Citat:
Ursprungligen postat av
Framgaffel
Min takne var kanske att han är så säker på att gå fri när allt är utrett och vill inte komma ut, för att i "samhällets" ögon är han dömd på förhand för något han inte har gjort. Under förutsättning då att han faktiskt är oskyldig (vilket jag inte kan bedöma om han är eller inte) Det var lite det jag syftade på med att undra om det fanns någon "taktik". Kanske inte hans egen, men hans advokats...
Själv har jag ju aldrig ens varit i närheten av att sitta häktad, men jag kan ju tänka mig att det inte är som en hotellsemester på Ibiza direkt.
Nu har jag försökt att komma ikapp den här tråden för länge och ger upp. Efter en veckas semester och 150 nya sidor är det helt enkelt kört
Men det här med att gå med på omhäktning i alla fall. Det handlar om att han inte valt att överklaga i teorin. Hans advokat har nog förklarat för honom att om han inte går med på omhäktning kommer det att bli häktningsförhandling och då kommer han ändå att åka på samma omhäktning.
Hade jag suttit i hans sits hade jag inte heller velat ha en häktningsförhandling med tanke på media och nyfikna personer som kommer vela få en skymt av dig samt osv. Hans advokat har nog rått honom att gå med på detta.