Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Trovärdig, tillåt mig hånskratta!
Hur trovärdig Sven Rosborn är kan man onekligen fråga sig eftersom det är han som gett den här teatergruppen tillstånd att verka i Foteviken. Det ligger helt klart i hans intresse att folk glömmer det här så fort som möjligt och inte till exempel frågar sig hur han har hanterat kritik som kommit in.
Citat:
Kvinnan som nu polisanmälde är inte den enda som har blivit infångad som slav mot sin vilja. Detta är inte en enskild incident. Under flera år har bekanta till mig lyft kritik mot slavauktionerna, både till teatergruppen och till Fotevikens ledning. Men utan att få gehör.
Intressant förövrigt att det är teatergruppen själv som har hittat på den här leken och sen sålt in den hos museer och andra som har vikingaträffar. Ägnar sig den här "teatergruppen" åt något annat?
Citat:
När teatersällskapet ville börja göra sina föreställningar för många år sedan var både jag och Björn mycket tveksamma till det men de fick tillstånd med löfte om att det skulle vara helt frivilligt utan tvång och om det väckte det minsta anstöt skulle man genast sluta med denna form av skådespel.
Så var det förstås. Sven var noga med att allt skulle vara frivilligt och att de skulle sluta om det väckte minsta anstöt men nu är han rosenrasande för att hans goa gubbar blir oskyldigt anklagade!