2016-04-04, 11:36
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Är själv lvl 28 men blir raidad av lvl 30-33 hela tiden.
Själv får jag bara motståndare i lvl 30-40, aldrig någon i lägre lvl än jag själv.

Polaren är också lvl28 men blir nästan aldrig raidad av spelare i högre lvl.

Skillnaden är att han har ca 150 medaljer och jag 200.
Jag har även 500+ diamanter och han runt 25.

Verkar som om spelet staffar mig för att jag kör hårdare än honom. Trist!
Det är fan omöjligt att få ihop mycket resurser i detta läge.

Ja, det går inte efter level utan det går efter dina "medaljer".

Vill du sänka nivån på de spelare du hittar när du söker efter nya spelare osv, så lått folk raida dig. Jag sänkte mig från 380 medaljer till runt 320 (nu ligger jag på 331 efter att ha raidat lite för att få resources) genom att flytta runt min bas så att HQ står helt oskyddat vid stranden.

Gör detta när du precis börjat en ny produktion och har lite resources.

Jag satte just igång Medpack för 3.2M guld och en flamer till level 11.

Har nu 19K guld, 296K trä och inge metal eller sten, så har nu satt min bas öppen för raidare (nackdelen är självfallet att inte mycket raidare kommer anfalla mig eftersom rewarden är så kassa, men hoppas på att gå ner till runt 320 de kommande 2 dagarna).

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av grungemelvin
Jag är level 49, HQ 18. Gillar spelet skarpt, finns nästan alltid något att pyssla med. Dock går det jäkligt trögt att levla upp om man inte köper diamanter.

Inte nödvändigtvis, jag brukar göra så att jag boostar mina resouce gaining statues och går ut på en raidrunda när jag behöver resources. Ett par attacker och du har miljoner av allt.
Citera
2016-06-11, 19:46
Medlem
Flaskhalsats avatar
Liras det fortfarande?
Citera
2016-06-11, 19:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Liras det fortfarande?

Jupp, lirar aktivt i en liten klan.

Perfekt när man tar morgonskiten eller har lite slötid på jobbet
Citera
2016-07-06, 10:13
Moderator
^Eazs avatar
Äntligen level 20 HQ, extra landing craft, shock launcher och boom cannon

8 Landingcrafts nu, riktigt nice
Citera
2016-07-06, 12:47
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Äntligen level 20 HQ, extra landing craft, shock launcher och boom cannon

8 Landingcrafts nu, riktigt nice

Den där krabban gör susen. Jag hade sparat gems i evighet för att uppgradera till HQ20 men så kom krabban och där håvar man ju in stordeg! En sådan där staty som ger ökad bonus och så slänger man en potion på den så kommer jag upp i 80% extra loot... Det vart att gå från HQ19 till 20 och sedan några timmar efter det uppgradera till HQ21!
Citera
2016-07-06, 13:45
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Den där krabban gör susen. Jag hade sparat gems i evighet för att uppgradera till HQ20 men så kom krabban och där håvar man ju in stordeg! En sådan där staty som ger ökad bonus och så slänger man en potion på den så kommer jag upp i 80% extra loot... Det vart att gå från HQ19 till 20 och sedan några timmar efter det uppgradera till HQ21!

Mjo krabban hjälpte verkligen, HQ20 blev det + massa resources, pumpar in i båten nu för att få på två tanks.
Citera
2016-07-08, 23:19
Medlem
Lirar spelet dagligen och satsar mer på detta än på C&C som blev till slut väldigt tradigt. Kommit med i en väldigt aktiv klan och kör op dagligen som ger fina extraresurser, vi ligger på plats 7547 (världsrankning) vilket får väl ses som helt ok
Citera
2016-07-17, 00:04
Medlem
Har precis maxat alla byggnader, har en level kvar på cryoneers, sen är det klart!
Någon av er som spelar i svenska klaner?
Citera
2016-12-04, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Ja, det går inte efter level utan det går efter dina "medaljer".

Vill du sänka nivån på de spelare du hittar när du söker efter nya spelare osv, så lått folk raida dig. Jag sänkte mig från 380 medaljer till runt 320 (nu ligger jag på 331 efter att ha raidat lite för att få resources) genom att flytta runt min bas så att HQ står helt oskyddat vid stranden.

Gör detta när du precis börjat en ny produktion och har lite resources.

Jag satte just igång Medpack för 3.2M guld och en flamer till level 11.

Har nu 19K guld, 296K trä och inge metal eller sten, så har nu satt min bas öppen för raidare (nackdelen är självfallet att inte mycket raidare kommer anfalla mig eftersom rewarden är så kassa, men hoppas på att gå ner till runt 320 de kommande 2 dagarna).

Edit:

Inte nödvändigtvis, jag brukar göra så att jag boostar mina resouce gaining statues och går ut på en raidrunda när jag behöver resources. Ett par attacker och du har miljoner av allt.

Aha, så det är så det funkar? För det är jävligt tröttsamt att ens fiender ligger 10 level + hela tiden.
Citera
2016-12-05, 12:40
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Aha, så det är så det funkar? För det är jävligt tröttsamt att ens fiender ligger 10 level + hela tiden.

Jupp, du matchas inte mot din "level" utan mot antalet medaljer, så har du gått på en lång raidrunda och dragit in en massa medaljer så kommer du matchas högt.

Jag ligger på level 54 och 430 medaljer nu, hade gärna sänkt det till 350 för nu är fan alla resource bases 55+ vilket börjar bli tungt.

Edit: Visst ibland kan man rolla in en 45-50 base som är lätt att ta över, men det kan ta dagars av rollande.
Citera
2017-08-17, 13:06
Moderator
^Eazs avatar
Någon som lirar fortfarande?

Iom nya updates med Hero Hut och Tribes så har spelet verkligen blivit roligare.

Tagit mig till Level 61 och lirar i en tiomans klan, även om en person är väldigt inaktiv då han tappat sin telefon och väntar på en ny tills han börjar lira igen och en annan har slutat.
Favorit heroes är Dr Kavan med hans Ice Shield (level 17 hero) alternativt SGT. Brick med Battle Orders (level 22 hero).

Dagliga Operations hjälper inkomsten rejält också, dock iom att 'bara' är 8 så har vi gått tillbaka till operation Mambo istället för Sour Grapes, så tappat lite inkomst där, något som behövs eftersom alla unit upgrades är så förbannat dyra nu även om jag maxat de jag använder förutom medkits och kritters.

Max på Heavy, Zooka, Scorcher, Cryoneer och Medic hjälper bra.
Citera
2017-10-26, 17:12
Medlem
Mumsemumss avatar
Jag själv har kommit upp till level 65. Då det är max skulle jag vilja starta ett nytt konto fast lira på samma iPad som jag spelar på nu. Går det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in