2016-07-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterThellin
ställde nyss en fråga, kom att tänka på en till...

Hej, jag hoppas att någon här vet mer än mig om sveriges gym än mig.

Jag är 17år btw.
Lång historia kort: Jag tog LSD, jag sneade, jag blev tagen av polisen, de kontaktar mitt gym, mitt gym stänger av mig tills vidare, Riksidrottförbundet kommer fatta beslut om 1 månad

sådär. hur länge kommer jag bli avstängd? Kommer de att se skillnad på mig som är 17år och "dopar" mig med LSD?

snackade med en av mina tränare idag, han trodde att jag skulle bli avstängd i minst ett år eller 2. Han sa också att han hoppades att jag skulle bli avstängd mycket längre än så... Jag trodde aldrig att de skulle vara så hårda. Jag gjorde bara en dum grej, det var ju inte ens prepp.
Jag sa att jag inte tänkt sluta träna och frågade om jag kunde träna någon annan stans. Han påstod att alla gym i min kommun (norrbotten) samarbetar med polis så jag skulle tydligen inte kunna träna någonstans i min kommun förän om ca 2 år.

Tråkigt att det finns så dryga människor. Du hamnar väl i brottsregistret i 3 år vad jag vet och om du försöker skaffa körkort kommer transportstyrelsen börja göra en utredning. Att du inte skall kunna träna låter ju konstigt. Prova ett nytt gym bara och se hur det går.
Citera
2016-07-11, 19:38
Medlem
nokos avatar
Tydligen så har tullen tagit en rätt så stor GBL beställning från mig, betalde dock med bitcoins. Dessvärre så ringde jag och frågade varför mitt paket inte kommit fram samt berättade att jag skulle använda det till rengöring. Vad kan hända nu och hur ska jag bete mig?
Citera
2016-07-13, 16:36
Medlem
Har beställd rc droger som polisen tagit varpå dom ringde och sa att jag hade fått misstänkt narkotika skickat till mig varpå jag sa att de inte var mitt dett lades då ned men problemet var att jag hade en beställning påväg hem redan vid det tillfället som också blev stoppat. Hörde då av mig och berättade sanningen varpå samme polisman sa att de första var nerlagt och att de andra inte låg på hans bord och att jag mest troligt skulle bli uppringd av någon annan för det. Han sa då att de kanske blir böter eller att man blir kallad till domstol men nände sedan att han inte var så insatt egentligen. Vad kan hända i detta läge kan jag få böter ? Kan de bli domstol ? Allt var ju trots allt lagligt. Vet att det är idiotiskt så de är de ingen som behöver svara vill bara veta om det egentligen kan bli böter eller domstol för det som är lagligt (tyvärr kanske) ?
Citera
2016-07-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterThellin
ställde nyss en fråga, kom att tänka på en till...

Hej, jag hoppas att någon här vet mer än mig om sveriges gym än mig.

Jag är 17år btw.
Lång historia kort: Jag tog LSD, jag sneade, jag blev tagen av polisen, de kontaktar mitt gym, mitt gym stänger av mig tills vidare, Riksidrottförbundet kommer fatta beslut om 1 månad

sådär. hur länge kommer jag bli avstängd? Kommer de att se skillnad på mig som är 17år och "dopar" mig med LSD?

snackade med en av mina tränare idag, han trodde att jag skulle bli avstängd i minst ett år eller 2. Han sa också att han hoppades att jag skulle bli avstängd mycket längre än så... Jag trodde aldrig att de skulle vara så hårda. Jag gjorde bara en dum grej, det var ju inte ens prepp.
Jag sa att jag inte tänkt sluta träna och frågade om jag kunde träna någon annan stans. Han påstod att alla gym i min kommun (norrbotten) samarbetar med polis så jag skulle tydligen inte kunna träna någonstans i min kommun förän om ca 2 år.

Låter totalt absurt att du skulle bli avstängd från att träna bara för att du har tagit LSD - det är inte ens något som hjälper en med träning.
Citera
2016-07-13, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steveboner
Har beställd rc droger som polisen tagit varpå dom ringde och sa att jag hade fått misstänkt narkotika skickat till mig varpå jag sa att de inte var mitt dett lades då ned men problemet var att jag hade en beställning påväg hem redan vid det tillfället som också blev stoppat. Hörde då av mig och berättade sanningen varpå samme polisman sa att de första var nerlagt och att de andra inte låg på hans bord och att jag mest troligt skulle bli uppringd av någon annan för det. Han sa då att de kanske blir böter eller att man blir kallad till domstol men nände sedan att han inte var så insatt egentligen. Vad kan hända i detta läge kan jag få böter ? Kan de bli domstol ? Allt var ju trots allt lagligt. Vet att det är idiotiskt så de är de ingen som behöver svara vill bara veta om det egentligen kan bli böter eller domstol för det som är lagligt (tyvärr kanske) ?

Lagliga kemikalier -> inga böter.
Citera
2016-07-14, 18:46
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wt7
Låter totalt absurt att du skulle bli avstängd från att träna bara för att du har tagit LSD - det är inte ens något som hjälper en med träning.

Ja eller hur? Vad fan har LSD med träning att göra? Ska du hallucinera fram tunga vikter eller?
Citera
2016-07-16, 20:12
Medlem
Hejsan. Har torskat för ringa narkotikabrott för ca ett halvår sedan. Jag fick böter och jag betalade den men sen gjorde jag bort mig igen genom en överdos och då blev jag misstänkte för ringa narkotikabrott, narkotikainnehav (fentanyl) och drogRattfylla. Har inte hört ett ljud om det ännu. Sen återigen fick jag problem med polisen då dom sparka in dörren till min lägenhet och jag pissade positivt igen så de blev ringa narkotikabrott och innehav.

Blir det till att skaka galler nu? Innehaven jag är misstänkt för borde vara ringa då dom bara tagit mindre mängder av mig.
Citera
2016-07-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dallie
Hejsan. Har torskat för ringa narkotikabrott för ca ett halvår sedan. Jag fick böter och jag betalade den men sen gjorde jag bort mig igen genom en överdos och då blev jag misstänkte för ringa narkotikabrott, narkotikainnehav (fentanyl) och drogRattfylla. Har inte hört ett ljud om det ännu. Sen återigen fick jag problem med polisen då dom sparka in dörren till min lägenhet och jag pissade positivt igen så de blev ringa narkotikabrott och innehav.

Blir det till att skaka galler nu? Innehaven jag är misstänkt för borde vara ringa då dom bara tagit mindre mängder av mig.
Är du under 21 slipper du nog fängelse annars kan det va ganska nära
Citera
2016-07-17, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
Är du under 21 slipper du nog fängelse annars kan det va ganska nära

Jag är 26. Känns som polisen försöker få in så mycket dom bara kan på mig
Citera
2016-07-17, 12:26
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noko
Tydligen så har tullen tagit en rätt så stor GBL beställning från mig, betalde dock med bitcoins. Dessvärre så ringde jag och frågade varför mitt paket inte kommit fram samt berättade att jag skulle använda det till rengöring. Vad kan hända nu och hur ska jag bete mig?

Du har nog tyvärr erkänt narkotikabrott redan. Ska du nu använda det till att rengöra något behöver du antagligen ha företag, och tillåtelse att hantera det.
Citera
2016-07-17, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dallie

Pissprov och innehav av små mängder behöver du inte fundera på.

Men drograttfyllan kan ge någon månad. Förklara vad som hände där?
Citera
2016-07-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Pissprov och innehav av små mängder behöver du inte fundera på.

Men drograttfyllan kan ge någon månad. Förklara vad som hände där?

Jag fick för mig att gå ut och sätta mig i min bil halvt väck på fentanyl, grannen trodde jag skulle köra då jag vred igång bilen på tomgång för att få värme (februari månad i den norra delen av landet). Grannen ringer snuten och resten är historia. (Innehav, ringa narkotikabrott och misstänkt drograttfylla vid detta tillfälle)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in