2016-07-16, 16:22
Medlem
Är rädd för att Allsvenskans bästa spelare får dominera i Superettan istället för Allsvenskan 2017...
2016-07-16, 16:24
Medlem
snillet_1s avatar
Artikeln är helt underbar. Inledningen på ett legendariskt fiasko i sann Hammarby-stil. Vad är det för skada han rehabiliterar sig ifrån? "Knäoperation".
2016-07-16, 16:28
Avslutad
Fick han ej knäskadan förra året? Är det för att vara försiktig att man siktar till nästa år? Inte ofta man värvar en spelare som är så kraftig skadad
2016-07-16, 16:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Den hade man ju nästan räknat in redan.

Inga garantier för att han ska lyckas, men förstår om ni är glada.
Klart han kommer lyckas, han har ju ändå spelat i Holland & Danmark vilket är meriter man inte bara viftar bort. Bajen har gjort ett riktigt kap och frågan är om det inte blir Europaplats nästa år med hans briljans?
2016-07-16, 16:41
Medlem
snillet_1s avatar
Såg nu att kontraktet bara löper till och med säsongen 2018. Smart från Hammarby såklart, men det väcker ju en del tvivel hos en annan kring Petters status...
2016-07-16, 16:55
Medlem
Bajenjeppes avatar
Fan vad härligt att Petter är klar!

Förvisso en stor risk i och med skadan, men han är så pass bra och nödvändig spelare att det utan tvivel är värt att chansa.

Som jag skrivit tidigare, Petter är den bästa spelaren, och min favorit, som jag sett spela i Bajen. Kennedy mest betydelsefull, men Petter bäst.

Riktig kvalitetsspelare och rätt mentalitet man vill ha på en spelare. Rätt man att ta över kaptensbindeln efter Kennedy. Så jävla nöjd.

Välkommen hem Petter!
2016-07-16, 21:18
Medlem
a.e.gs avatar
Bajens rehabteam kommer få fullt upp framgent.

Ny anfallare in till gnaget i veckan som kommer.

Det blir ballkt.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Senast redigerad av a.e.g 2016-07-16 kl. 21:28.
2016-07-16, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Petter är klar!

http://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/petter-tillbaka-redo-for-spel-till-nasta-sasong/
Vad kostar han oss?Han går väl för guds skull gratis till oss?
2016-07-17, 00:22
Medlem
LT10s avatar
Jasså Bajen fortsätter på samma värvningsspår... 30 - åriga, föredettingar med hög lön. Trodde den kvoten var fylld nu och att Bajen skulle börja kolla efter yngre förmågor.

Nej men får han ordning på skadorna blir han en tillgång för Bajen, nu måste man börja rensa ut några av de äldre, blir väldigt dålig balans i truppen annars. (Vilket det redan är)

Man har väl runt 7-8 spelare som är runt 30 och uppåt, av de är det väl egentligen bara Saevarason, Johan Persson och Kennedy som håller måttet.
Senast redigerad av LT10 2016-07-17 kl. 00:30.
2016-07-17, 00:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Jasså Bajen fortsätter på samma värvningsspår... 30 - åriga, föredettingar med hög lön. Trodde den kvoten var fylld nu och att Bajen skulle börja kolla efter yngre förmågor.

Nej men får han ordning på skadorna blir han en tillgång för Bajen, nu måste man börja rensa ut några av de äldre, blir väldigt dålig balans i truppen annars.

Man har väl runt 7-8 spelare som är runt 30 och uppåt, av de är det väl egentligen bara Saevarason, Johan Persson och Kennedy som håller måttet.
Gör Kennedy verkligen det fortfarande? Bänkad större delen av vårsäsongen och känns bara mer och mer skadedrabbad, sen lär han inte bli bättre med åren 35+ som han är. Förvisso bra nu senast mot Häcken men lite mer än så krävs det för att visa att man fortfarande håller måttet.

Angående Petter Andersson är det svårt å veta vart man har honom, senast han spela en tävlingsmatch var den 30 augusti förra året.
2016-07-17, 00:31
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Vad kostar han oss?Han går väl för guds skull gratis till oss?
Ingen är gratis. Vore kul att se signbonusen och lönen där.

Citat:
Ursprungligen postat av LT10

Nej men får han ordning på skadorna blir han en tillgång för Bajen, nu måste man börja rensa ut några av de äldre, blir väldigt dålig balans i truppen annars.

Ställer mig tveksam till att Kennedy håller som bärande spelare. Inte i brist på talang, vilja eller ren professionalism utan mer att alla år och skavanker hunnit ifatt farbrorn. Detsamma gäller Petter.

---

Hört nåt om nån ny högerback på ingång?
2016-07-17, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Ingen är gratis. Vore kul att se signbonusen och lönen där.

Ställer mig tveksam till att Kennedy håller som bärande spelare. Inte i brist på talang, vilja eller ren professionalism utan mer att alla år och skavanker hunnit ifatt farbrorn. Detsamma gäller Petter.

---

Hört nåt om nån ny högerback på ingång?
Jag vet inte om jag verkligen vill se bonusen eller lönen!
Vad sysslar vi med egentligen när vi gör en sån här värvning?
Nanne måste bort,eller iaf de som gör såna här värvningar!!lHoppas jag har fel och att det går bra för Petter men jag fattar inte varför man skaffar en skadad överårig spelare istället för ungt fräscht!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in