2016-07-17, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dallie
Jag fick för mig att gå ut och sätta mig i min bil halvt väck på fentanyl, grannen trodde jag skulle köra då jag vred igång bilen på tomgång för att få värme (februari månad i den norra delen av landet). Grannen ringer snuten och resten är historia. (Innehav, ringa narkotikabrott och misstänkt drograttfylla vid detta tillfälle)

Har du jobb? Skötsam i övrigt? Ett ringa narkotikabrott är inget allvarligt som har nån större tyngd i det här åtalet. Visst hade helt rent varit att föredra..

Det är saker som kommer spela in i valet av påföljd.

Jag skulle gissa på böter/samhällstjänst. Men har du inget "stabilt" liv.
Så kan det bli tal om kontraktsvård/behandlingshem, alternativt fängelse 1-3 månader.

Att du inte kört bilen och riskerat andras liv, kommer värderas till din fördel.

Men jag förstår inte historien. Inte har någon polis sparkat in en dörr på grund av att nån granne ringt polisen och påstått att du suttit i en bil.

1: dom vet inte om du är påverkad. = om du begått något brott
2: doM sparkar inte in dörrar för den här typen av brott.

Det är enbart drograttfyllan du behöver fundera över i dom här punkterna.
Senast redigerad av Money4life 2016-07-17 kl. 20:23.
Citera
2016-07-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Har du jobb? Skötsam i övrigt? Ett ringa narkotikabrott är inget allvarligt som har nån större tyngd i det här åtalet. Visst hade helt rent varit att föredra..

Det är saker som kommer spela in i valet av påföljd.

Jag skulle gissa på böter/samhällstjänst. Men har du inget "stabilt" liv.
Så kan det bli tal om kontraktsvård/behandlingshem, alternativt fängelse 1-3 månader.

Att du inte kört bilen och riskerat andras liv, kommer värderas till din fördel.

Men jag förstår inte historien. Inte har någon polis sparkat in en dörr på grund av att nån granne ringt polisen och påstått att du suttit i en bil.

1: dom vet inte om du är påverkad. = om du begått något brott
2: doM sparkar inte in dörrar för den här typen av brott.

Det är enbart drograttfyllan du behöver fundera över i dom här punkterna.

Nej nej alltså då polisen sparkade in dörren är ett senare tillfälle. Vid tillfället jag beskrev om drograttfyllan så tog dom mig på gården. Det är två olika tillfällen.

Jag har ett bra liv övrigt bil, lägenhet, inga skulder och ett ok jobb. Men jag är opiattorsk!
Citera
2016-07-17, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dallie
Nej nej alltså då polisen sparkade in dörren är ett senare tillfälle. Vid tillfället jag beskrev om drograttfyllan så tog dom mig på gården. Det är två olika tillfällen.

Jag har ett bra liv övrigt bil, lägenhet, inga skulder och ett ok jobb. Men jag är opiattorsk!

Hmm. Ok? Varför sparkade dom in dörren? Inte på grund av något pissprov iallafall.
Den händelsen låter mycket mer allvarlig.

Jag tycker du ska ta tillfället du själv dragit upp till ytan. Vill du bli kvitt ditt opiatberoende? Då berättar du om ditt beroende under förhandling. Att du vill ordna upp ditt liv och den biten. Då kommer du få kontraktsvård cirka 6 månader.

Vill du fortsätta ditt liv som du har det nu och undvika fängelse.

Så dra nån snyfthistoria att något hemskt jobbigt har hänt dig just under sen perioden. Och att detta tillfälle enbart var en engångsföreteelse. Där du fick se Fentanyl för första gången.

Inget säkert kort. Men det brukar ungefär vara så.

Jag moraliserar absolut inte. Men ett opiatberoende är ett helvete. Så jag hade tagit den chansen att komma bort ifrån det. 1000 gånger bättre alternativ än att sitta på kåken.

Kåken = förvaring
Kontraktsvård = riktig vård

Om du ändå ska på ofrivillig semester. Så försök gör något vettigt av tiden.

Jag har varit på både behandling och kåken!
Citera
2016-07-23, 07:04
Medlem
smurflers avatar
Motorcyklar och mopeder --> Juridik
/Moderator
Citera
2016-07-26, 23:12
Medlem
nokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Du har nog tyvärr erkänt narkotikabrott redan. Ska du nu använda det till att rengöra något behöver du antagligen ha företag, och tillåtelse att hantera det.
Men GBL är väl inte narkotika klassa? Bara hälsofarlig vara har jag för mig. Vad får man för straff för det?
Citera
2016-07-26, 23:37
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noko
Men GBL är väl inte narkotika klassa? Bara hälsofarlig vara har jag för mig. Vad får man för straff för det?

Böter eller kanske en lättare volta. Beroende på mängden du tar in och om du nu är dömd tidigare eller har spenderad tid i fängelse innan. Dock är det mindre straff än det skulle vart om det hade räknats som narkotika. Så jag är lite osäker nu. Hur pass stor mängd rör det sig om? du kan säkert slippa fängelse . Men räkna med att du får något straff iaf. Men det beror nog också på mängden.
Citera
2016-07-26, 23:44
Medlem
nokos avatar
Citat:
Böter eller kanske en lättare volta. Beroende på mängden du tar in och om du nu är dömd tidigare eller har spenderad tid i fängelse innan. Dock är det mindre straff än det skulle vart om det hade räknats som narkotika. Så jag är lite osäker nu. Hur pass stor mängd rör det sig om? du kan säkert slippa fängelse . Men räkna med att du får något straff iaf. Men det beror nog också på mängden.
1 liter. Men har inte hört något än, oftast får man väl bara ett brev från tulllen om några månader eller så, är ju massor som fått knark beslagtagen av dem. Bara att neka väl? Eller kasta brevet.
Citera
2016-07-26, 23:48
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noko
1 liter. Men har inte hört något än, oftast får man väl bara ett brev från tulllen om några månader eller så, är ju massor som fått knark beslagtagen av dem. Bara att neka väl? Eller kasta brevet.

Yes neka köp bara. En polare fick 3 försändeleser tagna från 3 olika länder när silkroad 1 var poppis.
Antagligen hade dom tagit hans första packet och sen bara stoppat kommande försändelser. Men han hade både mdma, gräs, LSD. amfetamin i sina packet. Han nekade, en dag blev han kallad på förhör. Nekade där med, har numera gått 1-2 år och ärendet är nedlagt. Fans inga bevis och han hade så klart inte betalat med sitt bankkonto så någon betalning gick heller inte att bevisa för packeten.
Man har ju ingen skyldighet att vara ärlig mot snuten så blå neka bara att du skulle beställt det så kan det säkert gå bra i slutändan ändå.
Citera
2016-07-27, 00:01
Medlem
nokos avatar
Citat:
Yes neka köp bara. En polare fick 3 försändeleser tagna från 3 olika länder när silkroad 1 var poppis.
Antagligen hade dom tagit hans första packet och sen bara stoppat kommande försändelser. Men han hade både mdma, gräs, LSD. amfetamin i sina packet. Han nekade, en dag blev han kallad på förhör. Nekade där med, har numera gått 1-2 år och ärendet är nedlagt. Fans inga bevis och han hade så klart inte betalat med sitt bankkonto så någon betalning gick heller inte att bevisa för packeten.
Man har ju ingen skyldighet att vara ärlig mot snuten så blå neka bara att du skulle beställt det så kan det säkert gå bra i slutändan ändå.
Ja och jag betalade med bitcoins också, borde försvåra ytterligare. Jobbigt hur som helst att leva i ovissheten. Beställer aldrig från utlandet egentligen, men blandade alprazolam och alkohol och minns inte mycket mer än att jag helt plötsligt gjort en beställning.
Citera
2016-07-27, 08:13
Bannlyst
tänkte köpa och beställa ett svärd från england.

är detta lagligt?
Citera
2016-07-27, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbomber
tänkte köpa och beställa ett svärd från england.

är detta lagligt?
Ja
Citera
2016-07-27, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salladsturken
Ja
Blir det ej smuggelbrott var min tanke?

Blir det inget brott mot knivlagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera