Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-18, 23:22
Medlem
bernad_laws avatar
Konventet diskuteras i egen tråd, här är det slut med chatt-inläggen från och med nu. /Mod
2016-07-18, 23:24
Medlem
hörde inte exakt vad dom sa men Trumps motor-något är inblandad i en olycka.

Edit: han är inte skadad.

Jaha, slaskig tvåa på det då.
Senast redigerad av Vorph666 2016-07-18 kl. 23:26.
2016-07-18, 23:34
Moderator
sm910difs avatar
NeverTrump har ändå kommit rätt starkt sista tiden. Värt att ha i minnet är ju att delegaterna inte är bundna i VP-valet, jag tror inte de når någon majoritet och Pence borde inte vara allt för kontroversiell - men nominerar de någon kan det bli bråkigt i alla fall. Och skulle de ändå trots allt på rent jäkelskap lyckas nominera någon annan, så är man ett pistolskott bort från att få sin NeverTrump-presidentkandidat. Värt att tänka på när man läser om olyckan nu..
2016-07-18, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
NeverTrump har ändå kommit rätt starkt sista tiden. Värt att ha i minnet är ju att delegaterna inte är bundna i VP-valet, jag tror inte de når någon majoritet och Pence borde inte vara allt för kontroversiell - men nominerar de någon kan det bli bråkigt i alla fall. Och skulle de ändå trots allt på rent jäkelskap lyckas nominera någon annan, så är man ett pistolskott bort från att få sin NeverTrump-presidentkandidat. Värt att tänka på när man läser om olyckan nu..
Trump blir kanske glad, om han får en annan VP [om man ska tro baggebo1]
2016-07-18, 23:47
Medlem
OJ fivethirtyeight:

Nate silver håller på att skita i brallan

Electoral votes

Hillary Clinton
293.4
Donald Trump
244.4

Popular vote

Hillary Clinton
47.6%
Donald Trump
45.1%
2016-07-18, 23:50
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif

Men konventet väljer väl inte VP? Det gör väl presidentkandidaten själv?
2016-07-18, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Nej. Delegaterna väljer och är obundna. De följer vanligtvis [=alltid] med kandidaten, men det är inte ett vanligt år
2016-07-19, 00:27
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Trump blir kanske glad, om han får en annan VP [om man ska tro baggebo1]
Jag förstår att du mest är ute efter att dra ett litet skämt med glimten i ögat, men är man mer intresserad av vilka strömningar som dras igång i bakvattnet av Trump än vad Trump konkret kan utföra som president (Baggebo får naturligtvis tala för sig själv var han står) tror jag varje form av kuppförsök mot honom är av godo. Då är Trump som presidentkandidat ett bra första steg och Trump som martyr, bildligt eller rent av bokstavligt, ännu bättre som steg mot nästa fas. Varje kuppförsök förstärker bilden av ett "riggat system" och göder etablissemangskritiska ådror.

Sen kommer Trump med all säkerhet få Pence. Jag tror inte, om man kan enas om någon, att det är omöjligt att Nevertrump kan nå de numer 5 delegationers interna pluralitet som krävs för att nominera. Man skrapade ju ihop en majoritet i 6 delegationer idag för att skrota regelverket med ytterliggare 3 som drog sig ur i sista stund, och att välja en VP efter samvete får antas klart mer okontroversiellt än att förorda att hela regelverket skrotas och primärvalsprocessen urholkas. Lägg på det att i alla fall jag uppfattade att man var rejält många vid bifallsropen, kanske fler än Trumps supportrar som bör vara glada att voteringen - sjukt att kräva 7 delegationer för det förövrigt - inte gick igenom. Inte för att jag tror han skulle förlorat, men för att motståndet nog skulle vara större än smickrande. Men nej, att därifrån ta steget till att faktiskt baxa igenom en kupp-vice, det finns inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Nepp, det gör ytterst konventet. Jag har inte läst det nya regelverket förstahand som konventet precis antog, men inget har rapporterats om att någon förändring skulle ha skett på den punkten. (och en sådan sak hade trots allt garanterat rapporterats.). Rule 40 a) lyder som följande i det gamla regelverket:
Citat:
In making the nominations for President of the United States and Vice
President of the United States and voting thereon, the roll of the states shall be called separately in each case; provided, however, that if there is only one candidate for nomination for Vice President of the United States who has demonstrated the support required by paragraph (b) of this rule, a motion to nominate for such office by acclamation shall be in order and no calling of the roll with respect to such office shall be required.
Kan vara värt att notera att Rule 40 b) som refereras i texten är rejält lättad i det nyss antagna regelverket däremot, från att krävt en majoritet i 8 delegater till nu bara en pluralitet i 5 stater.
2016-07-19, 01:07
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
OJ fivethirtyeight:

Nate silver håller på att skita i brallan

Electoral votes

Hillary Clinton
293.4
Donald Trump
244.4

Popular vote

Hillary Clinton
47.6%
Donald Trump
45.1%

Vadå? Så Hillary leder stort nu över Trump?
2016-07-19, 01:31
Medlem
Tror det blir tufft för Trump han skulle valt Arnold till vice om det gått.

Ett smart drag hade annars varit och valt colin Powell som vice då hade han kunnat får afroamerikanarnas röst.
2016-07-19, 01:48
Bannlyst
Här är en intervju från tidigare idag där medförfattaren till "Art of the deal," Tony Schwartz säger att det var som skrev hela boken själv. Trump läste den bara och kom med några skriftliga kommentarer. https://www.youtube.com/watch?v=iq-OUClcLF0
2016-07-19, 02:29
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Här är en intervju från tidigare idag där medförfattaren till "Art of the deal," Tony Schwartz säger att det var som skrev hela boken själv. Trump läste den bara och kom med några skriftliga kommentarer. https://www.youtube.com/watch?v=iq-OUClcLF0

Så varför kommer man ut med detta efter hela 30 år? Det låter väldigt suspekt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in