2016-07-17, 01:31
Medlem
NirvanAs avatar
Var nyss ute en runda med bilen, fångade runt 30 pokemons och gick snabbt upp många levlar.. behövde inte ens gå ur bilen eller åka långsamt, så fort man fick en vibration var det bara att klicka och fånga den. Antar GPSen och allt kring det inte hänger med riktigt..."gps signal not found" dyker upp titt som tätt

När jag var nere vid vattnet var det mest bara vatten-typer, kul att det funkade.

När jag testade gå runt och gick precis där de "gröna löven" åker upp i luften så dök inget upp, men när jag åkte förbi i 70km/h så vibrerad det flera gånger utan att jag ens var nära

Vad krävs för att man ska stöta på evolverad/bättre pokemons, måste man helt enkelt vara i högre level osv för att det ska hända?

Sen fick jag inte till kameran så man ser pokemonen IRL, måste man vara utanför bilen för det?
Citera
2016-07-17, 01:31
Medlem
Sittkissares avatar
Nu har jag samlat på mig flera av samma sort. Hur vet man vilka man skall välja "Transfer" på? Några har mer CP än andra. Men andra har mer weight, t ex XL. Är det mer värt att spara en pokémon med högt CP eller tung vikt?
Citera
2016-07-17, 01:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
beror ju på vad mycket surf är för dig.

Jag tycker att det drar lite surf. menar batteriet hinner ju ta slut 100 gånger om innan surfen gör det. så surfen är inget bekymmer för mig. spelade ca 1 timme och den drog 18mb.
Ja, ungefär samma för mig skulle jag säga. Knappa fjorton megabyte under gårdagen och jag spelade kanske en timme totalt.
Citera
2016-07-17, 01:36
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphrr
Jag kan till den mån att spelet känns innehållsfattigt och underutvecklat hålla med om att det är en flopp, men för Nintendo och Niantic är det ju raka motsatsen!

Hade väntat mig mycket mer i termer av battles både mot vilda pokémons och andra tränare faktiskt. Att ta över gym och fånga nya pokémons kommer vara roligt ett litet tag framöver men även gymbiten känns simplifierad och att de inte tog "original" battlesystemet känns lite tråkigt...

Kommer nog lira på ett tag och spöa småkids men räknar tyvärr med att tröttna snart.
Älskar dock idén och konceptet och hoppas det utvecklas och updateras bra

En helt korrekt analys av spelet. Bra koncept, dåligt gameplay.
Citera
2016-07-17, 01:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Nu har jag samlat på mig flera av samma sort. Hur vet man vilka man skall välja "Transfer" på? Några har mer CP än andra. Men andra har mer weight, t ex XL. Är det mer värt att spara en pokémon med högt CP eller tung vikt?
Högt CP verkar vara det man ska gå efter
Citera
2016-07-17, 02:00
Medlem
ni som är, eller precis har varit, ute nu: är det fortfarande massa lagg och kraschar? kunde inte spela under hela dagen och funderar på att dra in den dagliga milen och grinda lite ägg mitt i natten istället.
Citera
2016-07-17, 02:06
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
ni som är, eller precis har varit, ute nu: är det fortfarande massa lagg och kraschar? kunde inte spela under hela dagen och funderar på att dra in den dagliga milen och grinda lite ägg mitt i natten istället.
Funkar mycket bättre för mig nu än tidigare idag.
Citera
2016-07-17, 02:22
Medlem
Team Allegiance, spelar det någon roll?

Från vad jag har hört finns det betydligt färre spelare som tillhör lag röd i Sverige. Detta låter som något bra då man i så fall kan ta över fler gym som röd - detta med tanke på att att fler gul/blå spelare antagligen har claimat gym än röda.

Min kompis sa något om att det finns nackdelar med att vara en minoritet dock. Vad skulle det vara i så fall? Att man har färre spelare som kan teama med en på övertagna gym är det enda jag kan komma på - samt att man har större chans att bli av med gymmet såklart.

Men fler motståndare känns som en bra grej överlag. Hur tänker ni?
Citera
2016-07-17, 02:23
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Skulle gärna vilja ha svar på denna frågan osså

Den drar förvånansvärt lite surf men däremot käkar den batteri fort som fan. Tar för sig utan att skämmas. Om du har tänkt gå lite längre rundor så kommer du nog behöva köpa en powerbank. Annars får du retreata till basen (hem ) för att ladda upp mobilen och sen kila ut igen.
Citera
2016-07-17, 02:41
Medlem
Sittkissares avatar
Finns det någon anledning att behålla en lägre evolved Pokémon? Eller skall jag transfer alla Pokémos som är lägre evolved än min högsta av samma sort?

När jag väljer transfer, är det bara cp som spelar roll eller spelar det även roll vilkn typ av attack den har?
Citera
2016-07-17, 02:57
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Finns det någon anledning att behålla en lägre evolved Pokémon? Eller skall jag transfer alla Pokémos som är lägre evolved än min högsta av samma sort?

När jag väljer transfer, är det bara cp som spelar roll eller spelar det även roll vilkn typ av attack den har?

Behåll alla.
Och fortsätt fånga pidgeys och rattatas och alla skitpokemon. Utveckla dem inte.
När man når level 9 får man ett Lucky Egg som ger dubbel xp under 30 minuter.
Om du sparat alla pokemon från början har du kanske 10-20+ utvecklingar du kan göra.
Varje utveckling ger vanligtvis 500xp men med lucky egg ger en 1000xp. Du kan räkna ut själv att man får jävligt mycket xp. Går att gå upp flera levels på en gång på det här sättet.
Citera
2016-07-17, 03:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Behåll alla.
Och fortsätt fånga pidgeys och rattatas och alla skitpokemon. Utveckla dem inte.
När man når level 9 får man ett Lucky Egg som ger dubbel xp under 30 minuter.
Om du sparat alla pokemon från början har du kanske 10-20+ utvecklingar du kan göra.
Varje utveckling ger vanligtvis 500xp men med lucky egg ger en 1000xp. Du kan räkna ut själv att man får jävligt mycket xp. Går att gå upp flera levels på en gång på det här sättet.
XP på ens gubbe har väl inget att göra med antalet candy man behöver för att evovla en pokemon till en bättre version ? .. men kanske missuppfattar vad ni pratar om?

Vad spelar din gubbes XP för roll, det är väl pokemons CP samt evolvering 1,2,3 som spelar roll (även om dessa går hand-i-hand då)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in