2016-07-15, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du har helt uppenbart aldrig varit på Phuket, du får ett plåtskjul för 220k och då mitt ute i djungler utan ström.

Är så trött på folk som häver ur sig saker inom områden de har noll kunskap.

Plåtskjul är väl kanske och ta i men en etta på typ 20ish kvadrat ganska långt upp från stranden/skogen är väl rimligare.. (220k = ca 1,1 miljon baht)

Tittade själv på en lgn i bkk och där ligger priserna på ca 100,000 - 160,000 baht per kvm. Antar att Phuket bör ligga runt där (dock gäller detta condos)

Så har du hus i rätt läge, då har du gjort en fin investering!
2016-07-15, 18:49
Bannlyst
Citat:
Betyder bara att du själv är en loser.
Är inget speciellt märkvärdigt med att äga ett hus på Phuket, så om du tror att folk ljuger för att de äger ett bus där bevisar bara själv hur misslyckad du är.

Men intala dig själv att folk ljuger om vad de äger om det får dig att må bättre, men du kan ju alltid trösta dig med att din mamma o pappa var smartare än dig som i alla fall lyckats få sig en flott villa med sjötomt.
Nog hade dom det! Men själv har vi nu en villa nära Gbg centrum men ändå lite på landet vid en insjö i ett mycket fint område. Värdet är högre än mamsen o papsens hus så jag änermej knappast som en looser. Att ha ett så fint hus med bara ca 2.6 mille i lån känns rätt skönt! :-)
2016-07-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mais82
Plåtskjul är väl kanske och ta i men en etta på typ 20ish kvadrat ganska långt upp från stranden/skogen är väl rimligare.. (220k = ca 1,1 miljon baht)

Tittade själv på en lgn i bkk och där ligger priserna på ca 100,000 - 160,000 baht per kvm. Antar att Phuket bör ligga runt där (dock gäller detta condos)

Så har du hus i rätt läge, då har du gjort en fin investering!
Är ett hus, ingen lägenhet.
Ser det inte som en investering då huset aldrig skall säljas.

Grannen sålde sin tomt utan hus för 7 mille, men som sagt kvittar då huset aldrig skall säljas.
2016-07-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Nog hade dom det! Men själv har vi nu en villa nära Gbg centrum men ändå lite på landet vid en insjö i ett mycket fint område. Värdet är högre än mamsen o papsens hus så jag änermej knappast som en looser. Att ha ett så fint hus med bara ca 2.6 mille i lån känns rätt skönt! :-)
Grattis till dit fina hus, däremot att ha lån på 2,6 mille i din ålder måste väl ge en och annan sömnlös natt?
2016-07-15, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Så att passivt fått en värdeökning genom att bo som överstiger inkomsten från att arbeta är att ha "kämpat" ?

Fantastisk efterhandskonstruktion

Sedan behöver du nog fundera lite över hur din självbild ser ut om du antar att alla kritiker gråter i en hyresrätt.

Från en sak till en annan, står du i bostadskö?
Det handlar inte om att bara göra ett köp. Det handlar att hoppa å marknaden tidigt och jobba hårt så du har råd med din bostad. Sedan att göra affärer vid rätt tillfällen. Jag sålde själv min första br 1993 och köpte ett radhus för 325 000. Detta sålde jag 2007 för 2.2 mille och köpte villan vi har idag för 4.195000. Huset är idag värt ca det dubbla. Detta pga att säljaren var desperat att sälja och det var juli (få som budar under semestern).
2016-07-15, 18:55
Bannlyst
Citat:
Grattis till dit fina hus, däremot att ha lån på 2,6 mille i din ålder måste väl ge en och annan sömnlös natt?
Haha tror du det.... Varför skulle det oroa mej? Jag tjänar ju bra och lägger undan rätt många tusen i månaden trots att jag har en som som spelar elit-junior hockey på annan ort (dyrt!).
2016-07-15, 18:56
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att bara göra ett köp. Det handlar att hoppa å marknaden tidigt och jobba hårt så du har råd med din bostad. Sedan att göra affärer vid rätt tillfällen. Jag sålde själv min första br 1993 och köpte ett radhus för 325 000. Detta sålde jag 2007 för 2.2 mille och köpte villan vi har idag för 4.195000. Huset är idag värt ca det dubbla. Detta pga att säljaren var desperat att sälja och det var juli (få som budar under semestern).
Så nu är huset värt lite över 8 mille, nyss var det nästan 10 mille
2016-07-15, 18:56
Medlem
Citat:
Haha tror du det.... Varför skulle det oroa mej? Jag tjänar ju bra och lägger undan rätt många tusen i månaden trots att jag har en som som spelar elit-junior hockey på annan ort (dyrt!).
Ok, alla är vi olika.
2016-07-15, 18:59
Bannlyst
Citat:
Så nu är huset värt lite över 8 mille, nyss var det nästan 10 mille
Jag vet ju inte exakt värdet men husen ovanför vårat gick för 11.5 mille härom året. Något nyare fast med mindre tomt. Vi har 23950kvm samt större hus. Det mesta rätt nyrenoverat.
2016-07-15, 19:01
Medlem
Citat:
Jag vet ju inte exakt värdet men husen ovanför vårat gick för 11.5 mille härom året. Något nyare fast med mindre tomt. Vi har 23950kvm samt större hus. Det mesta rätt nyrenoverat.
De flesta vill nog ha mindre tomter.
2016-07-15, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ok, alla är vi olika.
Trist att behöva gå och oroa sej... Njuter till 100% av livet själv! Grabben byter eliklubb i höst och vi flyttar åt honom i helgen. Unnade mej ett dyrare hotell och sitter nu dess uteservering och dricker gott öl i väntan på att vi skall träffas och äta middag!
Skål på dej! ;-)
2016-07-15, 19:11
Medlem
Citat:
Trist att behöva gå och oroa sej... Njuter till 100% av livet själv! Grabben byter eliklubb i höst och vi flyttar åt honom i helgen. Unnade mej ett dyrare hotell och sitter nu dess uteservering och dricker gott öl i väntan på att vi skall träffas och äta middag!
Skål på dej! ;-)
Skål men vit helg här

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in