2016-07-17, 01:20
Medlem
LT10s avatar
Uttryckte mig lite fel. Alltså Kennedy är inte oduglig om jag uttrycker mig så. Han är inte direkt dålig tycker jag när han får spela, men man förväntar sig väl mer av honom. Han har väl inte heller en "junislön" så sett till vad han tjänar/presterar och vad man förväntar sig av honom så håller han väl egentligen inte måttet.
2016-07-17, 01:26
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller

---

Hört nåt om nån ny högerback på ingång?
Vi får se hur det blir med Kebba när han ansluter, om han är tänkt som Colleys ersättare eller HB.

Han ska vara klar närsom. Blir väldigt förvånad om han inte kommer det här fönstret.
2016-07-17, 01:38
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Vi får se hur det blir med Kebba när han ansluter, om han är tänkt som Colleys ersättare eller HB.

Han ska vara klar närsom. Blir väldigt förvånad om han inte kommer det här fönstret.
Jag var ingen större fan sist och han blir nog ingen förstärkning nu heller. Han lär väl som du säger gå in som mittback.

Så som vi spelar nu så är det helt oförklarligt att man inte lägger en bra slant på en riktig högerback. Jag tycker t o m att vårt bänkalternativ vore ett rejält steg emot en bättre elva, och då är ändå Karlsson bara helt ok.
2016-07-17, 07:15
Medlem
kostymnisses avatar
Rieks har varit ute och sagt att han vill lämna igen, inget häpnadsväckande direkt som det verkar som om man bara ska gå på artiklarna. Ska vi sälja ska vi dessutom göra det nu när han har 1,5 år kvar så vi får in pengar för honom.
Det blir givetvis tungt att eventuellt tappa båda kantspelarna samt eventuellt även Haitam i samma fönster men har man inga pengar får man finna sig i det.
Givetvis lär något komma in där men jag hoppas det blir en bra budgetlösning. Drömmen vore givetvis om vi kunde få spelarna att stanna över EL-playoffet men det kan ju bli oerhört svårt då sista matchen där går 25 aug.

Jebali från Värnamo verkar ju klar för Ellos och det troliga där är ju att budgivningen gjort att vi lagt oss vilket är rätt.
2016-07-17, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Rieks har varit ute och sagt att han vill lämna igen, inget häpnadsväckande direkt som det verkar som om man bara ska gå på artiklarna. Ska vi sälja ska vi dessutom göra det nu när han har 1,5 år kvar så vi får in pengar för honom.
Det blir givetvis tungt att eventuellt tappa båda kantspelarna samt eventuellt även Haitam i samma fönster men har man inga pengar får man finna sig i det.
Givetvis lär något komma in där men jag hoppas det blir en bra budgetlösning. Drömmen vore givetvis om vi kunde få spelarna att stanna över EL-playoffet men det kan ju bli oerhört svårt då sista matchen där går 25 aug.

Jebali från Värnamo verkar ju klar för Ellos och det troliga där är ju att budgivningen gjort att vi lagt oss vilket är rätt.

Vi får se... läste detta häromdagen. Det hade varit tungt, men ja, cash in behövs. Ser ut att bli en fin dag idag, hoppas vädret i Borås bjuder på detsamma. Så småningom kommer antagligen de eskalerande priserna, som drivs av PL, även påverka allsvenskan, det blir spridningseffekter. För tidigt för att inflationsbomben skall påverka Sverige i närtid dock.

Citat:
Även om prislappen på Rieks, ligger ett par miljoner högre än vad klubbarna i Europa är beredda att betala så saknas det inte intresse för honom.
– Det är många klubbar som scoutat honom. Det är i princip endast klubbar utanför Europa som i dagsläget kan betala vad Blåvitt vill ha just nu. Det återstår att se vad som händer under de närmaste veckorna, säger Rieks agent Fredrik Risp till GP.
http://www.gp.se/sport/fotboll/rieks-kan-bli-kvar-bl%C3%A5vitt-har-satt-f%C3%B6r-h%C3%B6g-prislapp-1.3481192
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-07-17 kl. 09:10.
2016-07-17, 09:05
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Melker Hallberg är nära Ascoli.

För formalians skull, Hallberg officiellt klar för Ascoli.

http://www.barometern.se/sport/melker-hallberg-klar-for-ascoli-i-serie-b/

Jag gillar verkligen hans inställning i ovan intervju, det är exakt så man ska tänka som ny i Italien, inte som Ishak och Löken. Otåliga smådivor premieras inte, hårt och genuint arbete på sina lån däremot... precis som för Ekdal.
2016-07-17, 10:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Hur illa är ekonomin för er?
2016-07-17, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur illa är ekonomin för er?
De har ju sålt kamratgården så tror deras ekonomi är ej så bra. De måste sälja spelare för att iaf värva något
2016-07-17, 12:20
Medlem
ZlatanManias avatar
Jeremejeff till Malmö. Obegriplig värvning.
2016-07-17, 12:30
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

IKT var väl också en ganska obegriplig värvning? Men det gick ju rätt bra ändå
2016-07-17, 12:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:

För att hitta logiken här får man fundera. Det är ingen spelare som kommer att vinna SM-guld åt oss. Får väl ses som en billig lättillgänglig backup-anfallare till Rosenberg och Kjartansson. Vi behöver ny tredjeanfallare så ingen överraskning att vi letar förstärkning på den positionen.

Tycker dock vi skulle kaxat oss och testat ett bud på Karlsson-Lagemyr.
Senast redigerad av mishima 2016-07-17 kl. 12:37.
2016-07-17, 12:40
Medlem
Citat:
Verkligen. Hoppas på en ny IKT men det kan också bli en ny Özen. Skillnaden mellan IKT och Jeremejeff är att IKT tillförde riktiga spetsegenskaper som vi saknade i befintlig trupp och utnyttjade till max. Vilka dessa skulle vara hos Jeremejeff är jag för dum för att se.

En possitiv sak är att vi kanske återgår till att värva unga (nåja) och talangfulla (nåja) spelare från lagen under oss istället för frysboxkillar från när och fjärran vilket länge var ett framgångsrecept för oss. Det osade inte inte klass om Forsberg, Johansson och högerbacken från Bromma men de blev riktigt vassa innan de pissade en i ansiktet med sina klubbval och sexuella preferenser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in