Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Mike pence fixar alla stater Romney vann så Trump bara kan fokusera på de stora staterna.

Det här blir bra jäveln är tyst som en mus så vi lär inte veta att han är där.

Trump hade redan de staterna enligt mätningar, så behövde knappast hjälp. Måste dock lita på att de vet vad de gör när de väljer Pence. Han är väldigt olik Trump politiskt men som sagt kan det vara en fördel.
2016-07-15, 17:27
Medlem
Jag tycker Mike Pence verkar bra.
Konservativ konstitutionalist som gjort sig känd genom sin kritik mot HBTQ-lobbyn och motviljan att ta emot Syriska flyktingar i Indiana.
Som jag förstått det har han även gjort ett bra arbete som guvernör i Indiana.

Kom gärna med källor på varför han inte skulle vara bra?
2016-07-15, 17:27
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Mike pence fixar alla stater Romney vann så Trump bara kan fokusera på de stora staterna.

Det här blir bra jäveln är tyst som en mus så vi lär inte veta att han är där.

Jag kan bara förutsätta att du och andra som menar att detta inte är så farligt för Trumps politik skämtar eller är korkade?

Det är Game Over nu, ett solklart tecken på att inte någonting alls kommer ändras med Trump i Vita Huset som inte republikanska etablissemanget vill.

Som Jeb Bush sade nyligen, det kommer inte bli någon mur, Mexiko kommer inte betala för den, det blir ingen muslim ban, inga varmare relationer med Kreml med mera. Däremot kan det nu mycket väl bli mer neocon-krig än vi haft med Obama.
2016-07-15, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Måste hålla med baggebo här även om jag är neutral till Trump. Vad är poängen med en alternativ/revolutionär/uppkomling eller vad man nu vill kalla honom, om VP tillhör superetablissemanget? En flygolycka så är allt tillbaka till det gamla vanliga igen, om ens det behövs, själva valet av Pence indikerar att det kommer gå lättare än så att manövrera ut Trump.

Men ja det blir historiskt om han väljs - århundradets största antiklimax nämligen.
Ändamålet helgar medlen, har varit mitt mantra i VP-valet under de senaste månaderna. (Inte säker på att ordspråket har exakt samma starkt innebörd som i det ryska språket )

Jag är inte så insatt i amerikansk politik för att avgöra, om Pence hjälper att vinna valet, men jag antar, att Trump är det. Newt har t.ex. mycket dåliga fav/unfav. När media skulle spina på det, skulle han ha varit ett sänke enligt mig (också varit min "mantra").

Och jag tycker absolut inte, att VP "behöver" ha någon inflytande alls. Det är mer eller mindre upp till presidenten, om vi inte är ute och cyklar.
2016-07-15, 17:32
Medlem
Citat:
Jag kan bara förutsätta att du och andra som menar att detta inte är så farligt för Trumps politik skämtar eller är korkade?

Det är Game Over nu, ett solklart tecken på att inte någonting alls kommer ändras med Trump i Vita Huset som inte republikanska etablissemanget vill.

Som Jeb Bush sade nyligen, det kommer inte bli någon mur, Mexiko kommer inte betala för den, det blir ingen muslim ban, inga varmare relationer med Kreml med mera. Däremot kan det nu mycket väl bli mer neocon-krig än vi haft med Obama.

Du försöker läsa allt för mycket från detta. Han gjorde det valet han tror är bäst för att vinna. Att Manafort ville ha Pence är ett bra tecken att det är rätt val, han kan dessa grejer.
2016-07-15, 17:34
Bannlyst
Citat:

Som Jeb Bush sade nyligen,[/quote]
Sedan när är Jeb! auktoritet?
Citat:
det kommer inte bli någon mur, Mexiko kommer inte betala för den, det blir ingen muslim ban, inga varmare relationer med Kreml med mera.
Allt är relativt. I alla frågor du tog upp, blir det en förbättring (förutom kanske Ryssland?). Förstår inte, varför du tror något annat pga VP-val?
Citat:
Däremot kan det nu mycket väl bli mer neocon-krig än vi haft med Obama.
Jaha.
2016-07-15, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Jag tycker Mike Pence verkar bra.
Konservativ konstitutionalist som gjort sig känd genom sin kritik mot HBTQ-lobbyn och motviljan att ta emot Syriska flyktingar i Indiana.
Som jag förstått det har han även gjort ett bra arbete som guvernör i Indiana.

Kom gärna med källor på varför han inte skulle vara bra?

Han är pro-TPP. Det är illa nog.

Trump har nu effektivt bevisat att han inte kommer att göra något som etablissemanget ogillar. Skulle han göra det så skulle han nämligen skriva under sin egen dödsdom. Trump har visat sig vara det jag alltid befarade: ett totalt meme och en uppblåst populistclown. (Till skillnad från Ron Paul som ju alltid på allvar tydligt trodde på sin egen vision. )
2016-07-15, 17:36
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Ändamålet helgar medlen, har varit mitt mantra i VP-valet under de senaste månaderna. (Inte säker på att ordspråket har exakt samma starkt innebörd som i det ryska språket )

Хорошо, det är rätt ordspråksval på svenska också.
Däremot är det väldigt naivt att tro att VP inte är en mycket viktig post. Som sagt, om inget annat hjälper så ser en "olycka" till att återställa ordningen.
Strategiska skäl om vem som samlar flest röster måste vara underordnade detta faktum.
2016-07-15, 17:41
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Som Jeb Bush sade nyligen,
Sedan när är Jeb! auktoritet? [/quote]

Jag bara tog honom som exempel för att han råkade ta upp det nu i veckan.

Citat:
Allt är relativt. I alla frågor du tog upp, blir det en förbättring (förutom kanske Ryssland?). Förstår inte, varför du tror något annat pga VP-val?

Därför att VP-valet visar att Trump inte är ett dugg intresserad av vilken politik som förs i USA om något skulle hända honom, han är bara intresserad av att komma till makten, that's it.

Citat:
Jaha.

Just precis, du ska få se. Det kommer bli ett mer imperialistiskt USA nu än under Obama, oavsett vem som blir president.
2016-07-15, 18:01
Medlem
Menveds avatar
Pence kommer att delta i en vicepresidentdebatt. Sedan kommer han inte göra ett skit på fyra år. Fattar inte varför alla är så upprörda. Det är de andra posterna i kabinettet som visar vad Trump är för figur. Och totalt så ska en nytillträdd president besätta flera hundra poster, och då får vi se vilka han anställer och i vilken riktning han tänker ta landet.
2016-07-15, 18:10
Bannlyst
Citat:
Хорошо, det är rätt ordspråksval på svenska också.
Däremot är det väldigt naivt att tro att VP inte är en mycket viktig post. Som sagt, om inget annat hjälper så ser en "olycka" till att återställa ordningen.
Strategiska skäl om vem som samlar flest röster måste vara underordnade detta faktum.
Jag säger bara, att det inte behöver vara så viktig. Och det är Trump som "bestämmer", vad denne huvudsakligen ska jobba med. Skulle t.ex. Palin få mycket inflytande, om McCaine skulle blivit president. Tvivlar på set.

Putin är också ett bra exempel. Om han visade "sin sanna ansikte", skulle han inte blivit president. Även om Ryssland är mycket mer kaotiskt, varför det var lättare för Putin.
Citat:
Sedan när är Jeb! auktoritet?
Jag bara tog honom som exempel för att han råkade ta upp det nu i veckan.
Därför att VP-valet visar att Trump inte är ett dugg intresserad av vilken politik som förs i USA om något skulle hända honom, han är bara intresserad av att komma till makten, that's it.[/quote]
Tycker du också, att Newt/Flynn/någon annan med "Trumpiska" åsikter inte får post i "Trumps regering"?
Citat:
Just precis, du ska få se. Det kommer bli ett mer imperialistiskt USA nu än under Obama, oavsett vem som blir president.
Obamas fel

Du sa också, förresten, att Hillary är den svagaste D-kandidaten någonsin och R skulle vinna i "landslide" om inte för Trump. Ska jag tolka det som att D ville ge makten till Bush-klanen igen? Eller varför vågade ingen "vettig D-kandidat" ställa upp? Bokstavligen ingen trodde ju på tills vinter 2015/2016, att Trump skulle bli "the nominee"?

EDIT: senaste stycket var felaktigt adresserat. Det var Hogdal, jag menade
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
En hög med hästskit som dubbades till republikansk kandidat hade vunnit en jordskredsseger över vilken demokratisk kandidat som helst. Nu ställs Trump mot det största partisänket demokraterna någonsin haft, och en krattad manege efter 8 år med Obama, och han kommer ändå förlora. Det är ta mig tusan en bedrift få hade klarat av
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-15 kl. 18:30.
2016-07-15, 18:19
Avslutad
Jag tror att Trump valde Mike Pence för att.
1. Pence är kristen.
2. Pence viker sig inte för böglobbyn.
3. Pence är okänd för majoriteten av folket vi US.
4. Pence har många Cruz supporters på sin sida. Detta tror jag är den riktiga orsaken varför Trump valde Pence.

I samma veva som Clintion försöker ena partiet med Sanders supporter så måste Trump ena partiet med Cruz supporters.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in