2016-07-15, 19:03
Medlem
Buqurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Det finns ett flertal bilder, alla jag har sett har varit tagna (eller i alla fall publicerade) efter mordet.
Det jag reagerade på när det kommer till bilderna är att ett flertal av de inblandade har publicerat bilder från diverse gruvål (kan vara samma också) enbart efter mordet. Har tittat flera år tillbaka i deras facebook och inte en enda offentlig bild på något gruvhål tidigare i deras tidslinjer...

Här är en bild från DWs tidslinje:
http://www.ladda-upp.se/bilder/qmtkdmptlqebr/
Hur dum får man vara? Hade han korset innan mordet?
Citera
2016-07-15, 19:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buqur
Hur dum får man vara? Hade han korset innan mordet?
Om du menar tatueringen så ja.
Citera
2016-07-15, 19:10
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är ovanligt, men den misstänkte kan inse att omständigheterna ser jävligt skumma ut, och av den anledningen acceptera inte bara en häktning, utan också en förlängd häktning, samtidigt som h*n anser sig vara helt oskyldig till det som läggs h*n** till last.

Min takne var kanske att han är så säker på att gå fri när allt är utrett och vill inte komma ut, för att i "samhällets" ögon är han dömd på förhand för något han inte har gjort. Under förutsättning då att han faktiskt är oskyldig (vilket jag inte kan bedöma om han är eller inte) Det var lite det jag syftade på med att undra om det fanns någon "taktik". Kanske inte hans egen, men hans advokats...

Själv har jag ju aldrig ens varit i närheten av att sitta häktad, men jag kan ju tänka mig att det inte är som en hotellsemester på Ibiza direkt.
Senast redigerad av Framgaffel 2016-07-15 kl. 19:18.
Citera
2016-07-15, 19:15
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zudden77
Citat:
Ursprungligen postat av Menjagju
Har suttit och läst nästan allt i denna tråden.

Tror inte att någon nämnt detta än. Jag har hört från en vän till DM att han hade inbrott efter det att mordet begåtts. Tror dock inte det finns någon anmälan om inbrottet. (vilket är ganska förståeligt i så fall) Jag vet att en tv blev stulen, men känns som att det handlade om något annat.

Kanske hade DM hand om BO's kontokort och någon ville åt det? Kanske någon trodde att han tagit emot en större summa än dessa 5000kr? Kan han ha haft några bevis som någon ville bli av med?
Vad tror ni?

Skulle vara bra intressant att veta hur detta hänger ihop.
Inge inbrott .allt tyder på polisens beslag på den adressen .

Vad menar du med polisens beslag? Skulle dom ha gått in och tagit hans tv?
Senast redigerad av Framgaffel 2016-07-15 kl. 19:16. Anledning: Rättat stavfel
Citera
2016-07-15, 19:45
Medlem
[quote=zudden77|57873389]
Citat:

Tror inte att någon nämnt detta än. Jag har hört från en vän till DM att han hade inbrott efter det att mordet begåtts. Tror dock inte det finns någon anmälan om inbrottet. (vilket är ganska förståeligt i så fall) Jag vet att en tv blev stulen, men känns som att det handlade om något annat.

Kanske hade DM hand om BO's kontokort och någon ville åt det? Kanske någon trodde att han tagit emot en större summa än dessa 5000kr? Kan han ha haft några bevis som någon ville bli av med?
Vad tror ni?

Skulle vara bra intressant att veta hur detta hänger ihop.[/QUOTE
Det var "inbrott". Dörren var ju olåst så det var bara att knata in
Citera
2016-07-15, 20:03
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
Det var "inbrott". Dörren var ju olåst så det var bara att knata in

Var det en schysst tv du fick tag i då?
Citera
2016-07-15, 20:20
Medlem
Citat:
Var det en schysst tv du fick tag i då?
Jag kan köpa min egna tv så jag behöver inte sno nån. Men det säger fåglarna i Borlänge iaf
Citera
2016-07-15, 20:35
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
Jag kan köpa min egna tv så jag behöver inte sno nån. Men det säger fåglarna i Borlänge iaf

Aha, jag förstår. Kvittrade dom om något annat som försvann då?
Citera
2016-07-15, 20:39
Medlem
[quote=zudden77|57873389]
Citat:

Vad tror ni?

Skulle vara bra intressant att veta hur detta hänger ihop.[/QUOTE

Enligt vad jag hört, så ska det ha varit låst i alla fall. Men jag har ingen aning. I vilket fall som helst så blev tvn stulen och ärligt talat tror jag knappast att det var polisen som tog den
Citera
2016-07-15, 20:44
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Enligt vad jag hört, så ska det ha varit låst i alla fall. Men jag har ingen aning. I vilket fall som helst så blev tvn stulen och ärligt talat tror jag knappast att det var polisen som tog den
Varför inte? Ifall de misstänker att det är stöldgods..
Citera
2016-07-15, 20:47
Medlem
Citat:
Min takne var kanske att han är så säker på att gå fri när allt är utrett och vill inte komma ut, för att i "samhällets" ögon är han dömd på förhand för något han inte har gjort. Under förutsättning då att han faktiskt är oskyldig (vilket jag inte kan bedöma om han är eller inte) Det var lite det jag syftade på med att undra om det fanns någon "taktik". Kanske inte hans egen, men hans advokats...

Själv har jag ju aldrig ens varit i närheten av att sitta häktad, men jag kan ju tänka mig att det inte är som en hotellsemester på Ibiza direkt.

Nu har jag försökt att komma ikapp den här tråden för länge och ger upp. Efter en veckas semester och 150 nya sidor är det helt enkelt kört

Men det här med att gå med på omhäktning i alla fall. Det handlar om att han inte valt att överklaga i teorin. Hans advokat har nog förklarat för honom att om han inte går med på omhäktning kommer det att bli häktningsförhandling och då kommer han ändå att åka på samma omhäktning.
Hade jag suttit i hans sits hade jag inte heller velat ha en häktningsförhandling med tanke på media och nyfikna personer som kommer vela få en skymt av dig samt osv. Hans advokat har nog rått honom att gå med på detta.
Citera
2016-07-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Varför inte? Ifall de misstänker att det är stöldgods..

Det har du iof rätt i. Menar du att det skulle varit BO's tv? För annars är jag ganska säker på att DM aldrig skulle våga stjäla någon tv i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in