2016-07-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Jag är Malmöbo sen hela mitt liv och så jävla illa är det inte. Iaf i´nte om man jämför med Chicago
På stan ser man mer "utlänningar" än "svenskar". Den saken är helt klar. Väldigt segregerade områden också och det visar sig på huspriserna.

Pro-refugess welcome och patrask brukar anse att Malmö är fint och att det är en jämförandevis ganska lugn stad. Har man låg intellektuell kapacitet så jämför man inte äpplen med äpplen. klart har man bott hela livet på ett och samma ställe har man kanske lite svårt med skapa sig en bild kring vad som är normalt och inte normalt.

Nu ligger inte Chicago i Sverige eller Europa. I Malmö har kriminella både vapen och knivar på sig medan de som betalar skatt inte har anledning att bära vapen och är fredliga. Kriminella brukar inte vara så kaxiga när de riskerar att få en kula mellan ögonen.

Sedan till en observation. Jag har aldrig sett någon gå omkring med en "black lives matters" t-shirt men det har jag sett flera gånger i Malmö. Alltså, existerar en rasism mot vita i Malmö. I min bok så är alla liv lika viktiga.
Senast redigerad av dilanapak 2016-07-16 kl. 17:41.
Citera
2016-07-16, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Rånare härjar i centrala Malmö

Rånaren börjar med att oskyldigt fråga om vägen till centralstationen. Sen ger han sig på sitt offer och försöker stjäla deras smycken.Läs mer......

http://24malmo.se/2016/07/14/polisen-misstanker-samma-ranare-slog-till-flera-ganger/

Bedragare härjar i Malmö -stora belopp

Läs mer......

http://24malmo.se/2016/07/15/bedragare-harjar-i-malmo-stora-belopp/

Detta brukar ta fart kring sommartid. En annan variant är att de står vid biljettmaskinerna i Köpenhamn och fokuserar på svenskar. Man ska aldrig snacka med någon som ser ut som en zigenare, spanjor eller fransman. Man går bara vidare. Om man gör det så kan man ofta se att de blir upprörda (känner sig kränkta?) över att de blivit nekade möjligheten att råna dig. Om du uppfattar att de känslomässigt reagerar så vet duatt det är en kriminell och att du lyckats undgå en kriminell. De brukar hänga vid uttagsmaskinerna och vid stationerna där det passerar mycket folk.
Citera
2016-07-16, 17:39
Medlem
När jag hälsade på min vän så började en dubbelparkerad Golf tuta på gatan. Visade sig att han ville att hans vän skulle komma ut och leka. Golfen med reg. plåten: UXB777 är enligt bilregistret avställd och jag antar att om man kör en avställd bil så har man inte tecknat någon försäkring.
Citera
2016-07-16, 18:37
Medlem
rex144s avatar
zigenare försöker spela på folks girighet.... girigheten förblindar...

ett annat vanligt bedrägeri är att de lägger en plånbok eller en guldkedja på trottoaren så att ni bägge upptäcker den samtidigt, zigenaren går med på att dela bytet..., redan här borde ringklockor ringa, normalt hade han slagits med näbbar och klor att det är hans plånbok/guldkedja, att han såg den först,

zigenaren tar upp guldkedjan och säger att han säljer den gärna till dig billigt då han behöver pengar, det hela utspelar sig på kvällen när guldbutikerna är stängda, han nöjer sig med 1000kr elller 2000kr, kedjan verkar kosta minst 6000kr,
Citera
2016-07-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dilanapak
Detta brukar ta fart kring sommartid. En annan variant är att de står vid biljettmaskinerna i Köpenhamn och fokuserar på svenskar. Man ska aldrig snacka med någon som ser ut som en zigenare, spanjor eller fransman. Man går bara vidare. Om man gör det så kan man ofta se att de blir upprörda (känner sig kränkta?) över att de blivit nekade möjligheten att råna dig. Om du uppfattar att de känslomässigt reagerar så vet duatt det är en kriminell och att du lyckats undgå en kriminell. De brukar hänga vid uttagsmaskinerna och vid stationerna där det passerar mycket folk.
En annan dålig sak med Malmö är alla ficktjuvar i Travemünde. Fy fan för Malmö alltså.
Citera
2016-07-16, 19:39
Medlem
pampussas avatar
https://www.frieord.no/utenriks/sverige-fire-arabere-kjorte-pa-smabarnsmor-og-baby/

En svensk småbarnsmor og hennes fem måneder gamle baby har siden onsdag formiddag ligget på intensivavdelingen ved universitetssykehuset i Malmø etter å ha blitt påkjørt av en bil i Malmø sentrum. Også en annen kvinne skal ha blitt skadet under ulykken.

Småbarnsmoren skal ha vært ute med barnevognen langs Amiralgatan da fire menn av arabisk opprinnelse skal ha kommet nedover gaten i svært høy hastighet.

Bilen med de fire innvandrerne skal ha kræsjet med tre andre biler og i denne sammenhengen skal bilene ha havnet opp på fortauet der småbarnsmoren befant seg med barnevognen.
Citera
2016-07-16, 19:57
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dilanapak
Pro-refugess welcome och patrask brukar anse att Malmö är fint och att det är en jämförandevis ganska lugn stad. Har man låg intellektuell kapacitet så jämför man inte äpplen med äpplen. klart har man bott hela livet på ett och samma ställe har man kanske lite svårt med skapa sig en bild kring vad som är normalt och inte normalt.

Nu ligger inte Chicago i Sverige eller Europa. I Malmö har kriminella både vapen och knivar på sig medan de som betalar skatt inte har anledning att bära vapen och är fredliga. Kriminella brukar inte vara så kaxiga när de riskerar att få en kula mellan ögonen.

Sedan till en observation. Jag har aldrig sett någon gå omkring med en "black lives matters" t-shirt men det har jag sett flera gånger i Malmö. Alltså, existerar en rasism mot vita i Malmö. I min bok så är alla liv lika viktiga.

"Malmö är Sveriges svar på New York" har man ju hört sägas från medlemmar ur denna intellektuella elit från samma stad. När man hör sånt blir man ju sugen på ett nytt steriliseringsprogram för vissa element ur populationen.
Citera
2016-07-16, 20:45
Medlem
http://www.expressen.se/kvallsposten/tva-personer-forsokte-rana-mack/

Gm hade Svarta Adidasbyxor... 😜
Citera
2016-07-16, 21:58
Medlem
Turkar i Malmö firar att kuppförsöket slogs ner Firar att diktaturen fortlever.

http://www.pppress.se/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=4 92

Vad gör dom här ?
Citera
2016-07-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed
"Malmö är Sveriges svar på New York" har man ju hört sägas från medlemmar ur denna intellektuella elit från samma stad. När man hör sånt blir man ju sugen på ett nytt steriliseringsprogram för vissa element ur populationen.

"Malmös svar på New York" är det samma "elit" som inte har utbilding och som är gift med en nigerian och där man aldrig syns på stan tillsammans eller på bild?

Eller den elit som blir bjuden av safari och som blivit tillsagd verbalt att sluta med antisemitismen (Illmar Reepalu).

Jag har ett nytt samlingsnamn för "Malmös elit" och det är småstadspatrask.

steriliseringsprogram var något som "socialdemokraterna" införde under en epok då de styrde.
Citera
2016-07-16, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delta5
En annan dålig sak med Malmö är alla ficktjuvar i Travemünde. Fy fan för Malmö alltså.

Om du åker till Travemünde kan jag upplysa dig om att det finns luder i Malmö också.
Citera
2016-07-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pampussa
https://www.frieord.no/utenriks/sverige-fire-arabere-kjorte-pa-smabarnsmor-og-baby/

En svensk småbarnsmor og hennes fem måneder gamle baby har siden onsdag formiddag ligget på intensivavdelingen ved universitetssykehuset i Malmø etter å ha blitt påkjørt av en bil i Malmø sentrum. Også en annen kvinne skal ha blitt skadet under ulykken.

Småbarnsmoren skal ha vært ute med barnevognen langs Amiralgatan da fire menn av arabisk opprinnelse skal ha kommet nedover gaten i svært høy hastighet.

Bilen med de fire innvandrerne skal ha kræsjet med tre andre biler og i denne sammenhengen skal bilene ha havnet opp på fortauet der småbarnsmoren befant seg med barnevognen.

Muslimer brukar åka på Amiralsgatan (till och från ghettot) i hög fart och med nervevade rutor. Man spelar hög musik och viftar med långfingret mot alla vita och skriker svordomar på arabiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in