Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
Хорошо, det är rätt ordspråksval på svenska också.
Däremot är det väldigt naivt att tro att VP inte är en mycket viktig post. Som sagt, om inget annat hjälper så ser en "olycka" till att återställa ordningen.
Strategiska skäl om vem som samlar flest röster måste vara underordnade detta faktum.
Jag säger bara, att det inte behöver vara så viktig. Och det är Trump som "bestämmer", vad denne huvudsakligen ska jobba med. Skulle t.ex. Palin få mycket inflytande, om McCaine skulle blivit president. Tvivlar på set.
Putin är också ett bra exempel. Om han visade "sin sanna ansikte", skulle han inte blivit president. Även om Ryssland är mycket mer kaotiskt, varför det var lättare för Putin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
Sedan när är Jeb! auktoritet?
Jag bara tog honom som exempel för att han råkade ta upp det nu i veckan.
Därför att VP-valet visar att Trump inte är ett dugg intresserad av vilken politik som förs i USA om något skulle hända honom, han är bara intresserad av att komma till makten, that's it.[/quote]
Tycker du också, att Newt/Flynn/någon annan med "Trumpiska" åsikter inte får post i "Trumps regering"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
Just precis, du ska få se. Det kommer bli ett mer imperialistiskt USA nu än under Obama, oavsett vem som blir president.
Obamas fel
Du sa också, förresten, att Hillary är den svagaste D-kandidaten någonsin och R skulle vinna i "landslide" om inte för Trump. Ska jag tolka det som att D
ville ge makten till Bush-klanen igen? Eller varför vågade ingen "vettig D-kandidat" ställa upp? Bokstavligen ingen trodde ju på tills vinter 2015/2016, att Trump skulle bli "the nominee"?
EDIT: senaste stycket var felaktigt adresserat. Det var Hogdal, jag menade
Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
En hög med hästskit som dubbades till republikansk kandidat hade vunnit en jordskredsseger över vilken demokratisk kandidat som helst. Nu ställs Trump mot det största partisänket demokraterna någonsin haft, och en krattad manege efter 8 år med Obama, och han kommer ändå förlora. Det är ta mig tusan en bedrift få hade klarat av