2016-07-13, 21:11
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
http://www.fotbolldirekt.se/2016/07/13/avslojar-han-kan-bli-aiks-nasta-varvning-pole-position-i-08-racet-om-succespelaren/ kom ut idag.. men själv Hoppas jag hellre på Chibuike och Mahlanghu in. Och strunta i Farnerud och El kabir.

Tack
2016-07-13, 21:25
Medlem
Har kollat en del på matcherna El-Kabir (den yngre) lirat i AFC och han imponerar. Navet i deras offensiva spel och ligger direkt eller indirekt bakom det mesta som händer ifrån sin fria roll med utgångspunkt på vänsterkanten. På inget sätt en toppspelare i Allsvenskan men kommer säkert att prestera bra när han får lira. Kan garanterat ta ett eller två steg i utvecklingen också då han har sina 3-4 bästa år framför sig.

En "smart" värvning är min bedömning. Hoppas att vi lyckas plocka honom framför näsan på gnaget.
2016-07-13, 22:11
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Har kollat en del på matcherna El-Kabir (den yngre) lirat i AFC och han imponerar. Navet i deras offensiva spel och ligger direkt eller indirekt bakom det mesta som händer ifrån sin fria roll med utgångspunkt på vänsterkanten. På inget sätt en toppspelare i Allsvenskan men kommer säkert att prestera bra när han får lira. Kan garanterat ta ett eller två steg i utvecklingen också då han har sina 3-4 bästa år framför sig.

En "smart" värvning är min bedömning. Hoppas att vi lyckas plocka honom framför näsan på gnaget.

Medhåll 100%.

När han lirade i Ängelholm sänkte han väl oss en gång? (Sista bortamatchen 2013, den stora obetydliga lallresan)
Senast redigerad av SoderortFTW 2016-07-13 kl. 22:22.
2016-07-13, 22:39
Medlem
LT10s avatar
Citat:

Sjukt intressant spelare. Vill såklart se honom i blårandigt, vi har ju visat intresse tidigare, men tror knappast han är aktuell längre då Mange E är tilltänkt som ytter. El-Kabir var nog plan B om vi inte skulle lyckas med M.E.

Känns som att det kan hända en hel del grejer i 08 när fönstret öppnar på fredag.
2016-07-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Sjukt intressant spelare. Vill såklart se honom i blårandigt, vi har ju visat intresse tidigare, men tror knappast han är aktuell längre då Mange E är tilltänkt som ytter. El-Kabir var nog plan B om vi inte skulle lyckas med M.E.

Känns som att det kan hända en hel del grejer i 08 när fönstret öppnar på fredag.
Passar M.E verkligen så bra som ytter i det 4-4-2 ni spelar? Tänker mig honom främst som en spelare vars uppgift är att antingen fördela boll eller vika in från vänsterkanten och gå på avslut/kombinationsspel snarare än ren ytter som t.ex. Radetinac lirat.

Det kommer nog att smälla till rejält i dagarna, speciellt för vår del. Två spelare har redan lämnat, Rennie kommer med största sannolikhet att lämna också. Beroende på om Israelsson blir kvar eller inte så kommer vi nog att värva 2-3 spelare, där El-Kabir på pappret är den sämsta.

Sebastian Larsson, Nahir Besara och El-Kabir är det som nämnts mest frekvent. Joel Ekstrands namn har också poppat upp, likaså en Argentinsk yttermittfältare.
2016-07-13, 22:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Varifrån kommer ryktet om argentinaren? Finns det något namn?
Seb Larssons agent har uteslutit allsvenskan för honom.
2016-07-13, 23:18
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Passar M.E verkligen så bra som ytter i det 4-4-2 ni spelar? Tänker mig honom främst som en spelare vars uppgift är att antingen fördela boll eller vika in från vänsterkanten och gå på avslut/kombinationsspel snarare än ren ytter som t.ex. Radetinac lirat.

Det kommer nog att smälla till rejält i dagarna, speciellt för vår del. Två spelare har redan lämnat, Rennie kommer med största sannolikhet att lämna också. Beroende på om Israelsson blir kvar eller inte så kommer vi nog att värva 2-3 spelare, där El-Kabir på pappret är den sämsta.

Sebastian Larsson, Nahir Besara och El-Kabir är det som nämnts mest frekvent. Joel Ekstrands namn har också poppat upp, likaså en Argentinsk yttermittfältare.
Ja alltså tanken är att M.E utgår från en ytterposition med en friare roll. Han kommer börja där i alla fall, sen kan det hända att han flyttas upp i anfallet beroende på hur det fungerar och så. Han är ju 10:a och passar ju egentligen inte in på pappret.

Vilka summor talas det om inom era kretsar när det gäller en försäljning av Israelsson?
2016-07-13, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
http://www.transfermarkt.com/may-mahlangu/profil/spieler/123639

May Mahlangu är utan kontrakt. Han lär ha nobbat ett sydafrikanskt bud på 2,1 mille per år.

Vem är intresserad i allsvenskan, Bajen om Erik lämnar?
Går det att applicera svensk artistskatt på May? Annars kostar han mer än han smakar om jag ska vara ärlig.
2016-07-14, 00:13
Medlem
snillet_1s avatar
Hammarby är i desperat behov av fötter på innermittfältet. Mahlangu är fortfarande i en bra ålder och kan ligan. Ett bra namn i min bok, sett till vad som finns där. Dock är han väl mer av en bolldrivare än en skicklig passningssnidare.
2016-07-14, 00:45
Medlem
Rosahelikopterns avatar
Felpost
2016-07-14, 01:22
Medlem
snillet_1s avatar
Belgiska Lokeren köper loss Jakob Ankersen för drygt fem miljoner:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article23169226.ab
2016-07-14, 02:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Belgiska Lokeren köper loss Jakob Ankersen för drygt fem miljoner:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article23169226.ab

Jag hoppas Göteborg vågar släppa fram Karlsson-Lagemyr. Jag tror han redan är redo att axla en startroll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in