2015-05-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Nya uppdateringen gjorde mycket!

Fan omöjligt och spara resurser.. Attackerar ingen annan och ändå blir jag attackerad...

En boostad rr statue varje dag så är det bara clean map tills du får ihop till varje byggnad, nu har jag iofs bara kört den strategin när det gäller offencebyggnader som sculptor, armory och landing crafts (detta var innan uppdateringen kom som jag blev klart med dem).

Du sparar inte resources, du spelar ihop de du behöver för uppgradera och sen så får de attackera så mycket de vill under tiden.

Nya uppdateringen gjorde att dr t blev mycket lättare, nu kan man utan boost klara alla levels så mer crystals upplever jag som bara kom till level 17 innan utan boost.
Citera
2015-06-01, 16:16
Medlem
Nagon som har en bra bild pa en bra defence struktur?
Har HQ 16 lvl 38 men verkar som de bara hittar massa kryphal och fuckar sonder min bas.
Sa nagon som har en print pa en skitbra defence struktur?
Citera
2015-06-11, 21:44
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrmushman
Har HQ 16 lvl 38 men verkar som de bara hittar massa kryphal och fuckar sonder min bas.

Nä det verkar fan omöjligt.
Hur tusan ska man lyckas samla ihop en miljon sten när man åker på däng precis hela tiden?
Citera
2015-07-13, 16:34
Medlem
Cubalibre77s avatar
Jag gillar det här spelet, men fan vad långsamt allt går! Jag köpte faktiskt 1200 diamanter för 95:-, men med det kom jag inte speciellt långt alls.....några få uppdateringar bara. Fattar inte hur dom kan ta så mycket betalt! Skulle man köpa 14000 diamanter för otroliga 949:- så skulle inte det räcka speciellt långt heller.

Nu är jag på level 15 bara, och alla andra runt omkring mig är på level 20.....har ingen jag kan anfalla och vinna över, och det kommer väl ta flera dagar att samla på sig tillräckligt för en ynka uppgradering som inte kommer göra någon större skillnad.
Citera
2015-07-14, 11:45
Moderator
^Eazs avatar
Lirar detta (speciellt under morgonskiten innan jobbet), och det går bra nu. HQ L15.

Favorit armén är mina 6 båtar med 2 tanks på varje, även om den behöver bytas ut när det är turret heavy defenses.

Dock, mot de flesta baser så rullar de rakt igenom allt när man kör dem i ett tämligen tight pack så blir det oneshots mot de flesta byggnaderna.
Citera
2015-07-18, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrmushman
Låter som om att du har ett väldigt klent defense.
Är själv Lv 39 och HQ LV 14.
Försöker att uppa allt försvar innan man uppgraderar hq men blir iofs attackerad flera gånger om dagen och förlorar stora resurser. Känns som om att spelet är väldigt dåligt balanserat om man jämför med C&C.

Allt kostar massor med resurser och det är fan inte mycket man får in på en attack om man klarar att genomföra den och när man väl har samlat på sig resurser så blir man snabbt attackerad.

+Kul lir
-Jävligt uselt balanserat.
Citera
2015-08-12, 06:17
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Usch fy fan... Nu har jag precis lyckats uppgradera till Hq16. Det var fan inte lätt för man åkte ju på spö precis varje dag utav antingen en warrior-rush eller dom där granatkastande jävlarna.
Jag valde att låta träd växa upp i min bas och sedan när jag var när så skördade jag allting men fick naturligtvis slänga till en bunt sådana där lila gems också...

Nyss hade jag mitt första försök med granatnissarna och dom var lite väl känsliga för minor, men man lär sig.

Men hoppet mellan hq15 och 15 var lite bökigt faktiskt. Det borde jämnas till...
Citera
2015-08-12, 11:49
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Usch fy fan... Nu har jag precis lyckats uppgradera till Hq16. Det var fan inte lätt för man åkte ju på spö precis varje dag utav antingen en warrior-rush eller dom där granatkastande jävlarna.
Jag valde att låta träd växa upp i min bas och sedan när jag var när så skördade jag allting men fick naturligtvis slänga till en bunt sådana där lila gems också...

Nyss hade jag mitt första försök med granatnissarna och dom var lite väl känsliga för minor, men man lär sig.

Men hoppet mellan hq15 och 15 var lite bökigt faktiskt. Det borde jämnas till...

Har ett HQ15, level 39, mina enhets uppgraderingar är maxade för level 11 armory (den blev klar imorse, så håller nu på att köra uppgraderingar där igen).

Kör med 4 skepp tanks (2 tanks på varje) och 2 skepp medics (3 på varje).

Mitt största problem är inte att hålla min bas försvarad, utan att behålla mina resource bases.

Får inte nog med resources via bases, utan är "tvingad" att köra ett par raider om dagen för att kunna uppgradera mina byggnader.

Ska lugna mig lite nu med HQ uppgradering innan alla byggnader är maxade (storage har jag dåligt av känns det som)
Citera
2015-10-07, 17:39
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Nu har jag knäckt koden...
Jag har 7 sådana där båtar, vad fan dom nu heter. I mina två första har jag tanks och det blir 4 st tanks, i 2 har jag medics, 9 st, och i 3 har jag grenadiers vilket ger mig 9 granatkastande muppar.

Grenadiers'erns missar ju i stort sett allting men de bakomliggande byggnaderna får rätt duktigt med smisk så när tanksen har pangat sönder de närmaste byggnaderna så är de bakomliggande i princip mos eller dör efter en artilleriraket.

Detta funkar skitbra.
Citera
2015-11-14, 17:22
Medlem
Vad tycker ni om den nya uppdateringen?
Citera
2016-04-03, 10:40
Medlem
laxen69s avatar
Är själv lvl 28 men blir raidad av lvl 30-33 hela tiden.
Själv får jag bara motståndare i lvl 30-40, aldrig någon i lägre lvl än jag själv.

Polaren är också lvl28 men blir nästan aldrig raidad av spelare i högre lvl.

Skillnaden är att han har ca 150 medaljer och jag 200.
Jag har även 500+ diamanter och han runt 25.

Verkar som om spelet staffar mig för att jag kör hårdare än honom. Trist!
Det är fan omöjligt att få ihop mycket resurser i detta läge.
Citera
2016-04-03, 12:46
Medlem
Jag är level 49, HQ 18. Gillar spelet skarpt, finns nästan alltid något att pyssla med. Dock går det jäkligt trögt att levla upp om man inte köper diamanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in