2016-07-15, 12:20
Medlem
JefCostellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hur var denna version? Cleopatra (1934) av Cecil B. DeMile rekommenderar jag annars när det gäller episka skildringar av historien om Cleopatra, rejält snygga miljöer, och filmen är inte så lång ca 90 minuter. Har lite svårt för mastodontfilmer.

Ganska bra var den. Väldigt påkostad för sin tid och det finns en del pampiga och snygga scener, bl a när Cleopatra gör entré i Rom. Men sista timmen är segare än segast och då satt jag bara och väntade på att filmen skulle ta slut, vilket den aldrig gjorde. Det drar ner helhetsintrycket, en svag trea blev betyget.
Citera
2016-07-15, 13:48
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Ska kolla den gamla Beck-klassikern "Mannen På Taket".
Suverän thriller! Måste vara bland dom bästa svenska filmer som jag sett!
Citera
2016-07-15, 15:50
Medlem
Chugis avatar
Läge för lite action och drama i form av Eye in the sky (2015) http://www.imdb.com/title/tt2057392/
Citera
2016-07-15, 16:45
Medlem
emma80s avatar
Rosemary's Baby (1968) och Don't Look Now (1973) för min del om någon timme.

Rosemary's Baby har jag sett flera gånger redan och Don't Look Now en gång, men de båda vänner som precis har anlänt fick välja varsin film att se i min samling. Så då blev det dessa. Inte mig emot. The Omen (1976) föll på mållinjen. Lite samma typ av stämning i samtliga tre filmer, ironiskt nog.

Citat:
Ursprungligen postat av Martin.1972
Hårdporr dör jag vill runka.
Varannan vatten, kompis. Varannan vatten.
Citera
2016-07-15, 20:12
Medlem
JefCostellos avatar
La prima notte di quiete (Indian Summer, 1972) med vad som förefaller vara en dubbad Alain Delon i huvudrollen. Regissören heter Valerio Zurlini och honom känner jag inte till ännu.
Citera
2016-07-15, 22:03
Medlem
Situationss avatar
Ska se Jim McBrides Breathless från 1983. Originalet av Godard tycker jag är en stenhård rulle och det ska fan bli spännande att se detta - särskilt då den fått lika mycket ris som ros!
Citera
2016-07-16, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Ska se Jim McBrides Breathless från 1983. Originalet av Godard tycker jag är en stenhård rulle och det ska fan bli spännande att se detta - särskilt då den fått lika mycket ris som ros!
Är den något att ha? Jag har varit nyfiken på den länge, men alltid lika tveksam när den är på tapeten. Man undrar ju hur den överförs till någon annans hand än Godards.
Citera
2016-07-16, 01:45
Medlem
Noplisars avatar
Nu när den nya Ghostbusters filmen är här känner jag att det är dags att se på originalet. Mest för att det är en film jag inte sett sedan jag var ung och kommer därför ihåg mycket lite av. Men även för att jag ser hellre på originalet än den nya!
Citera
2016-07-16, 16:01
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Är den något att ha? Jag har varit nyfiken på den länge, men alltid lika tveksam när den är på tapeten. Man undrar ju hur den överförs till någon annans hand än Godards.

Den var faktiskt förvånansvärt bra. Förvisso är den stundtals extremt cheesy och vissa skådespelarinsatser var riktigt usla men den var så jävla underhållande och fullmatad med töntcoola scener, grym rockabilly- och punkmusik, opretentiös och på det hela taget devil-may-care att jag inte kunde annat än att digga det.

Så, sannerligen inget mästerverk men däremot en ypperlig fredagsrulle att dricka några Budweiser till!
Citera
2016-07-17, 04:34
Medlem
NirvanAs avatar
Hardcore Henry

Ser fram emot denna... En film helt i POV/FPS - format, detta minns jag att jag funderade på som yngre...varför har man inte gjort en film på detta sätt?

Frågan är om det blir flipp lr flopp?
Citera
2016-07-17, 05:09
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hardcore Henry

Ser fram emot denna... En film helt i POV/FPS - format, detta minns jag att jag funderade på som yngre...varför har man inte gjort en film på detta sätt?

Frågan är om det blir flipp lr flopp?

I filmen Doom var det väl egentligen första gången det blev FPS på riktigt. Den största anledningen till att jag inte vill se ovanstående film är ju att det låter väldigt nischat med FPS i 90 min.

Själv ska jag se om The Rocket - 2005 Den bästa hockey filmen sen Youngblood.
Citera
2016-07-17, 06:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
I filmen Doom var det väl egentligen första gången det blev FPS på riktigt. Den största anledningen till att jag inte vill se ovanstående film är ju att det låter väldigt nischat med FPS i 90 min.

Själv ska jag se om The Rocket - 2005 Den bästa hockey filmen sen Youngblood.

Tyckte filmen var rätt ball, en hel del humor också så den borde taggas som comedy tillsammans med det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in