2016-07-10, 20:21
Medlem
Triremers avatar
TM är ateister men att tro har de inte övergett helt. Istället vill de vara friade från synd genom att vara eko-reko-klimathipsters. Moderna avlatsbrev i form av utsläppsrätter tycker de är superbra. De älskar att ha ångest och söker efter nya ting som ska ge dem ångest om de inte gör rätt för sig. Sopsortera bananskalen i ena lådan och kaffesumpen i en annan.

I Stockholm där skitnödigheten är som värst så har de nu en "klimatvåg".

http://www.stockholm.se/klimatsommar

Varken WT, Svensson eller överklassen bryr sig om sådan här skit. Detta är något TM hittat på.
Senast redigerad av Triremer 2016-07-10 kl. 20:28.
Citera
2016-07-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
TM är ateister men att tro har de inte övergett helt. Istället vill de vara friade från synd genom att vara eko-reko-klimathipsters. Moderna avlatsbrev i form av utsläppsrätter tycker de är superbra.

I Stockholm där skitnödigheten är som värst så har de nu en "klimatvåg".

http://www.stockholm.se/klimatsommar

Varken WT, Svensson eller överklassen bryr sig om sådan här skit. Detta är något TM hittat på.
TM känner sig helt varma inombords när de tar sin Audi Q7 och åker 3 km till återvinningscentralen för att kasta en gammal tidning och två glasburkar.

"Vad underbart det är att ha gjort en insats för miljön, vi har ju trots allt bara planeten till låns från våra barn" - tänker TM samtidigt som hen på vägen hem stannar och köper bubbelvatten på flaska.
Citera
2016-07-10, 20:32
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
TM känner sig helt varma inombords när de tar sin Audi Q7 och åker 3 km till återvinningscentralen för att kasta en gammal tidning och två glasburkar.

"Vad underbart det är att ha gjort en insats för miljön, vi har ju trots allt bara planeten till låns från våra barn" - tänker TM samtidigt som hen på vägen hem stannar och köper bubbelvatten på flaska.
Det låter lite för korkat och naivt för att vara medelklass. Diverse märkningar och certifieringar (krav, fair trade) går dock hem rejält, TM orkar inte sätta sig in i och analysera om dessa märkningar har någon som helst reell effekt på miljön eller u-länders arbetsförhållanden.
Citera
2016-07-10, 21:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Nu är jag nog skadad av mina år på Lunds LU men är inte "afrikanska" hantverk något man främst kopplar samman med, tjejer mellan tjugo och trettio som precis varit eller ska volontärs på Barnhem, pluggar antropologi och tror att deras åsikt är värd något? Skjut av dessa jävla vita maasajer direkt!
JAVISST, men det slutar inte där! Glöm inte psykologistudenterna och statsvetarna! They love that shit!
Citera
2016-07-10, 21:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Odla sina egna grönsaker i ett hörn av en liten jävla villaträdgård där man kan få upp ett dussin rödbetor och hälften så många salladshuvuden och så ojja sig som fan över hur ekologiskt och fräscht och fint det är och hur man känner sig nära jorden - alla tillbehör och växter inköpta i en särskilt trädgårdsbutik med som heter något i stil med "Hälsans trädgård" vars största avsnitt på webbsidan handlar om miljöpolicy. Designad vattenkanna för 600 spänn och italienska krukor men drivbänken är ändå byggd av tryckimpregnerat virke.
Jaaa föffan och så någon radda med "spaghetti, ja du vet barnen vill odla också".

Ett kort tag när jag jobbade med leveranser (tjänsteman) så fick jag jämt frågan om vi hade några pallkragar över, hett att plantera i tydligen...
Citera
2016-07-10, 21:50
Medlem
Zteffen81s avatar
Herrmiddagar är jävligt tacky tycker jag. Har själv aldrig varit på någon herrmiddag. Vem vet, det kanske är kul?

Jag undrar lite vad dom gör på dessa middagar. Antar att dom diskuterar själva måltiden och pratar mycket om dryckesvalet till denna måltid. Jag antar att dom även pratar om sitt arbete. Om den nyinköpta Volvon.

Eller är det så att det pratas mycket snusk när fruarna inte är med?

Typ: "Lotta är en riktig puma i sängen gubbar! Hon tar den gladeligen i stjärten och sväljer gärna satsen! Men du! Per-Olof!? Har du lite mer utav det där söta vinet? Blir det lite punsch till kaffet sen eller? Janne!? Har du ollat silverskeden eller?".
Senast redigerad av Zteffen81 2016-07-10 kl. 22:04.
Citera
2016-07-10, 22:02
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jaaa föffan och så någon radda med "spaghetti, ja du vet barnen vill odla också".

Ett kort tag när jag jobbade med leveranser (tjänsteman) så fick jag jämt frågan om vi hade några pallkragar över, hett att plantera i tydligen...

Fast TM odlar nog inte i pallkragar, det ser lite för bonnigt ut för äkta TM...
Citera
2016-07-10, 22:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Har du varit i Västerorts bättre villaområden någonsin?
Citera
2016-07-10, 22:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zteffen81
Herrmiddagar är jävligt tacky tycker jag. Har själv aldrig varit på någon herrmiddag. Vem vet, det kanske är kul?

Jag undrar lite vad dom gör på dessa middagar. Antar att dom diskuterar själva måltiden och pratar mycket om dryckesvalet till denna måltid. Jag antar att dom även pratar om sitt arbete. Om den nyinköpta Volvon.

Eller är det så att det pratas mycket snusk när fruarna inte är med?

Typ: "Lotta är en riktig puma i sängen gubbar! Hon tar den gladeligen i stjärten och sväljer gärna satsen! Men du! Per-Olof!? Har du lite mer utav det där söta vinet? Blir det lite punsch till kaffet sen eller? Janne!? Har du ollat silverskeden eller?".
Jag tror man snackar intressen, senaste restaurangerna, filmerna, musiken. Årgångswhiskey. Ev cigarr. Grabbarna-träffen i sommar, vad ska göras. Jag tror man tänker tillbaka till barndomsvänskaperna, nostalgi.
Citera
2016-07-10, 22:10
Medlem
Citat:
TM ääälskar ju att återanvända saker som ursprungligen var ämnat för andra syften. Miljövänligt, trendigt, kreativt o.s.v.

En äkta TM lyckas givetvis vända det "bonniga" till något positivt. Till något äkta.
Citera
2016-07-10, 23:55
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Har du varit i Västerorts bättre villaområden någonsin?

Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
TM ääälskar ju att återanvända saker som ursprungligen var ämnat för andra syften. Miljövänligt, trendigt, kreativt o.s.v.

En äkta TM lyckas givetvis vända det "bonniga" till något positivt. Till något äkta.

Jo, visst kan det vara så... Men de jag känner som är TM skulle inte ha pallkragar i sin villaträdgård. Möjligen om trädgården är så stor att man kan ha en avskärmad köksträdgård bakom en häck, fast vafan... det har jag också...
Citera
2016-07-11, 10:50
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeAkare
Gulsås? Det är ju fanstastiskt. Har aldrig hört det förut. I vilken del av landet säger man så?
Skåne? Göteborg?
Gulsåsen är fantastisk. Begreppet myntades, så vitt jag vet, av en slipsbög i södra Dalarna där jag bor. Han har en ekonomie assistent-examen (ek. ass.) från Mälardalens högskola och jobbar på lönekontoret på lagret där jag är anställd. Han har snyggbyxor och skjorta på jobbet, så TM-attributen haglar, om man säger så.

Gulsås. Tacky medelklass. Byta fil med stor tvekan och rädsla. Snyggbyxa och skjorta. Slipsbög. Julmarknad i november i Prag i duggregnet. Sedan hem för att slå in klapparna till barn, släkt och vänner. Kan jag skriva så?

Skicka PM om du inte förstår vad jag skriver, eller ställ din fråga rakt ut i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in