Citat:
Ursprungligen postat av
TheExterminator
Dom har ju hittat blod på Helenas skor varför kör man inte det mot dom personer som varit intressanta i utredningen det finns liksom inget att förlora.
Ja, det ska ju finnas spår, men hittills verkar de inte ha vågat att ta fram en profil, då de endast ska ha en chans att utföra detta. Jag skrev om detta i inlägg #9461. Jag citerar:
"Det ska ju gå att duplicera DNA, men enligt Jenvén i magasinet Misstänkt för en del år sedan (diskussion om detta finns någonstans i tråden), så får man bara en enda chans med provet. Skulle det misslyckas så skulle provet vara förstört, och då skulle det inte finnas material kvar. Det ska ju gå att genomföra, men jag vet inte om de fortfarande vill vänta tills andra (mer tillförlitliga?) metoder utvecklats."
Även om det inte skulle våga testa här i Sverige, så måste de kunna konsultera labb som är mer (?) framstående och höra vad de säger. Det kanske skulle funka. Hur länge ska de vänta? Chansa, eller vänta?
Skulle de gå att ta fram en profil så skulle de väl kunna köra den mot de misstänkta som går med på detta? Jag vet inte hur det funkar, och om man kan göra så. Men för mig låter det som en naturlig och logisk väg att gå.