2016-07-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Flashbacks sommarbokcirkel 2016!

Steinbeck Novels 1942-1952 (Library of America)
- The Moon is Down
- Cannery Row
- The Pearl
- East of Eden

Jag gillade ju The Pearl en hel del, återkom gärna om du tyckte någon av de andra verken i samlingen var bra så får jag ta och kolla upp den också.
Citera
2016-07-13, 19:52
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Jag gillade ju The Pearl en hel del, återkom gärna om du tyckte någon av de andra verken i samlingen var bra så får jag ta och kolla upp den också.

Ska göra't. Tyvärr verkar frakten ta lång tid på sig att komma till min brevlåda i Jämtland.
Har läst Öster om Eden sen tidigare på svenska och tyckte den var helt okej. De andra två förutom Pearl har jag inte hört talas om, men hoppas att de ska vara intressant läsning. Återkommer när jag får den!
Citera
2016-07-18, 16:18
Medlem
Laddade hem några e-böcker häromdagen. Det blev följande.

Underkastelse av Michel Houellebecq. En bok jag sett fram emot sedan den först släpptes. Gillade hans Plattform väldigt mycket. Plöjt ungefär halva nu och 30 första sidorna var lovande men tempot känns högt och inte riktigt i samklang med vad som händer i boken. Redan nu känns det som att boken borde vara längre?

The Sea av John Banville. Varit nyfiken på honom och såg att denna vunnit Man Booker.

I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv av Tom Malmquist. Ännu en bok jag velat läsa sedan jag först hörde talas om den. Dyr inbunden och långa köer på biblioteket gjorde att jsg beslöt mig att vänta. Stora förväntningar.
Citera
2016-07-20, 13:57
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Hittade Drakens ögon av Stephen King på Second Hand. En gammal Legendautgåva från 1989, inbunden, bra skick. En riktig raritet, minns att jag hade den här boken i pocketform för ett antal år sedan. Om ni inte visste det redan så samlar jag på gamla utgåvor (gärna Legenda-utgåvor med omslag av Olle Frankzén) av Stephen King-böcker.

Köpte även Orakelnatten av Paul Auster.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2016-07-20 kl. 14:42.
Citera
2016-07-20, 13:59
Avslutad
En ny jack reacher bok( gillar verkligen den serien) och the martian( samma berättelse) från filmen med samma namn som utkom nyligen. Gillade verkligen filmen så hoppas att boken är lika bra.
Citera
2016-07-27, 17:53
Bannlyst
Faust av Goethe i översättning av Viktor Rydberg. Behöver jag motivera?
Citera
2016-07-30, 08:48
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Införskaffade på Second Hand:

Stephen King (alias Richard Bachmann), Förbannelse, Legenda (1986)
Stephen King, Död Zon, Legenda (1983)
Stephen King, Jurtjyrkogården, Legenda (1984)

För att göra min Kingsamling lite mer komplett.
Citera
2016-07-30, 10:10
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Införskaffade på Second Hand:

Stephen King (alias Richard Bachmann), Förbannelse, Legenda (1986)
Stephen King, Död Zon, Legenda (1983)
Stephen King, Jurtjyrkogården, Legenda (1984)

För att göra min Kingsamling lite mer komplett.

Second hand är för jävla bra ibland. Personligen hittade jag Dan Browns 6 böcker i pocket för totalt 30 spänn. Ganska värt
Citera
2016-07-30, 13:17
Medlem
Assonanss avatar
Äldreomsorgen i Övre Kågedalen och Ensligheten i det egentliga Västerbotten, Vertigos fina samlingsvolym. Detta av två anledningar: 1) Uppmärksamheten kring Teratologen lär göra att upplagan snabbt tar slut. 2) Som hans anseende är nu, lär det dröja innan någon trycker dem igen.
Citera
2016-07-30, 14:10
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assonans
Äldreomsorgen i Övre Kågedalen och Ensligheten i det egentliga Västerbotten, Vertigos fina samlingsvolym. Detta av två anledningar: 1) Uppmärksamheten kring Teratologen lär göra att upplagan snabbt tar slut. 2) Som hans anseende är nu, lär det dröja innan någon trycker dem igen.

Kanske OT, men vet du (eller nån annan) om de finns eller kommer att ges ut i pocket?
Citera
2016-07-30, 15:41
Medlem
Assonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Kanske OT, men vet du (eller nån annan) om de finns eller kommer att ges ut i pocket?

Vertigo gav ut en pocketupplaga för en herrans massa år sedan, men den är slut nu och går för höga priser på antikvariaten. Jag är osäker på om förlaget vill ha strulet som det innebär att trycka upp en ny – men man vet aldrig, Vertigo har ju en rätt kaxig image.
Citera
2016-07-30, 17:26
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assonans
Vertigo gav ut en pocketupplaga för en herrans massa år sedan, men den är slut nu och går för höga priser på antikvariaten. Jag är osäker på om förlaget vill ha strulet som det innebär att trycka upp en ny – men man vet aldrig, Vertigo har ju en rätt kaxig image.

Har den utgåvan någonstans. Men vore kul om de tryckte upp även denna samlingsvolym i pocket. FidEV är väl hyfsat svår att få tag på enskilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in