2016-07-15, 00:49
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Oj vad du har svårt för att tänka själv. Jag ska hjälpa dig att översätta vad jag tror han menar.

Lisas pappa är yrkesmilitär och har troligen varit i Afganistan, där beskämpar dom terrorism.
Brantler har inget med militären att göra mer än att han gärna försvarar en av dom och alla på Martorp. Han pysslar ibland med att helgonförklara 17-åriga flickor och andra gånger med att försvara deras våldtäktsmän. Du vet han får betalt och är duktig på det och han var ett lite märkligt val av fadern kan man tycka.

Vad var det som skulle bevisas egentligen? Du svär mycket du med, bor väl i husvagnen intill den andre antar jag.

Vet du som kan tänka så bra med säkerhet att han har varit i AFGANISTAN ???
Vad du tycker om faderns val är ingen ett skit intresserad av .
Han väljer precis vem han vill utan att det angår dig det minsta .
Ingen har helgonförklarat Lisa , det är bara en av era många fantasier .
Försvarar han en av militärerna ? Aj Aj den elake BS som genomskådade mördaren Nerijus .
Han är ju anlitad av familjen , har du väntat dig att han ska stå på mördaren Nerijus sida ?
Det enda han gör är sitt jobb som är att företräda familjen .
Du vill kanske låna husvagnen så du slipper parkbänken ett tag ?
Senast redigerad av boidis12 2016-07-15 kl. 01:25.
2016-07-15, 00:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
]Brantler har inget med militären att göra mer än att han gärna försvarar en av dom och alla på Martorp.
Han försvarar ingen på Martorp. Han är målsägandebiträde för familjen.
Citat:
Han pysslar ibland med att helgonförklara 17-åriga flickor och andra gånger med att försvara deras våldtäktsmän. Du vet han får betalt och är duktig på det och han var ett lite märkligt val av fadern kan man tycka.
Han pysslar inte med att helgonförklara Lisa. Han gör sitt jobb och företräder henne då hennes röst tyvärr tystnat. Han återger en bild av den hon var som person.

Han är inte det minsta märklig som val. Han är känd, har lång arbetslivserfarenhet som advokat och uppenbart duktig - vilket märks under rättegången.
Han - likt Hurtig et al - gör sitt jobb som antingen försvarare/advokat eller målsägandebiträde.

Sakfakta utan paranoida inslag och vantolkningar.

Bra skrivet om en familj som bryr sig. ALLT jävla skit som handlar om Lisas pappa kommer från en enda stolle - och de andra rapar efter som lobotomerade papegojor.
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det handlar nämligen inte om helgonförklaring, det handlar bara om en fullt normalt fungerande och kärleksfull familj där man bryr sig, där barnen som växer upp har en stabil grund att stå på.
Senast redigerad av develi 2016-07-15 kl. 01:04.
2016-07-16, 02:41
Medlem
Citat:
Endast någon som själv aldrig upplevt någon familjelycka kan beskriva familjen Holm som du gör.
Endast någon som själv aldrig upplevt känslan av att man bryr sig om varandra i en familj.
Endast någon som själv aldrig upplevt hur det känns att veta att man har ett gemensamt ansvar om varandra.
Endast någon som själv aldrig upplevt känslan av trygghet när man vet att det alltid finns någon som bryr sig.
Det handlar nämligen inte om helgonförklaring, det handlar bara om en fullt normalt fungerande och kärleksfull familj där man bryr sig, där barnen som växer upp har en stabil grund att stå på.

KÄRLEK, TRYGGHET, ANSVAR för varandras välbefinnande.
Tills ondskan Nerijus förmörkade deras värld i sorg och saknad.

Och honom vill DU helgonförklara.

All heder och respekt åt familjen Holm

Där känslorna går in går förnuftet ut. All heder och respekt åt offret genom att inte låta primitiva känslor stå i vägen för letandet efter sanningen.
2016-07-16, 04:04
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
Där känslorna går in går förnuftet ut. All heder och respekt åt offret genom att inte låta primitiva känslor stå i vägen för letandet efter sanningen.

Där beskrev du perfekt hur hela alternativgänget diskuterar.
Den stackars balten NB, oskyldigt dömd och hela rättsväsendet plus militären
har varit inblandad i århundradets största komplott mot honom.
Han är helt fläckfri, varken psykopat eller sexualsadist.
En hyvens kille naturligtvis för att han inte passar in i statistiken.
Därmed är det också osannolikt att han kan vara mördaren.
Primitivt så det förslår...
Hur ser din sanning ut?
Kan vi få ett helt händelseförlopp med bevis och fakta som bekräftar din teori?
Och som vanligt skall det då vara mera trovärdigt än åklagarens.
Vi är idel öra.
2016-07-16, 06:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
En beskrivning av en normal, kärleksfull familj där man bryr sig gör att vissa reagerar med mycket föraktfulla och primitiva känslor. Man vill göra omtanke till något fult.
Man retar sig på att Lisa kom från en välfungerande och trygg familj.

De som retar sig på detta är de med väldigt avvikande tankar om fallet och domsluten.

Man accepterar inte sanningen som den är utan låter sitt egna primitiva hat mot sanning och rättvisa styra ens tankar. Nerijus FÅR inte vara skyldig. Det är också så att det för dessa är enklare att känna igen sig i Nerijus som de anser är en underdog - utsatt, oskyldigt utpekad, utanför gemenskapen i det svenska samhället. Att känna igen sig i Lisas familjeförhållanden är däremot väldigt svårt - därför angrips de som förstår detta bättre, de som själva kan känna igen sig däri.

Mördaren är enhälligt dömd i tingsrätten och hovrätten samt blev nekad prövningstillstånd i högsta domstolen. Det är inte primitiva känslor som dömt honom, det är logik, sunt förnuft och juridiskt kunnande. Han är överbevisat skyldig, det är ett alldeles glasklart fall.

Psykologiforskaren och nobelpristagaren i ekonomi Daniel Kahnemann delar upp vårt tänkande i två system, ett snabbt och ett långsamt. Det snabba fungerar automatiskt, impulsivt, utan större ansträngning. I det långsamma, däremot, ger vi oss tid att intellektuellt bedöma och väga argument för och emot.
Förstår man fortfarande inte att Nerijus är skyldig så måste man vara en primitiv snabbtänkare anser jag. Man har haft bilden klar i hjärnan, från första början;
Dumma, dumma svenska polisen, stackars, stackars den oskyldige Nerijus.
Sen slutar man att tänka, tar ej in fakta eller kunskap om fallet, man använder sig av det mycket omtalade tunnelseendet som i LH-fallet ger ett väldigt föraktfullt och argsint beteende.
Det typiska för detta avvikande tänkande är att man reagerar EMOT sanningen om Nerijus, inlägg efter inlägg, man reagerar EMOT utan att klara av att komma med några trovärdiga alternativa förklaringar. Det viktiga tycks vara att visa att man är EMOT den logiska, självklara livstidsdomen men FÖR den "oskyldige" Nerijus.
Ett märkligt och primitivt resonemang.
2016-07-16, 10:20
Medlem
Citat:
En beskrivning av en normal, kärleksfull familj där man bryr sig gör att vissa reagerar med mycket föraktfulla och primitiva känslor. Man vill göra omtanke till något fult.
Man retar sig på att Lisa kom från en välfungerande och trygg familj.

De som retar sig på detta är de med väldigt avvikande tankar om fallet och domsluten.

Man accepterar inte sanningen som den är utan låter sitt egna primitiva hat mot sanning och rättvisa styra ens tankar. Nerijus FÅR inte vara skyldig. Det är också så att det för dessa är enklare att känna igen sig i Nerijus som de anser är en underdog - utsatt, oskyldigt utpekad, utanför gemenskapen i det svenska samhället. Att känna igen sig i Lisas familjeförhållanden är däremot väldigt svårt - därför angrips de som förstår detta bättre, de som själva kan känna igen sig däri.

Mördaren är enhälligt dömd i tingsrätten och hovrätten samt blev nekad prövningstillstånd i högsta domstolen. Det är inte primitiva känslor som dömt honom, det är logik, sunt förnuft och juridiskt kunnande. Han är överbevisat skyldig, det är ett alldeles glasklart fall.

Psykologiforskaren och nobelpristagaren i ekonomi Daniel Kahnemann delar upp vårt tänkande i två system, ett snabbt och ett långsamt. Det snabba fungerar automatiskt, impulsivt, utan större ansträngning. I det långsamma, däremot, ger vi oss tid att intellektuellt bedöma och väga argument för och emot.
Förstår man fortfarande inte att Nerijus är skyldig så måste man vara en primitiv snabbtänkare anser jag. Man har haft bilden klar i hjärnan, från första början;
Dumma, dumma svenska polisen, stackars, stackars den oskyldige Nerijus.
Sen slutar man att tänka, tar ej in fakta eller kunskap om fallet, man använder sig av det mycket omtalade tunnelseendet som i LH-fallet ger ett väldigt föraktfullt och argsint beteende.
Det typiska för detta avvikande tänkande är att man reagerar EMOT sanningen om Nerijus, inlägg efter inlägg, man reagerar EMOT utan att klara av att komma med några trovärdiga alternativa förklaringar. Det viktiga tycks vara att visa att man är EMOT den logiska, självklara livstidsdomen men FÖR den "oskyldige" Nerijus.
Ett märkligt och primitivt resonemang.

Tack för en BRA och tänkvärd beskrivning!
2016-07-16, 11:22
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack för en BRA och tänkvärd beskrivning!

League of angels, det var väl det NB och IB satt och spelade. Handlar om lättklädda änglar vad jag förstår med längre hår och någon kan vara rätt lik Lisa i ansiktet om man kikar på bilderna. Tänkte på att hon är en ängel nu .
Var det så NB blev inne i dessa tankar tro?
2016-07-16, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
League of angels, det var väl det NB och IB satt och spelade. Handlar om lättklädda änglar vad jag förstår med längre hår och någon kan vara rätt lik Lisa i ansiktet om man kikar på bilderna. Tänkte på att hon är en ängel nu .
Var det så NB blev inne i dessa tankar tro?

Ingen aning, men hela gärningen är så rå och hänsynslös att jag inbillar mig att Lisa bara var en symbol som olyckligt fick ta skott för en kraftig explosion av vrede/ilska/sexualitet som var ackumulerad inombords. Möjligen oförätter och upplevda kränkningar samt sexuella misslyckanden .... Who knows?

Så länge han inte yppar något är det inte lätt att veta.
Senast redigerad av Remark 2016-07-16 kl. 13:49.
2016-07-16, 13:49
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ingen aning, men hela gärningen är så rå och hänsynslös att jag inbillar mig att Lisa bara var en symbol som olyckligt fick ta skott för en kraftig explosion av vrede/ilska som var ackumulerad inombords. Möjligen oförätter och upplevda kränkningar samt sexuella misslyckanden .... Who knows?

Slänge han inte yppar något är det inte lätt att veta.

Jaa, men jag tror faktiskt man kan påverkas ihop med det du säger när man sitter med såna slags dataspel.

Hört nåt om ersättningen till de övriga "stackarna" IB och AB förresten??? Inte jag.

Och vad är det man skriver här ute om med Brandtler? Missat det med tyvärr.
2016-07-16, 13:58
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Har du läst artikeln? Eller går den att läsa online?

Vet inte om det här kan ge nåt?

True Detective June 2016 – True Crime Library
2016-07-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Jaa, men jag tror faktiskt man kan påverkas ihop med det du säger när man sitter med såna slags dataspel.

Hört nåt om ersättningen till de övriga "stackarna" IB och AB förresten??? Inte jag.

Och vad är det man skriver här ute om med Brandtler? Missat det med tyvärr.

Visst kan dataspel trigga fantasier, helt klart.

Inget hört om ev ersättningar till de övriga. AB är väl den som pga utebliven arbetsinkomst skulle kunna få något. IB hade ju inget inkomstbortfall, dessutom lämnade hon lögnaktiga vittnesmål.

Nu återgår jag till skogen och sjön.

EDIT. Betr Brandtler är det bara det vanliga tramset.
Senast redigerad av Remark 2016-07-16 kl. 14:11.
2016-07-16, 14:07
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om du lägger till en strypsnara och några meter silvertejp,
du tycker inte att läget förändras då, åtminstone liite sådär

Och lägger till 10 DNA-träffar och LH:s hår, tillhörigheter i ladan som örhänge osv. Borde vara rätt övertygande lika så med IB:s kloer som varit där och rivit i LH:s trosa där man återfinner en DNA efter henne och som inte skulle kunnat komma dit på nåt annat sätt än av henne själv, var jag nu läste det nånstans.

Varför detta tuggande om NB och hans oskuld, fattar det inte och hur fräckt är det inte att sitta och pissa ner hela rättsväsendet där man faktiskt dömt honom för mordet mot både LH och hennes familj av dessa amatörer som sig verkar ha större intelligens än välutbildat folk som varit med förr???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in