2016-07-14, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ålandsbanken ? Vem fan bryr sig om ålandsbanken (förutom du då)?

För sista gången, gå in på bankernas hemsidor så ser du att boräntorna har konstant stigit.

Precis som jag sagt nu i flera månader så sjunker bostadspriserna och boräntorna sticker. Att du inte kunde förutse något så självklart är förvånande.
Säger du det! Vi har 3 olika lån rörligt på vår villa. Ingen har ökat....
Tidiagre i veckan förutspåddes ingen räntehöjning på minst 2år.
2016-07-14, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ja ett hack i kurvan skulle en del säga, eller två hack som nu, blir det ett tredje hack i augusti, (eller fjärde kanske, har ju gått ner i tre månader nu)?
Skulle det vara något nytt? Ser man det senaste 16åren finns det vid flera tillfällen. Kom igen i stället när vi har en riktig bubbla som spruckit!
2016-07-14, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Listräntan ja och du hävdar att då måste även dereas verkliga räntor ha stigit men enligt Compricer är det inte så. Ålandsbanken säger enligt länken du angav att den verkliga räntan nu är 1,34% som sagt så vad anser du att den var i februari när du är så säker på att Compricer har fel när de säger att den var 1,35%?
Listräntan har stigit men du påstår alltså att ålandsbanken sänkt räntan?

Enligt denna länken https://www.alandsbanken.se/banktjanster/lana-pengar/bolan så har deras räntor stigit, rörliga sänkts med 0,5-0,10 medan de bundna stigit med upp till 0,20, så totalt har även denna bank höjt räntan. Är nog snart bara du som hävdar att räntor sänkts och priser stigit, kompis med Bagdad Bob eller..
2016-07-14, 13:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Listräntan har stigit men du påstår alltså att ålandsbanken sänkt räntan?

Enligt denna länken https://www.alandsbanken.se/banktjanster/lana-pengar/bolan så har deras räntor stigit, rörliga sänkts med 0,5-0,10 medan de bundna stigit med upp till 0,20, så totalt har även denna bank höjt räntan. Är nog snart bara du som hävdar att räntor sänkts och priser stigit, kompis med Bagdad Bob eller..

Förstår du skillnaden mellan listränta och verklig ränta?
Länken du angav säger inget om vad den verkliga räntan var tidigare men du är övertygad om att den måste ha varit lägre än vad den är nu. Då måste du rimligen kunna svara på vad den verkliga räntan var i februari.
2016-07-14, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Skulle det vara något nytt? Ser man det senaste 16åren finns det vid flera tillfällen. Kom igen i stället när vi har en riktig bubbla som spruckit!
Eftersom det blir nyheter att vi ligger minus i hela landet nu i 3 månader så verkar det vara rätt nytt. Fanns ju galenpannor i denna tråd som bara sa att det kunde gå upp, att från bara gå upp till 2-3% ner är ju ganska stor skillnad. Men man ser ju dessa tokar droppar av tråden allt mer, är väl snart bara svenne kvar.
2016-07-14, 13:48
Medlem
Citat:
Förstår du skillnaden mellan listränta och verklig ränta?
Länken du angav säger inget om vad den verkliga räntan var tidigare men du är övertygad om att den måste ha varit lägre än vad den är nu. Då måste du rimligen kunna svara på vad den verkliga räntan var i februari.
Gå in på bankernas hemsida, är de missnöjd med vad som står där så är det bättre du ringer till dessa och klagar, hjälper inte att du bråkar med mig, jag kan inte gå in och ändra på alla dessa bankers hemsidor.
Du kankske kan kontakta media, är ju skandal om det är som du säger, att de skriver på sina hemsidor att de höjer räntorna men sedan i själva verket sänker de. Det mest otroliga är att de skulle förlora på att dölja detta men av någon anledning så ljuger de. Ungefär som Ica skulle skicka ut reklamblad och sätta högre priser än vad de tar i butiken i tron att de skulle få fler kunder.

Tror du är nog stort på spåren här svenne..
2016-07-14, 13:50
Bannlyst
Citat:
Eftersom det blir nyheter att vi ligger minus i hela landet nu i 3 månader så verkar det vara rätt nytt. Fanns ju galenpannor i denna tråd som bara sa att det kunde gå upp, att från bara gå upp till 2-3% ner är ju ganska stor skillnad. Men man ser ju dessa tokar droppar av tråden allt mer, är väl snart bara svenne kvar.
Som jag sa, kom igen om ca ett år om priserna rasat rejält. När priserna rasade med over 30% 1992-3 kallade man det för en mild spricka av bubblan i ekonomers kretsar.
2016-07-14, 13:51
Medlem
Citat:
Säger du det! Vi har 3 olika lån rörligt på vår villa. Ingen har ökat....
Tidiagre i veckan förutspåddes ingen räntehöjning på minst 2år.
Du blandar ihop reproräntan och boräntan, men du får gärna ge mig länken på att inte boräntan skall öka på 2 år?

Du vet att ditt rörliga lån är på 3 månader va?
2016-07-14, 13:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Gå in på bankernas hemsida, är de missnöjd med vad som står där så är det bättre du ringer till dessa och klagar, hjälper inte att du bråkar med mig, jag kan inte gå in och ändra på alla dessa bankers hemsidor.
Du kankske kan kontakta media, är ju skandal om det är som du säger, att de skriver på sina hemsidor att de höjer räntorna men sedan i själva verket sänker de. Det mest otroliga är att de skulle förlora på att dölja detta men av någon anledning så ljuger de. Ungefär som Ica skulle skicka ut reklamblad och sätta högre priser än vad de tar i butiken i tron att de skulle få fler kunder.

Tror du är nog stort på spåren här svenne..

Jag är inte missnöjd med något som står där bajsbosse, det är du som inte tror på redovisning om deras verkliga räntor men du vägrar hårdnackat att svara på vad du anser att de verkliga räntorna var i februari.

Du är säker på att uppgifterna är fel men du har ingen aning om vad de verkliga uppgifterna är
2016-07-14, 13:54
Medlem
Citat:
Som jag sa, kom igen om ca ett år om priserna rasat rejält. När priserna rasade med over 30% 1992-3 kallade man det för en mild spricka av bubblan i ekonomers kretsar.
Varför skall jag komma igen då?
Fanns ju folk här som rekommenderade köp för tre månader sedan, helst köpa mer än en bostad för spekulera, kunde ju bara gå upp, fanns ju inga bostäder pga flyktingströmmen, låga räntor osv..
Nu har det rasat över 2% på denna korta tid, de som lyssnade på mig istället för på dig har ju sparat 50-100 tusen på att köpa idag istället för 3 månader sedan.
2016-07-14, 13:55
Medlem
Citat:
Jag är inte missnöjd med något som står där bajsbosse, det är du som inte tror på redovisning om deras verkliga räntor men du vägrar hårdnackat att svara på vad du anser att de verkliga räntorna var i februari.

Du är säker på att uppgifterna är fel men du har ingen aning om vad de verkliga uppgifterna är
Jag följer vad bankerna själva säger, du följer vad du själv tror.
2016-07-14, 13:56
Bannlyst
Citat:
Du blandar ihop reproräntan och boräntan, men du får gärna ge mig länken på att inte boräntan skall öka på 2 år?

Du vet att ditt rörliga lån är på 3 månader va?
Jag är en gammal man som läser papperstidning varje morgon. Jag läste det I GP I mån-tisdags.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in