Citat:
Ursprungligen postat av
Bervyl
Det är så tröttsamt med frågor riktade till "feminister" som vore vi en klump människor med exakt samma åsikter i alla andra ämnen enbart för att vi är feminister. Vi röstar på samma parti. Vi klär oss lika. Vi väljer samma typ av män... eller förresten... vi hatar ju män förlåt jag glömde...vi väljer alla samma typ av kvinnor eftersom feminist är detsamma som lesbisk.Vi har alla exakt
samma sexuella läggning. Vi är veganer...osv
Ni som tänker så här är så
jävla korkade.
Jag förstår inte hur ni orkar vakna upp med er själva varje morgon.
Ja, det är många som kör med schabloner och förutfattade meningar om kvinnor med fotriktiga skor. Det är tråkigt. Men generellt är det nog så att dessa schabloner och förutfattade meningar ofta stämmer. Tittar man på TV:s debattprogram, tittar man på övrig media, så är det ju just sådana feminister som passar in i schablonen som syns och hörs mest.
Jag är ju ingen feminist, men ska jag ändå svara på TS fråga, så antar jag, efter vad jag har hört från uttalade feminister, att det (sexövergreppen) inte är någon kulturell fråga/problem som beror på de nyanlända. Problemet beror på det strukturella våldet som finns i Sverige och som drabbar de svaga grupperna, dvs. både kvinnor och utlänningarna. Dessa två svaga grupperna får inte ställas mot varandra, för då utövas det än mer strukturellt våld mot dessa svaga grupper. Strukturellt våld är för övrigt en marxistisk term. (Som gärna används av feminister).
Edit: Enligt feministerna så är utövarna av det så kallade "strukturella våldet" givetvis lönnfeta vita medelålders män i kostym med tillhörande tjänstebil samt hemmafru.