2016-07-16, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Turkar i Malmö firar att kuppförsöket slogs ner Firar att diktaturen fortlever.

http://www.pppress.se/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=4 92

Vad gör dom här ?

Jobbar svart, begår brott och drar bidrag. Det är enklare att fiffla i Malmö och man slipper motprestera medan det finns vita som behöver stöd men aldrig får det för pengarna måste räcka till muslimerna.
Senast redigerad av dilanapak 2016-07-16 kl. 23:27.
Citera
2016-07-17, 01:28
Medlem
flyttar ner till malmö i höst för att börja plugga.. funderar på att köpa en billig etta då jag inte pallar att bo i kollektiv. vad tror ni om bostadsmarknaden i Malmö? På väg upp eller ner? Finns det några områden som inte är fullsmockade med invandrare men inte svindyra?
Citera
2016-07-17, 02:25
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heidiho
flyttar ner till malmö i höst för att börja plugga.. funderar på att köpa en billig etta då jag inte pallar att bo i kollektiv. vad tror ni om bostadsmarknaden i Malmö? På väg upp eller ner? Finns det några områden som inte är fullsmockade med invandrare men inte svindyra?

Finns nog inga billiga "ettor" att få tag på i Malmö.

Mitt tips är (om du har körkort) att du letar efter en billig lägenhet några mil utanför Malmö, som tex i svedala eller skurups kommun, då är nog chansen att hitta någon lägenhet betydligt större, och dessutom är lägenheterna betydligt billigare där jämfört med inne i Malmö.
Och med E65:an i direkt anslutning så är du i Malmö på ett kick, 5 minuters motorvägskörning från svedala och 15-20 minuter från skurup.
Citera
2016-07-17, 04:18
Medlem
Citat:

Verkar som du satsar på mer än en förlorande hand dvs en utbildning i Malmö (landets sämsta lärosäte) och att handla en lägenhet i Malmö (på en stagnerande marknad, där kriminaliteten skeenar och de socioekonomiska problemen är enorma). Det existerar inga zoner i Malmö där man slipper kriminaliteten eller muslimerna. Hade varit smartare att satsa på en utbildning i Lund (där man slipper patrasken för de har inte de betyg som krävs för att komma in) och siktat på en lägenhet i centrala Lund där man kan få tillbaka pengarna och där det är nära till allt. Sedan finns en aspekt till. Bor man i Malmö, bland alla patrask och muslimer så får man med en massa socio-ekonomiska problem oavsett hur trevlig och artig man är. Malmö är ett enda stor djurpark där ingen i innerstan har jobb så deras normer och ramverk är off med ljusår om man ska uttrycka det diplomatiskt. Lund är också ett skithål med extrem inavel men kollar man var LU befinner sig kontra Malmö högskola i de utländska ratingarna så får man en vink om skillnaderna.
Citera
2016-07-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Finns nog inga billiga "ettor" att få tag på i Malmö.

Mitt tips är (om du har körkort) att du letar efter en billig lägenhet några mil utanför Malmö, som tex i svedala eller skurups kommun, då är nog chansen att hitta någon lägenhet betydligt större, och dessutom är lägenheterna betydligt billigare där jämfört med inne i Malmö.
Och med E65:an i direkt anslutning så är du i Malmö på ett kick, 5 minuters motorvägskörning från svedala och 15-20 minuter från skurup.

Tack för tipset ska kolla Har sett att det finns en del ettor runt Nydala för 4-500 K med låg avgift. Är det ett dåligt område? Totala kostanden per månad skulle bli ca 3500-5000 om räntan går upp några procent också. Allstå lika mycket som för ett rum i princip.
Citera
2016-07-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dilanapak
Verkar som du satsar på mer än en förlorande hand dvs en utbildning i Malmö (landets sämsta lärosäte) och att handla en lägenhet i Malmö (på en stagnerande marknad, där kriminaliteten skeenar och de socioekonomiska problemen är enorma). Det existerar inga zoner i Malmö där man slipper kriminaliteten eller muslimerna. Hade varit smartare att satsa på en utbildning i Lund (där man slipper patrasken för de har inte de betyg som krävs för att komma in) och siktat på en lägenhet i centrala Lund där man kan få tillbaka pengarna och där det är nära till allt. Sedan finns en aspekt till. Bor man i Malmö, bland alla patrask och muslimer så får man med en massa socio-ekonomiska problem oavsett hur trevlig och artig man är. Malmö är ett enda stor djurpark där ingen i innerstan har jobb så deras normer och ramverk är off med ljusår om man ska uttrycka det diplomatiskt. Lund är också ett skithål med extrem inavel men kollar man var LU befinner sig kontra Malmö högskola i de utländska ratingarna så får man en vink om skillnaderna.

Hur är det i centala Malmö om man jämför med Örebro eller Gbg tex? Det du beskriver låter ju helt förskräckligt! :O Jag har sökt samma utbildning i Sthlm men kom tyvärr inte in och är arbetslös så Malmö ser ut att vara mitt enda alternativ.
Citera
2016-07-17, 19:34
Medlem
Ikväll anlagd bilbrand vid Rosengårds sporthall

Läs mer.....

http://pppress.se/index.php?option=com_content&view=article&id=15332 %253APPBRA1-20160717&catid=77%253Apppress&Itemid=435
Citera
2016-07-17, 19:58
Medlem
Citat:
Hur är det i centala Malmö om man jämför med Örebro eller Gbg tex? Det du beskriver låter ju helt förskräckligt! :O Jag har sökt samma utbildning i Sthlm men kom tyvärr inte in och är arbetslös så Malmö ser ut att vara mitt enda alternativ.

Läs de senaste dagarna inlägg så kommer du att inse att Malmö är ett råtthål där krimineliteten skeenar. Man kan helt fredligt gå på gatan och bli förolämpad av en shariamuslim på deras skitspråk. Jag tror att Malmö kan vara ett strå värre än allt annat som existerar. Speciellt i centrala Malmö är det värst för alla bidragspatrask, svartingar och muslimer vill ha en lägenhet mitt inne i stan för att det uppfattas som om man har lyckats.

Är du utan jobb tror jag inte du har så mycket till alternativ. Jag hade nog skaffat mig en utbildning än satsat på arbetslösheten. Om jag hade varit du hade jag skaffat boende utanför Malmö och haft som ambition att söka mig till Lund istället så fort chansen ges. Att plugga i Malmö är bortkastad tid för man hamnar i botten när man ska söka jobb såvida man inte kommer att söka jobb i Malmö. Hamnar du i Malmö ialla fall var försiktig. Aktivera hjärnan genom att observera och reflektera. Det kommer man längre på än om man som de sinnesslöa bara följer skocken.
Citera
2016-07-17, 20:08
Medlem
Citat:
Tack för tipset ska kolla Har sett att det finns en del ettor runt Nydala för 4-500 K med låg avgift. Är det ett dåligt område? Totala kostanden per månad skulle bli ca 3500-5000 om räntan går upp några procent också. Allstå lika mycket som för ett rum i princip.
Låt dig inte avskräckas av vad som skrivs i den här tråden. Flytta du till Malmö. Hade dock inte valt Nydala..
Citera
2016-07-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delta5
Låt dig inte avskräckas av vad som skrivs i den här tråden. Flytta du till Malmö. Hade dock inte valt Nydala..

Var bor du själv?
Citera
2016-07-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delta5

Jag håller helt och hållet med. Vet inte vart ni bor som skriver så illa om Malmö. Självklart finns här problem och de är till viss del ganska påtagliga. Jag bor i centrum och ser mig själv som ganska lyckad.

Det handlar om att vara smart som i alla andra städer, ta taxi hem från krogen om man bor en bit bort, rör dig inte på Möllan eller runt Möllan/ Nobel nattetid ensam etc etc.

Finns ingen stad som Malmö i Sverige. Jag bodde i Sthlm under ett år, gjort så i två omgångar och varje gång har jag flyttat hem igen. Flyttar jag från Malmö så blir det utomlands.
Citera
2016-07-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dilanapak
Var bor du själv?
Slottsstaden/Ribersborg. Jag antar att du inte vågar röra dig i mina hoods
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto