2016-07-14, 19:28
Medlem
Sven Rosen har visat filmen för Sveriges Radio och tror att de ska upprätta honom.

Citat:
Sveriges radios reporter har nu av teatergruppen getts tillfälle att också se filmen och det kommer ett reportage i radion i morgon.

Vi får se hur det blir med det. Att kasta skuld på en ofredad kvinna är kanske inte statlig media lika främmande som att ge ett fullständigt signalement på en våldtäktsman men ganska nära är det.
Citera
2016-07-14, 19:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Vikingatiden. Jag ger dig en korrekt bild av vikingatiden.

När det gäller kränkningar (hån) sågs det mycket allvarligt på, en fri man som blev hånad av en annan fri man hade rätt att utmana den mannen i tvekamp, eventuellt med dödlig utgång.

Vad trälar som såldes sade vet jag ingenting om. Jag föreställer mig att de höll käften, om de inte ville ha stryk.

Jag håller fast vid att teatersällskapet verkar veta mycket lite om trälförsäljning. Det var garanterat inte besökarna på en eventuell marknad/trälauktion som såldes, utan det var de medförda trälarna som såldes.

Skit i det nu och låt oss hålla oss till topic. Teatersällskapet har inte bara betett sig omdömeslöst (eller vad som nu ligger bakom deras beteende), utan även okunnigt.

/Alplandskap

Citatet i post 428 om vad som verkligen hände kastar ett löjets skimmer över din kritik. Om citatet stämmer med verkligheten borde du ställa dig vid skampålen, frivilligt.
Citera
2016-07-14, 20:09
Medlem
Jag tror hela idén med att släpa in en massa psykiskt instabila på ett live är grundproblemet. De blev med all sannolikhet informerade om att de kunde bli en del av spelen, men hur förmedlar man sådant till svagbegåvade? Då får man ta fram brickor och hänga runt halsen på folk som inte vill vara med - SÅLD...
Citera
2016-07-14, 20:14
Medlem
Mamarketels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Vilka fega vikingar. Dom har plockat ned både sin facebook-sida och youtube-kanal.
Besviken.

Nu missade jag en jävligt läcker blondin som låg i deras album på facebook från 2015. Nån som hann spara??
Menar du denna? https://www.youtube.com/watch?v=CRO--T_7PLw
Citera
2016-07-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citatet i post 428 om vad som verkligen hände kastar ett löjets skimmer över din kritik. Om citatet stämmer med verkligheten borde du ställa dig vid skampålen, frivilligt.

Citat:
På videon kan man följa hela händelseförloppet. Kvinnan får ett nät över sig när hon går in genom porten. Hon befrias genast från nätet och man ber henne vara med på en teaterföreställning där hon ska säljas som slav. Inga skrik förekommer. Hon accepterar skrattande och skrattar gör också den kvinna som enligt tidningsartikeln är djupt ”skärrad”. Därefter förs hon under vänligt samtal och högst frivilligt bort för att ”säljas”. Allt sker med skratt och vänlighet. Vid ”försäljningen”, som sker i sådan form att man begriper att detta inte på riktigt, fortsätter allt utan det minsta tvång. Vid budgivningen tar t.o.m. den ”skärrade” kvinnan och lägger ett vinnande bud och det hela avslutas med skratt från båda kvinnornas sida.

Under budgivningen säger en av aktörerna till henne att dansa lite, dvs. hoppa med fötterna. ”Slaven” säger då nej och slipper givetvis göra detta. Detta är det enda nej som sägs i hela episoden...

De har sagt att de klart och tydligt informerar och att här att hon accepterar skrattande.

De filmer man har sett av detta så sätter de på järnkragen så fort nätet är avtaget. Och där kan jag inte se att man hinner förklara vad det hela går ut på.

Sen förstår jag inte om de nu vill tala om hur klart och tydligt de berättar om vad som ska hända till exempel att allt filmas och att de ska stå fastbundna i tio minuter inför publik medan de ropar ut saker som att hon är bra i köket och att hon har fina former och så vidare.

Och sen också redogör för HUR hon gick med på detta.

"Hon accepterar skrattande"?

Frågan kvarstår ju. Hur accepterade hon? Och VAD accepterade hon?
Citera
2016-07-14, 20:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dousa
Hur trovärdig Sven Rosborn är kan man onekligen fråga sig eftersom det är han som gett den här teatergruppen tillstånd att verka i Foteviken. Det ligger helt klart i hans intresse att folk glömmer det här så fort som möjligt och inte till exempel frågar sig hur han har hanterat kritik som kommit in.

Intressant förövrigt att det är teatergruppen själv som har hittat på den här leken och sen sålt in den hos museer och andra som har vikingaträffar. Ägnar sig den här "teatergruppen" åt något annat?

Så var det förstås. Sven var noga med att allt skulle vara frivilligt och att de skulle sluta om det väckte minsta anstöt men nu är han rosenrasande för att hans goa gubbar blir oskyldigt anklagade!

Men kan du fatta någon gång att det finns på film?

Filmen visar vad som hände och ditt dravlande feministiska tugg leder ingen vart.

Satan vad sådana som du har sänkt det här landet.
Citera
2016-07-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jag tror hela idén med att släpa in en massa psykiskt instabila på ett live är grundproblemet. De blev med all sannolikhet informerade om att de kunde bli en del av spelen, men hur förmedlar man sådant till svagbegåvade? Då får man ta fram brickor och hänga runt halsen på folk som inte vill vara med - SÅLD...

Det var en marknad.
Citera
2016-07-14, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Filmen visar vad som hände och ditt dravlande feministiska tugg leder ingen vart.

Jaha du har sett filmen. Hur gick det till när de berättade för henne alltså vad sa de?

Och vad sa hon när hon berättade att hon fann detta lysande?
Citera
2016-07-14, 20:19
Bannlyst
Citat:

gubbslemmet fattar inte att hon höll skenet uppe för att lugna personen som var med henne iom att gubbslem inte har empati i sin BDSM fantasivärld
Citera
2016-07-14, 20:23
Medlem
Citat:

Jag behöver inte se filmen för jag har sett de andra filmerna och jag har sett hur de utpekade har valt att försvara sig. Ni som är äckliga tror ofta att ni kan dölja att ni är det men det syns tydligt.
Citera
2016-07-14, 20:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Jaha du har sett filmen. Hur gick det till när de berättade för henne alltså vad sa de?

Och vad sa hon när hon berättade att hon fann detta lysande?

Filmen är skickad till Sveriges Radio så ultrafeministerna där ska få något gott att suga på, har du tur så kanske de lägger upp den där.
Citera
2016-07-14, 20:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dousa
Jag behöver inte se filmen för jag har sett de andra filmerna och jag har sett hur de utpekade har valt att försvara sig. Ni som är äckliga tror ofta att ni kan dölja att ni är det men det syns tydligt.

Men ditt lilla feministtroll, jag har varit på Skoklosterspelen, medeltidsveckan i Visby och vet du vad, jag kan faktiskt skilja på verklighet och teater, det borde även sådana som du klara av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in