2016-07-18, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Jag måste då säga att vad i herrans namn håller denna tråd på med när det finns klarssynt beskrivning av ett skeende som med kraft finns bevisad och där man riktar raka anklaganden mot personer som bara tiger.
Anklagelse riktad till ex Anti Avsan från Sven Anér.

Jag är förvissad om att allt tjafs i tråden bara är gag och sanningen finns redan men är så enkel att den inte passar i tråden för då får ju inte en massa besserwissar svamla näst intill emotsagda.

Ta för f-n och läs Sven Anèrs djupa insikt och digra arbete i denna fråga så har ni lösningen men som tyvärr aldrig kommer att erkännas.

Ni kan börja med dennan länk:

http://svenanerpalmemordet.blogspot.se/2016/03/brev-till-ra-mfl.html#.V4S45jXK2-c

http://svenanerpalmemordet.blogspot.se/search?updated-min=2016-01-01T00:00:00%2B01:00&updated-max=2017-01-01T00:00:00%2B01:00&max-results=10#.V4S2QjXK2-c

Fast det där är ju ett skolexempel på en rättshaverists resonemang. Inte det minsta relevant.
Citera
2016-07-18, 09:10
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Lisbet angav i sina förhör med Rimborn att det var två gärningsmän. Som påminde om de två män hon tidigare iakttagit i Gamla Stan.

Vad anser du då att Rimborn skulle ha gjort i detta läget.

Återvänt till Gropen och sagt att polisen kan inte utfärda ett rikslarm eftersom Lisbet missuppfattat allting. Och därefter fått välförtjänt beröm av Holmer eftersom han genomskådade henne. Nu får du faktiskt ge dig iesho.

Där det är uppenbart att du aldrig riktar samma kritik mot IC och K-O Feldt m.fl. Som uppenbarligen gick på samma amsagor. Som senare ÖB fick sig till livs efter ett Regeringssammanträde mordnatten.

Som så många tidigare blandar du äpplen med päron. Du argumenterar för att Rimborn hade samma kunskaper som vi har idag. En timme efter mordet.

Samtidigt som du blottlägger en sanning i ditt resonemang utan att du inser det själv. Hon vet INTE vem som var mördaren.
- Jag har ingen kritik mot Rimborn.

- Jag har i trettio år varit medveten om att LP inte vet vem som är mördaren eftersom hon inte såg mordet.
Citera
2016-07-18, 09:15
Medlem
Citat:

Läs Anér och lär!
Ja vad kan man lära sig? Hur logisk slutledning ej kan göras? Jag har haft mycket kontakt med Aner under åren och är helt säker på att mannen inte är tillräknerlig.
Citera
2016-07-18, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Om Olof Palme varit en rysstillgång var det säkerligen inte pga omsorg om hans eftermäle som hans motståndare deltog i en ev mörkläggning. Ex kretsen runt Contra hade aldrig missat en chans till en sådan godbit.

Anledningen till den kollektiva beröringsskräcken med vissa trådar i MOP måste hänga samman med något som är extremt obehagligt peka mot, oavsett politisk färg eller annan gruppering.

Jo så kan man nog tolka det. Möjligen kan det vara så att sådana påståenden använts för att motivera gärningsmän men när det kommer till kritan fanns ingenting påtagligare är de rykten som förekom i vissa kretsar. Passar in med erbjudandet som kom i frustrationen över att mordet inte preskriberades. Man skulle få avslöja den jäveln och därmed urskulda gärningen men där finns inget som håller kring det och därmed röjer man sig...
Citera
2016-07-18, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Fast det där är ju ett skolexempel på en rättshaverists resonemang. Inte det minsta relevant.

Ett skolexempel på noll koll, bara skitsnack i denna tråd. Men å andra sidan är det ju ingen som vet nå´t och allra minst du bobslake.
Aner försöker ändå få svar från Palmegrupp mm.
LÄS HONOM och du lär dig nå´t Slake.
Citera
2016-07-18, 09:30
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
- Jag har ingen kritik mot Rimborn.

- Jag har i trettio år varit medveten om att LP inte vet vem som är mördaren eftersom hon inte såg mordet.

Tack för det erkännandet! Äntligen!

I ditt inlägg 76958 publicerat igår 21,19., hävdar du däremot en annan åsikt.

Citat.

-Några sanningsvittnen räknar jag inte med, men att LP skulle misstagit sig och pekat ut CP utan grund, är mycket otroligt för mig.

Hoppas du i fortsättningen håller dig till ditt senaste inlägg. Så vi andra inte ska tro att du missuppfattar dig själv. Som Rimborn missuppfattade Lisbet enligt Holmer.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-07-18 kl. 09:42.
Citera
2016-07-18, 09:33
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Tack för det erkännandet!

I ditt inlägg 76958 publicerat igår 21,19., hävdar du en annan åsikt.

Citat.

-Några sanningsvittnen räknar jag inte med, men att LP skulle misstagit sig och pekat ut CP utan grund, är mycket otroligt för mig.

Hoppas du i fortsättningen håller dig till ditt senaste inlägg. Så vi andra inte ska tro att du missuppfattar dig själv. Som Rimborn missuppfattade Lisbet.
LP har pekat ut och vittnat om att hon såg CP på plats. Inte att hon såg CP mörda OP.

IM anser att han såg hur mordet gick till och anser att mördaren var lik CP. Men jag tror inte att det var skarpskytten som han såg. När "CP" avfyrade en revolver med lösa skott bakom Palmes rygg, så vändes allas blickar dit. Någon annanstans, kanske vid reklampelaren nära Dekorimas entré, stod någon som ingen uppmärksammade och sköt skarpt. Kanske mannen i beige, kanske med specialbyggd helintegrerad ljuddämpare, sådana som MI 6 har tillgång till.

https://en.wikipedia.org/wiki/Welrod

Skottet låter lika lågt som när vapnet hanteras för att föra en patron från magasinet till eldröret. Enligt en länk på Wikipedia.
Senast redigerad av iesho 2016-07-18 kl. 09:53.
Citera
2016-07-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mentalist-
Att det skulle föreligga en konspiration bakom mordet på Olof Palme förefaller helt osannolikt.

Ja naturligtvis finns det inget som talar för fler inblandade så här i historiens ljus. Turerna i utredningen, Ebbes -affär. Palmes säkerhetsansvarige som i alla år haft information om ursprunget till ett 80 tal observationer av WT-personer. Flertalet böcker som granskat olika saker i detalj som kommit till andra slutsatser.

Vad var det Tage Danielsson diktade... Det är ytterst osannolikt att det som hände i Three Milie Island skulle hända.... Och eftersom det hände är det ännu mer osannolikt att det skall hända igen.

Men det har det visst gjort. Senaste härdsmältan i Japan vet man inte ens hur djupt den ligger.
Citera
2016-07-18, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mentalist-
En sådan kännedom kan en mördare ha men det är ingen garanti för att just det vittnet skulle var ett uselt vittne. Varför skulle en lejd proffsmördare ta en sådan risk? Han har ju inget att förlora på att försvinna illa kvickt, istället för att stå kvar i några sekunder med risken att låta sig identifieras.

Hade mördaren varit ett proffs så skulle han aldrig ha missat det andra skottet och därmed inte behöva stå kvar för att se att OP avlider.

De här resonemangen om proffsmördares kompetens med uppenbara referenspunkter i fiktionens värld säger mer om dig än om gärningsmannen. För oss med sådan militär träning framstår det tydligt att det är kompetent och effektivt utfört om dock ej prefekt från sagans värld. Minimal exponering. Målet nedkämpat (OP) snabb och ordnad reträtt.

Hur amatörer gör kan vi se från bland annat mordet på Lennon och en del andra fall. Där går linjen mellan kompetent och knäppskalle. Du kan kolla videos på IS terrormördare som skall vara tränade. Usla i jämförelse med Palmes gärningsman.
Citera
2016-07-18, 10:05
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Min tanke är också att LP förknippar män på brottsplatsen med de män hon sett utanför bostaden tidigare och att det var ett spaningstips som hon förmedlade till Rimborn, som dock tolkade det mer bokstavligt.

Mannen i beige måste komma före AH som i sin tur såg en man i gränden. Alltså finns två män nära offret sekunderna direkt efter mordet. Att mannen i beige skulle kunna vara ett vittne från en bil som gjort en u-sväng verkar inte kunna stämma tidsmässigt, även om signalementet och rörelseschemat för detta vittne stämmer.

Ljungqvist har sannsynligvis sett andre enn GM, men de kan jo være involverte. La merke til bl.a. en mann i lyse klær bevegde seg raskere enn andre mot Kungsgatan.

Delsborn er den eneste av de tre som så våpenet (eller eldflammen/kruttrök), og som ikke oppgir mørke klær. Han såg en gråaktig lång ulster med svarta stänk. Endret litt i Tingsrätten til ulsterjacka/langrock som slutat vid knärna, hvit eller grå med svarta stänk.
Delsborn er mer usikker på hovudbunad og endrer beskrivelse: Grå herrhatt, mössan var nerdragit i pannan, nogon typ av mussa, keps/sherlock-holmestyp som man kanskje kan vika ned.

Har LP sett den lange, lyse på mordplassen?
Senast redigerad av brukerinne 2016-07-18 kl. 10:17.
Citera
2016-07-18, 10:05
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
LP har pekat ut och vittnat om att hon såg CP på plats. Inte att hon såg CP mörda OP.

Om då CP fanns på plats, men inte var mördaren enligt ditt resonemang. Var han då en av de två männen som Lisbet pekade ut på Sabb. Eller var han den tredje mannen som hon kom ihåg drygt två år efter mordet.

Där hon samtidigt enligt dig uppenbarligen ljög, eftersom hon med 100-procentig säkerhet pekade ut honom som mördare. Trots att hon aldrig såg mordet. Precis som om det skulle vara en nyhet för oss andra.
Citera
2016-07-18, 10:06
Medlem
Citat:
Ett skolexempel på noll koll, bara skitsnack i denna tråd. Men å andra sidan är det ju ingen som vet nå´t och allra minst du bobslake.
Aner försöker ändå få svar från Palmegrupp mm.
LÄS HONOM och du lär dig nå´t Slake.

Jag har gjort mycket mer. Jag har haft direkt utbyte med honom och bland annat fått dokument samt fört diskussioner med honom. Tyvärr finns sådana som tror och blundar för allt som talar emot deras tro och där sitter du och Aner i samma båt uppenbarligen vilket resten av världen inser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in