2016-07-11, 07:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnivores
Snabb fråga,

sitter på en piratversion av Win 7. Vill köra en clean installering av win 10 och laddade ned på tpb men den frågade efter key.

Fungerar det att komma förbi detta på något sätt?

Sök och åter sök då dessa frågor har varit uppe flertal gånger på tråden.
Citera
2016-07-11, 08:30
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Snabb fråga,

sitter på en piratversion av Win 7. Vill köra en clean installering av win 10 och laddade ned på tpb men den frågade efter key.

De jag känner till som har gjort en uppgradering till W10 från piratat W7, t.e.x, har fått det omvandlat till "legit" och gjort en ren installation efter det.
Citera
2016-07-11, 17:16
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Snabb fråga,

Med betoning på uppgradering (se föregående inlägg (från 1FF)). Kör du en clean install direkt så måste du uppge nyckel men en uppgradering funkar utan + att nyckeln sedan lagras i din hårdvara (på moderkortet) vad jag vet.

Men en fråga bara: Varför i herrans namn hämtade du Win10 från TPB?
Dra ner iso'n direkt från Microsoft istället. (Med iso'n kan du både köra uppgradering och rena installlationer.)
Citera
2016-07-12, 16:52
Medlem
Ryggradsluss avatar
Varje gång jag startar om min laptop kommer en ruta med; Dina systeminställningar har ändrats.
Även skrivbordsikonerna ligger då huller om buller.

Tror detta bara sker vid "cold-startup"
Nån som vet vad det handlar om?
Citera
2016-07-12, 17:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Varje gång jag startar om min laptop kommer en ruta med; Dina systeminställningar har ändrats.
Även skrivbordsikonerna ligger då huller om buller.

Tror detta bara sker vid "cold-startup"
Nån som vet vad det handlar om?

Prova detta.

Högerklicka på start ikonen och välj Kommandotolken (Administratör).

Skriv in sfc /scannow och tryck enter.

När den är klart skriver du in DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth och tryck enter.
Citera
2016-07-12, 18:23
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Prova detta.

Högerklicka på start ikonen och välj Kommandotolken (Administratör).

Skriv in sfc /scannow och tryck enter.

När den är klart skriver du in DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth och tryck enter.

Tack! Ikonerna ligger som de ska nu men meddelandet om ändring i systeminställningarna. Dina inställningar för maskinvaran har ändrats. Starta om datorn för att dessa ändringar ska börja gälla. Detta meddelande kvarstår.

Detta påverkar inte min användning av datorn så vitt jag vet men vill ändå ha väck detta.
Citera
2016-07-12, 18:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Tack! Ikonerna ligger som de ska nu men meddelandet om ändring i systeminställningarna. Dina inställningar för maskinvaran har ändrats. Starta om datorn för att dessa ändringar ska börja gälla. Detta meddelande kvarstår.

Detta påverkar inte min användning av datorn så vitt jag vet men vill ändå ha väck detta.

Du kan om du vill stänga av meddelande under Windows 10.

Inställningar - System.
Citera
2016-07-12, 18:30
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jo, tror meddelandet som dyker upp vid uppstart kan ha nåt med AMD's drivrutiner att göra.
edit;problem solved med senaste whql drivisarna.
Senast redigerad av Ryggradslus 2016-07-12 kl. 18:44.
Citera
2016-07-12, 23:07
Medlem
Fnissturkens avatar
Jag har en ny ASUS laptop. Den kom förlevererad med Windows 10, jag tror i alla fall det då den saknar Windows.old mapp. Givetvis har den UEFI.

Jag har extraherat Windows licensnumret från min gamla laptops Windows 7.

Nu är min fråga: Kan jag installera Windows 7 på min nya ASUS och slippa den skit som kallas för Windows 10?
Citera
2016-07-13, 00:32
Medlem
Kostar Windows 10?
Citera
2016-07-13, 00:41
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ujb
Kostar Windows 10?
Från och med den 30 juli kostar det, såvida du har en installation av Windows 7, 8 eller 8.1 nu eftersom den licensen fram till och med den 29 juli låter dig uppgradera till Windows 10 gratis. Annars kostar det oavsett (för en ny licens).
Citera
2016-07-13, 06:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Jag har en ny ASUS laptop. Den kom förlevererad med Windows 10, jag tror i alla fall det då den saknar Windows.old mapp. Givetvis har den UEFI.

Jag har extraherat Windows licensnumret från min gamla laptops Windows 7.

Nu är min fråga: Kan jag installera Windows 7 på min nya ASUS och slippa den skit som kallas för Windows 10?

Har du produktnyckeln/licensnumret och en bootbar installationsskiva med Windows 7 på så är det inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in