2016-07-17, 16:45
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Håller på att gå igenom denna tråden och förundras över att du påstår dig inte känna Ma*nuss*n under den aktuella tiden Ul*ber*! Jag träffade er tillsammans vid upprepade tillfällen under denna tiden! Jag kan framför allt påminna dig om den gången då jag mötte er när ni skulle åka till Köping och festa, kommer du ihåg? Jag minns VÄLDIGT väl och väntar fortfarande på att få bjuda igen! Att berätta här vilken falsk jävla råtta du är är bara en bonus! Varför ljuger man om detta om man har rent mjöl i påsen?

Ja, nu när vi har Strykning på tråden så kan ni väl reda ut det citerade.
Citera
2016-07-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ja, nu när vi har Strykning på tråden så kan ni väl reda ut det citerade.

Vad finns det att reda ut i detta citat? Finns inget i dessa påståenden som föregår juni-92.
Sedan vad som varit senare år efter 92 saknar relevans för sakfrågan.

Sedan angående din påtalan om begreppsförvirringen underlättas det givetvis om var och en definierar vad som avses med begreppet.
Annars kan påstående som att känna hela stan vara gildigt om däri avser "kanske endast mötts på gatan".
Citera
2016-07-17, 17:10
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Vad finns det att reda ut i detta citat? Finns inget i dessa påståenden som föregår juni-92.
Sedan vad som varit senare år efter 92 saknar relevans för sakfrågan.

Sedan angående din påtalan om begreppsförvirringen underlättas det givetvis om var och en definierar vad som avses med begreppet.
Annars kan påstående som att känna hela stan vara gildigt om däri avser "kanske endast mötts på gatan".

Ord står mot ord.

Jag står fast vid det jag skriver.

KÄNN PÅ "DEN", HERR PU!
Citera
2016-07-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ord står mot ord.

Jag står fast vid det jag skriver.

KÄNN PÅ "DEN", HERR PU!

Du är ganska fel ute med ditt påstående och menar med detta att det är osanning.
Sedan vad har Köping resan med saken att göra?
Citera
2016-07-17, 17:43
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Du är ganska fel ute med ditt påstående och menar med detta att det är osanning.

Köpingsresan i sig har inget med saken att göra!
Jag ville, genom att nämna den för dig, förtydliga att jag har belägg för MINA uttalanden.
Jag VET, men som sagt, ord mot ord.
VI VET, du och jag. Andra får tro vad de vill.
Citera
2016-07-17, 17:44
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:

Antar att du bor i Mariestad vilka har du själv hört ryktats om att vara skyldiga.
Citera
2016-07-17, 18:00
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Antar att du bor i Mariestad vilka har du själv hört ryktats om att vara skyldiga.

Just i Mariestad ryktas det mest om BW. MR var på tapeten förr men det har nog lagt sig nu.
Personligen anser jag att PU har en del att förklara dock...
Citera
2016-07-17, 18:05
Medlem
Citat:
Köpingsresan i sig har inget med saken att göra!
Jag ville, genom att nämna den för dig, förtydliga att jag har belägg för MINA uttalanden.
Jag VET, men som sagt, ord mot ord.
VI VET, du och jag. Andra får tro vad de vill.

Vet inte riktigt var du vill komma med dina belägg?
Det finns inget i dem som stöder att umgänget skulle varit före juni-92 och med det menar jag att du far med osanning.
Sedan är det en sanning att vi varit i Köping. Haft ett umgänge under en period, men intejuni-92 eller före. Utan som tidigare nämts senare delen 93 eller troligast början 94.

Sedan för rationaliseringens problematik med sig just ovan felgrepp tyvärr.

"Vi har vanligen inte en åsikt därför att vi med fakta och förnuftsskäl övertygat oss om att den är riktig utan därför att vi -av helt andra skäl- har den, söker vi med fakta och förnuftsskäl övertyga oss om att den är riktig".
Citera
2016-07-17, 18:09
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Bickan saken är ganska enkel om inte spekulativa hjärnor får härja fritt och de gör de även om jag skriver eller ej.

Själv påstår du hålla dig till det sakliga och fakta skall leda dig. Men ändå hemfaller du åt det spekulativa på flertalet ställen. Har sökt under dina inlägg, men det krävs lite tid att hittta dem igen.

Sedan verkar du tillhöra kategorin "tvärsäkerhetsexpert" och har lyckats ganska bra med att drunkna i dina fiktioner.

Har som sades i mitt introduerande inlägg besvarat alla frågor direkt eller indirekt. Inga nya frågor har ställts på tråden. Utan allt bara upprepar sig med olika infallsvinklar. Sedan om jag är förbannad över inlägg är nog att ta i. Det är mer försvarsrätten och nödvärnsrätten som åberopas. Nödvärnsrätten är den som värnar om allas privatliv (andras privatliv angår ingen). Försvarsrätten talar för det sunda förnuftet att ingen kan bedriva rättsprocesser utanför (folkdomstol) riketslagsystem.

Bickan saken är ganska enkel om inte spekulativa hjärnor får härja fritt och de gör de även om jag skriver eller ej.
Svar: Det var det vi menade när vi skrev: svara på dom frågor som du själv vill svara på och strunta i dom du inte vill svara på. Du kan ju även strunta i att svara dom nicken som du upplever som virrpannor och osakliga.

Själv påstår du hålla dig till det sakliga och fakta skall leda dig.
Svar: Vi försöker att göra det så långt det är möjligt. Det finns ingen anledning till något annat.
Orsaken till det är enkel – tror även att vi skrivit det på tråden – för oss har det ingen betydelse vem som är GM eller med / GM i det som hände HA. Det som är av intresse för oss är att den som är GM - oavsett vem det är – får sitt straff.

Men ändå hemfaller du åt det spekulativa på flertalet ställen. Har sökt under dina inlägg, men det krävs lite tid att hittat dem igen.
Svar: Vi har om du med spekulationer menar, ibland ställt frågor om vad den ene eller andre befunnit sig eller gjort under den aktuella tiden då HA försvinner. När du hittat våra inlägg så kommer du att se att dessa frågor inte i förstahand gäller dig.

Sedan verkar du tillhöra kategorin "tvärsäkerhetsexpert"
Svar: Det är tråkigt att du känner så. Vi har har inget tvärsäkert svar på vad som hände HA eller vem som gjorde vad. Det har uppenbart inte heller utredarna sedan snart 25 år tillbaka. Då hade väl GM et al sedan länge suttit i finkan.

och har lyckats ganska bra med att drunkna i dina fiktioner.
Svar: Vi har inga fiktioner. Vi har heller inga låsningar om vem som är GM eller vad som hände HA den 14 / 6 1992.

Har som sades i mitt introducerande inlägg besvarat alla frågor direkt eller indirekt. Inga nya frågor har ställts på tråden. Utan allt bara upprepar sig med olika infallsvinklar.
Svar: Så kan det säkert bli beroende på att det kommer till eller försvinner både nick och information på tråden.

Sedan om jag är förbannad över inlägg är nog att ta i.
Svar: Det vore en högst mänsklig reaktion om allt som skrivits om dig i tråden är lögn..

Det är mer försvarsrätten och nödvärnsrätten som åberopas. Nödvärnsrätten är den som värnar om allas privatliv (andras privatliv angår ingen). Försvarsrätten talar för det sunda förnuftet att ingen kan bedriva rättsprocesser utanför (folkdomstol) riketslagsystem.
Svar: På denna punkt delar vi din uppfattning helt. Vi har vid flera tillfällen dragit i handbromsen när det gäller just detta.
Det oavsett om det varit du eller någon annan tänkt GM som varit i skottgluggen. Vi har heller aldrig och kommer heller aldrig att medverka i att lägga ut aktuella bilder, nuvarande bostadsort, familje förhållanden m.m. på någon av personerna som varit uppe på tråden. Detta av flera anledningar. Dels passerar man då en gräns som vi inte anser skall passeras dels har vi väldigt svårt att se hur en person lever sitt liv i dag har att göra med, hur personen levde sitt liv 1992. Eller gjorde den 14 / 1992. Oavsett vem det nu gäller. ( Den enda reservation vi vill göra i det du skriver ovan är de olika lagrum som du hänvisar till. )

Vi har nu svarat dig i två inlägg på ett sätt som vi upplever som sakligt och respektfullt.
Med detta sagt så undrar vi om det är okey att vi ställer några frågor till dig?
Citera
2016-07-17, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bickan
Svar: Det var det vi menade när vi skrev: svara på dom frågor som du själv vill svara på och strunta i dom du inte vill svara på. Du kan ju även strunta i att svara dom nicken som du upplever som virrpannor och osakliga.

Själv påstår du hålla dig till det sakliga och fakta skall leda dig.
Svar: Vi försöker att göra det så långt det är möjligt. Det finns ingen anledning till något annat.
Orsaken till det är enkel – tror även att vi skrivit det på tråden – för oss har det ingen betydelse vem som är GM eller med / GM i det som hände HA. Det som är av intresse för oss är att den som är GM - oavsett vem det är – får sitt straff.

Men ändå hemfaller du åt det spekulativa på flertalet ställen. Har sökt under dina inlägg, men det krävs lite tid att hittat dem igen.
Svar: Vi har om du med spekulationer menar, ibland ställt frågor om vad den ene eller andre befunnit sig eller gjort under den aktuella tiden då HA försvinner. När du hittat våra inlägg så kommer du att se att dessa frågor inte i förstahand gäller dig.

Sedan verkar du tillhöra kategorin "tvärsäkerhetsexpert"
Svar: Det är tråkigt att du känner så. Vi har har inget tvärsäkert svar på vad som hände HA eller vem som gjorde vad. Det har uppenbart inte heller utredarna sedan snart 25 år tillbaka. Då hade väl GM et al sedan länge suttit i finkan.

och har lyckats ganska bra med att drunkna i dina fiktioner.
Svar: Vi har inga fiktioner. Vi har heller inga låsningar om vem som är GM eller vad som hände HA den 14 / 6 1992.

Har som sades i mitt introducerande inlägg besvarat alla frågor direkt eller indirekt. Inga nya frågor har ställts på tråden. Utan allt bara upprepar sig med olika infallsvinklar.
Svar: Så kan det säkert bli beroende på att det kommer till eller försvinner både nick och information på tråden.

Sedan om jag är förbannad över inlägg är nog att ta i.
Svar: Det vore en högst mänsklig reaktion om allt som skrivits om dig i tråden är lögn..

Det är mer försvarsrätten och nödvärnsrätten som åberopas. Nödvärnsrätten är den som värnar om allas privatliv (andras privatliv angår ingen). Försvarsrätten talar för det sunda förnuftet att ingen kan bedriva rättsprocesser utanför (folkdomstol) riketslagsystem.
Svar: På denna punkt delar vi din uppfattning helt. Vi har vid flera tillfällen dragit i handbromsen när det gäller just detta.
Det oavsett om det varit du eller någon annan tänkt GM som varit i skottgluggen. Vi har heller aldrig och kommer heller aldrig att medverka i att lägga ut aktuella bilder, nuvarande bostadsort, familje förhållanden m.m. på någon av personerna som varit uppe på tråden. Detta av flera anledningar. Dels passerar man då en gräns som vi inte anser skall passeras dels har vi väldigt svårt att se hur en person lever sitt liv i dag har att göra med, hur personen levde sitt liv 1992. Eller gjorde den 14 / 1992. Oavsett vem det nu gäller. ( Den enda reservation vi vill göra i det du skriver ovan är de olika lagrum som du hänvisar till. )

Vi har nu svarat dig i två inlägg på ett sätt som vi upplever som sakligt och respektfullt.
Med detta sagt så undrar vi om det är okey att vi ställer några frågor till dig?

Fet markering: Vilken har påstått att allt som sägs är lögn? En ganska tuff generalisering må jag säga.

Vi får se vilka frågor ni vill ställa. Kommer inte ställa upp på någon rättegång så att säga.
Citera
2016-07-17, 20:08
Medlem
Rudges avatar
Blev det lyckta dörrar? Du kan väl slänga in min fråga om varför PU och PK förlorade BFFandan och redovisa svaret här i 'det offentliga ljuset" Bickan?! Tror fler undrar...
Citera
2016-07-17, 20:49
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Blev det lyckta dörrar? Du kan väl slänga in min fråga om varför PU och PK förlorade BFFandan och redovisa svaret här i 'det offentliga ljuset" Bickan?! Tror fler undrar...

Skulle inte det berott på att den ene prasslade med den andres tjej, lr menar du att det på något sätt går att knyta direkt till HA's försvinnand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in