Citat:
Ursprungligen postat av
jerran777
Jag är Malmöbo sen hela mitt liv och så jävla illa är det inte. Iaf i´nte om man jämför med Chicago
På stan ser man mer "utlänningar" än "svenskar". Den saken är helt klar. Väldigt segregerade områden också och det visar sig på huspriserna.
Pro-refugess welcome och patrask brukar anse att Malmö är fint och att det är en jämförandevis ganska lugn stad. Har man låg intellektuell kapacitet så jämför man inte äpplen med äpplen. klart har man bott hela livet på ett och samma ställe har man kanske lite svårt med skapa sig en bild kring vad som är normalt och inte normalt.
Nu ligger inte Chicago i Sverige eller Europa. I Malmö har kriminella både vapen och knivar på sig medan de som betalar skatt inte har anledning att bära vapen och är fredliga. Kriminella brukar inte vara så kaxiga när de riskerar att få en kula mellan ögonen.
Sedan till en observation. Jag har aldrig sett någon gå omkring med en "black lives matters" t-shirt men det har jag sett flera gånger i Malmö. Alltså, existerar en rasism mot vita i Malmö. I min bok så är alla liv lika viktiga.