Citat:
Ursprungligen postat av
CyrusGNetWork
Du nämner inget om hårdvaran du har i datorn. Men jag installerade Windows 10 på en dryga 7 år gammal bärbar dator för lite sedan. Denna dator har standard som hårdvara och datorn blev som ny efter installationen.
Många upplever Windows 10 som pest, men jag finner det tvärtom.
Efter jag hade läst artikeln av IDG.
Citat:
Övervakning av hur du använder datorn, jobbiga annonser och problem med kompatibilitet. Det är anledningar till att strunta i det annars utmärkta Windows 10.
Känns Windows 10 som ett stasi-operativsystem. Plus att jag har program som jag måste veta säkert att de kommer att fungera efter en eventuell nyinstallation. Nu lutar det åt att jag behåller mitt nuvarande Win 7 Home premium, men jag kommer att se till att få alla Windows uppdateringar. Jag testar först med min backup-laptop, tror inte den skulle klara win 10, den har 2 GB RAM och processorn verkar vara lastgammal, kommer inte ihåg, längesedan jag använde den.
Just det, jag har precis säkerhetskopierat allt viktigt på den här datorn till 2 st externa hårddiskar. Microsoft känns lite skumma nuförtiden, sättet de lurade folk till att uppgradera till win 10, svårigheterna att använda Windows Update för att få säkerhetsuppdateringarna, osv.
Jag blev tvungen att stänga av vissa processer i svchost, för att den tog så mycket processorkraft att jag inte kunde rendera videos, en process som använder mycket cpu-kraft.