Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Garantier är bra men hur ofta vill man ha en tekniker hemma och att maskinen pajar precis när man måste ha något tvättat? Bättre att de fungerar länge utan problem. Just detta skiljer åt på olika märke. Det märkliga är att det inte är priset som avgör om något är bra eller inte, då förutom Miele som alltid är bra. Du kan köpa en tvättmaskin för 4000 kr som håller minst 10 år eller en för det dubbla priset som är slut efter två år!
Sant!
Men för mig är det viktigt med bra garanti. Har inget emot om någon ska komma hem och skruva så länge felet fixas. Är ingen stortvättare så risken att det skulle bli kris genom att vänta på en reparatör är liten.
Visst vill man ha en maskin som funkar länge men jag skulle nog aldrig ha nåt mer än kanske 10 år då tekniken ständigt går framåt också, och den missar jag ju om jag ska ha samma produkt en 4e del av livet

Men självklart vill ja inte ha nåt som är skräp.
Tror dock att skillnaderna bland dom stora märkena är små i hur länge dom håller. Det handlar nog mer om tur. Det är tekniken med finesser som gör att priserna skiljer mest, och varje märkes egen "specialitet" som tex Samsung som har sin lucka där man kan lägga i tvätt medans maskinen tvättar, vilket för mig är totalt onödig men kanske bra för någon annan. iDos som jag gillar, automatiken att inte behöva välja inställningar osv ser jag som nåt jag mer har nytta av. Wifi är nog ganska onödigt men en kul grej för den som gillar sånt... som jag