Citat:
Ursprungligen postat av
Y2W
Ja vilka två personer tror du jag syftar på?
Igår ville du avsluta käbblet (lätt att förstå varför) och återgå till topic, och någon moderator var klok nog att radera den sista delen av diskussionen för att underlätta bladvändning. Men redan nästa dag är du tydligen igång igen. Vad är det du hakat upp dig på och inte kan släppa?
Som jag ser det finns två möjligheter. Antingen lever du fortfarande i villfarelsen att det har hävdats att "2000 intervjuer är automatiskt bättre än 1000", vilket ingen har gjort såvitt jag vet, så det verkar rätt meningslöst att fortsätta stå och sparka in den öppna dörren.
Eller så envisas du med att hävda att det är 'statitistisckt ovepenspaklit ammatöriskt hämmasnikkeri' att väga efter antal intervjuer i en poll-of-polls. Tja, jag har hittills hänvisat till tre kända poll-of-polls (Dagens Samhälle, Svensk väljaropinion och FiveThirtyEight) som jobbar precis så, sedan är det upp till var och en att bedöma vad som väger tyngre - deras val av metoder, eller dina hänvisningar till kurslitteratur i källaren.
SD har just nu 18,2 i Dagens Samhälles poll of polls om du vill ta tillfället i akt att avsluta din självförnedring, återgå till topic och analysera SD:s opinionssiffror.