2016-07-14, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag hoppas Göteborg vågar släppa fram Karlsson-Lagemyr. Jag tror han redan är redo att axla en startroll.

Martin kommer bli startspelare initialt om detta går igenom, vilket är det naturliga valet om vi säljer Jakob för tillfället, Paka behöver mer tid.

Helt ok att sälja Jakob enligt mig, han är riktigt bra när han är på topp, men det är han för sällan, vi har även enligt mig ganska bra täckning på den positionen, MSD är för bra för att sitta på bänken i allsvenskan och sedan har vi Paka som backup och super sub. Det hade varit mycket värre att bli av med Rieks.

Jag antar att Prosper tar ett steg upp i hierarkin genom en sådan här försäljning också.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-07-14 kl. 02:36.
2016-07-14, 02:33
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Jag hoppas Göteborg vågar släppa fram Karlsson-Lagemyr. Jag tror han redan är redo att axla en startroll.

Tror inte man har så mycket val faktiskt. Man har inte ekonomin att ersätta med en ny spelare.
2016-07-14, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tror inte man har så mycket val faktiskt. Man har inte ekonomin att ersätta med en ny spelare.

MSD är förstavalet om Jakob säljs, var så säker, och det är även korrekt, enligt mig. Paka behöver lite mer tid under vilken han får agera super sub.
2016-07-14, 05:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Belgiska Lokeren köper loss Jakob Ankersen för drygt fem miljoner:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article23169226.ab

Citat:

MSD in från start som flera sagt. Paka får fler och längre inhopp och fler matcher men inte nyckel än.
Bara vi inte gör oss av med pengarna på May/Farnerud etc är jag nöjd. Vi behöver ju dra åt på svångremmen.
2016-07-14, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Ja alltså tanken är att M.E utgår från en ytterposition med en friare roll. Han kommer börja där i alla fall, sen kan det hända att han flyttas upp i anfallet beroende på hur det fungerar och så. Han är ju 10:a och passar ju egentligen inte in på pappret.

Vilka summor talas det om inom era kretsar när det gäller en försäljning av Israelsson?
Det rör väl sig om 5-15 miljoner. Någonstans i mitten av det spannet skulle jag tro.

Tyvärr är han väl inte den spelartypen som inbringar några större belopp, iallafall i det skedet av karriären han är i. Jämför med några år yngre Antonsson som nyligen såldes för runt 15 miljoner eller Celso Borges som spelade i en liknande roll och trots bra insatser i VM 2014 inte gick för några större pengar.

Liksom med Birkir ska det nog till att en klubb identifierar honom som en "perfect match" om man ska vara villiga att betala vad vi skulle kräva för att sälja. Ekonomin är god och vi är av den anledningen inte tvungna att sälja till vilket pris som helst. Därför trodde åtminstone jag på förhand att Israelsson trots sitt fina målfacit inte skulle dra till sig något intresse.
2016-07-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Varifrån kommer ryktet om argentinaren? Finns det något namn?
Seb Larssons agent har uteslutit allsvenskan för honom.
Argentinaren nämndes i samband med att Alex och Romulo var påväg in. Han skulle vara aktuell nu till sommaren och mig veterligen är han ännu inte avskriven. Hittar tyvärr inte artikeln.
2016-07-14, 08:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Det rör väl sig om 5-15 miljoner. Någonstans i mitten av det spannet skulle jag tro.

Tyvärr är han väl inte den spelartypen som inbringar några större belopp, iallafall i det skedet av karriären han är i. Jämför med några år yngre Antonsson som nyligen såldes för runt 15 miljoner eller Celso Borges som spelade i en liknande roll och trots bra insatser i VM 2014 inte gick för några större pengar.

Liksom med Birkir ska det nog till att en klubb identifierar honom som en "perfect match" om man ska vara villiga att betala vad vi skulle kräva för att sälja. Ekonomin är god och vi är av den anledningen inte tvungna att sälja till vilket pris som helst. Därför trodde åtminstone jag på förhand att Israelsson trots sitt fina målfacit inte skulle dra till sig något intresse.
Antonsson är 25 och Israelsson är 27, skillnaden för intressenterna bör inte va så stor rent åldersmässigt.

Angående Borges så hade han sex månader kvar på kontraktet och var själv inställd på att dra som bosman, att vi ens fick en peng för honom var ganska oväntat och intresset för honom var riktigt svalt (iaf från topp 5 ligorna) trots hans fina insatser i VM.
2016-07-14, 09:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Argentinaren nämndes i samband med att Alex och Romulo var påväg in. Han skulle vara aktuell nu till sommaren och mig veterligen är han ännu inte avskriven. Hittar tyvärr inte artikeln.
Kan inte ha varit en svensk artikel? Antingen har jag missat något eller har du blandat ihop argentinaren med Basit Adams?
2016-07-14, 09:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Sam Johnson till Kina (Wuhan Zall) nu ser det rätt tunt i anfallet för DIF.
2016-07-14, 09:54
Medlem
skrudiss avatar
Vad kan övergångssumman landat på gällande Johnson? Med tanke på att BoA nobbade bud uppemot 30 miljoner tidigare.

Tufft läge nu. Obefintliga målgörare kvar och vem ska man ta in i såna fall? Måtte det inte bli en dyr Erton, med all möjlighet att floppa.
2016-07-14, 10:00
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Vad kan övergångssumman landat på gällande Johnson? Med tanke på att BoA nobbade bud uppemot 30 miljoner tidigare.

Tufft läge nu. Obefintliga målgörare kvar och vem ska man ta in i såna fall? Måtte det inte bli en dyr Erton, med all möjlighet att floppa.
Vore oerhört trevligt om det blir Erton, skulle säkert bli en av allsvenskans dyraste spelare och som du skriver finns det en stor chans att han floppar.

Ska bli intressant å se vem det blir.
2016-07-14, 10:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis

Snacket går att vi fick 3M €. Hur trovärdigt det är vet jag inte. Vi nobbade inte 30 millar, vi nobbade 25 så bättre än 25 är det åtminstone kan man hoppas. Sitter och ber till högre makter att vi slipper kval i år, det ser jävligt tunt ut minst sagt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in