, 12:08
Bannlyst
En gammal, men ändå intressant artikel/mätning om, hur galen Trump är.
http://www.militarytimes.com/story/military/election/2016/05/09/military-times-survey-donald-trump-beats-hillary-clinton/84132402/ May 10, 2016
Citat:
But given only those choices, 21 percent of the service members surveyed said they would abstain from voting. More than 54 percent of the 951 troops Military Times surveyed said they would vote for Trump, the presumed Republican presidential nominee, over Clinton, the Democratic front-runner. Only about 25 percent said they would vote for Clinton in that matchup.

The results, while not a scientific sampling of military voting patterns (see our methodology below), show strong support for Trump among troops despite critics' attacks that he lacks foreign policy or national security experience.
Trump har militären bakom sig – inga kuppar

Det beror ju dock mestadels på, att det är fler R än D.
Citat:
Democrats overwhelmingly favored Clinton (72 percent to 8 percent) and Republicans overwhelmingly supported Trump (82 percent to 6 percent). Troops who identified as independents slightly favored Trump, by a 40 percent to 32 percent margin.

Female troops favored Clinton over Trump, by a 51 percent to 24 percent margin. Male troops backed Trump over Clinton 57 percent to 22 percent.

Officers were more likely to back Clinton than enlisted troops, though the officers still favored Trump by a 46 percent to 32 percent tally. Enlisted respondents broke 58 percent to 21 percent for Trump.
2016-07-19, 12:11
Medlem
NBC News|SurveyMonkey Weekly Election Tracking Poll:

Trump 40%

Clinton 39%

Gary Johnson 10%

Jill Stein 5%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem