2016-07-13, 17:55
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Ska vi se vad din morsa säger när jag kommer hem och sätter henne i koppel?
Men vaddå, jag vill bara leka lite Fritzl juuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Jag vet inte hur andra resonerar, men enligt mig bör man i ett skådespeleri, ha skådespelare.
En skådespelare är med på noterna.

Men hur cp är ni?`

Dom leker "Vikingatid".

Dom leker inte "nu ska vi förnedra år 2016:s feminizter".

Observera titeln: "Såldes som slav vid vikingaspel. Teatergrupp polisanmäld. Höllviken/Vellinge 20160712"

Folk på plats, som tagit sig dit och betalat pengar borde således veta var dom är och vad som händer.

Hade det varit allvarligt så hade ju så klart folk ingripit. Era lama hjärnor.

.
Citera
2016-07-13, 17:58
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iseld
Men hur cp är ni?`

Dom leker "Vikingatid".

.

Ja och obviously var hon en besökare, som inte heller ville vara en del av det.
Vad är det svåra?
Citera
2016-07-13, 18:00
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Ja och obviously var hon en besökare, som inte heller ville vara en del av det.
Vad är det svåra?

Fast det stämmer ju inte. Läs vad många andra skrivit som var på plats.

.
Citera
2016-07-13, 18:01
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Folk på plats, som tagit sig dit och betalat pengar borde således veta var dom är och vad som händer.

Jadå, jag har själv varit där ett par gånger men detta betyder inte att de ska få för sig att jag är en anglosaxare och starta krig med mig om jag inte vill.

Och återigen, hur svårt är det att bara välja någon som faktiskt är en del av det istället för att ge sig på en helt okänd människa? Som sagt, det ska väl vara skådespeleri?
Citera
2016-07-13, 18:02
Medlem
Citat:
Men hur cp är ni?`

Dom leker "Vikingatid".

Observera titeln: "Såldes som slav vid vikingaspel. Teatergrupp polisanmäld. Höllviken/Vellinge 20160712"

Hade det varit allvarligt så hade ju så klart folk ingripit. Era lama hjärnor.

.

Vore det inte enklast då om de undvek att föredra "feminizter"?

Så man upplyses om att man måste gå med att bli utsatt för detta när man betalar entré. Varifrån får du den uppgiften?
Citera
Medlem
Iselds avatar
Vi gör det enkelt.

Vi väntar och ser när polisen lägger ner utredningen pga. att folk som anmälde är helt dumma i huvudet.

.
Citera
Medlem
Citat:
Fast det stämmer ju inte. Läs vad många andra skrivit som var på plats.

.

Var kan man läsa det?
Citera
2016-07-13, 18:03
Medlem
Citat:
Vi gör det enkelt.

Vi väntar och ser när polisen lägger ner utredningen pga. att folk som anmälde är helt dumma i huvudet.

.

Folk som anmälde vilka är de?
Citera
2016-07-13, 18:08
Medlem
Citat:
Folk är på plats. Folk är med. Folk ser på.

Det är ju inte första året dom har detta skådespel eller?

Varför har ingen reagerat förr?

Det är en äcklig feminizt som fått för sig något. Gjort en höna av en fjäder så att säga.

.
Kan också tycka att den här händelsen har blivit stor. Varför -jo den är beskrivande, just för att det är en massa tjocka karlar, som då bestämmer över en slavflicka.Halsjärn,hundkoppel osv.
Det ger dock en historisk bild hur det var och fortfarande är, flickor blir illa behandlade och kränkningar och bedömningar om hur hon ser ut görs av pojkar och män, och även språkvalet, säger en hel del hur en man eller pojke ser på kvinnor och flickor. Det är det detta handlar om.
Feminist tja killar och trygga män kan också vara feminister, lovar dig.dEt handlar om att respektera den andra människan. Men visst är det svårt.
Citera
2016-07-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Kan också tycka att den här händelsen har blivit stor. Varför -jo den är beskrivande, just för att det är en massa tjocka karlar, som då bestämmer över en slavflicka.Halsjärn,hundkoppel osv.
Det ger dock en historisk bild hur det var och fortfarande är, flickor blir illa behandlade och kränkningar och bedömningar om hur hon ser ut görs av pojkar och män, och även språkvalet, säger en hel del hur en man eller pojke ser på kvinnor och flickor. Det är det detta handlar om.
Feminist tja killar och trygga män kan också vara feminister, lovar dig.dEt handlar om att respektera den andra människan. Men visst är det svårt.

Gäller det de muslimska män som står i ringar och tafsar på kvinnor också? Är kritiken mot de också överdrivna?
Citera
2016-07-13, 18:15
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Lite intressant är att de är så långa och har grejer i händerna och han där slår med något slags egentillverkat vapen och så omringar de henne och står runt henne när den ene av dem trär på henne halsjärn och bakbinder händerna.

De flesta människor - hoppas jag - förstår att man inte alltid kan se hur en människa mår på utsidan. Känslor syns inte alltid. Och då borde också de flesta inse att man inte kan agera på det här viset och förstå vilka faror det för med sig - för den betydligt mindre ensamma kvinnan och dessutom något slags lek där hon blir utbjuden till försäljning - och sedan - såld.

Kan tänka mig att de väldigt unga kvinnorna som det alltid verkar handla om undrar vad fasen händer och sedan först efteråt så kan känslorna kring att bli utbjuden till försäljning där det står en massa människor sjunka in.

Sen så hoppas jag att män begriper att de kvinnor som har svårast att protestera här kan ha det av en anledning som kanske inte är så rolig?

Precis. Välformulerat och sant.
Citera
2016-07-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Gäller det de muslimska män som står i ringar och tafsar på kvinnor också? Är kritiken mot de också överdrivna?
Personligen gör jag ingen skillnad på muslimska,kristna,judiska män och kvinnor.och övriga.
Tafsandet sker-vi har problem. Det gäller såväl de nytillkomna personerna som inhemska män.
Det är riktigt illa varhelst det sker. Och av vem. Viktigt att alla får veta att tafsa runt på någon annans främmande kropp är alltid fel. Men fenomenet är alltså på intet sätt nytt.
Det märkliga är att vi idag kan tala om det öppet. Så sluta med tafsande på främmande kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in