2016-07-14, 11:18
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Du tror att hon såldes på riktigt?

Eh nej.

Jag använde ordet "BDSM-rollspel". Så varför ställde du ens frågan din efterblivna jävel ?
Senast redigerad av vigillarfitta 2016-07-14 kl. 11:23.
Citera
2016-07-14, 11:19
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, IS säljer ju kvinnor på slavmarknader .. eller hur.

Ja de gör det på riktigt dessutom där är det ingen lek. De gör det dessutom 2016 och inte på 500-talet. Förstår du skillnaden här?

Why do I even bother...
Citera
2016-07-14, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Varför kan inte idioter som henne förstå att det är teater och ingen menad kränkning. Sjuk människa
Varför kan inte idioter skilja på henne och hon?
Kränkningar avgörs inte utav den "kränkandes" intention på offrets upplevelse. Ex användandet av ordet negerboll.
Citera
2016-07-14, 11:24
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Citat:
Ja de gör det på riktigt dessutom där är det ingen lek. De gör det dessutom 2016 och inte på 500-talet. Förstår du skillnaden här?

Why do I even bother...

Du, om vi lägger undan ALLT annat. Skit i diskussionen om tafsandet, eller IS, eller Slavförsäljning.

Så fokuserar vi enbart på faktumet att människan INTE ville delta. Tycker du då att det är rätt?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Why do I even bother...

Jag kan se en skillnad i konsekvensen för kvinnan och vad som händer efteråt -- däremot är det givetvis ingen skillnad i sak om leken drar in en kvinna som inte vill.

Jag skulle säga tvärtom -- det finns ju en del likheter i vad som sker mer än bara i det rent fysiska ..

Och du - den där sjuka leken utspelar sig också 2016-talet och inte på 500-talet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är det här videon som visar slavförsäljningen?

Är det en komplett idiot som har anmält detta?

Ja.
Citera
2016-07-14, 11:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Videon visar EN av de "försäljningar" som gjorts - dessutom år 2014 - så nej, det är inte den videon.

Tjejen i den videon har givetvis också skäl att att anmäla sexuellt ofredande eftersom han helt uppenbart tafsar på henne.

Du ser vad du vill se, antagligen så tänker du i sexuella termer hela tiden, mannen som hänger skylten runt hennes hals kan lika gärna vara gay och råkar oavsiktligt beröra hennes bröst, han tycks dessutom vara påverkad av nåt för han rör sig på ett ryckigt sätt, kanske lite för mycket vikingamjöd?
Citera
2016-07-14, 11:26
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
Jag kan se en skillnad i konsekvensen för kvinnan och vad som händer efteråt -- däremot är det givetvis ingen skillnad i sak om leken drar in en kvinna som inte vill.

Jag skulle säga tvärtom -- det finns ju en del likheter i vad som sker mer än bara i det rent fysiska ..

Och du - den där sjuka leken utspelar sig också 2016-talet och inte på 500-talet...

Men alltså nej nej nej nej *snyft*

Man KAN faktiskt inte jämföra IS och dess slavhandel med vad några fyllenosiga, småkåta låtsasvikingar sysslar med på familjedagar i Sverige och Norge anno 2016.
Citera
2016-07-14, 11:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFotsvett
Du, om vi lägger undan ALLT annat. Skit i diskussionen om tafsandet, eller IS, eller Slavförsäljning.

Så fokuserar vi enbart på faktumet att människan INTE ville delta. Tycker du då att det är rätt?
Precis - det är det väsentliga. Inte hur kul andra har tyckt det varit, inte hur många gånger de gjort det tidigare, inte vad de ville visa - utan att HON INTE VILLE och de tvingade henne.

Sen anser jag ju att hela idén är fullständigt sjuk --- skulle museet ha tyckt det var en god idé att spela upp slavmarknader där de kidnappade svarta ur publiken .. ?

Tror knappast det.
Citera
2016-07-14, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Jag tyckte detta var lite coolt igår, men tappade totalt lusten när jag nu sett de flesta filmerna. Dom tafsar ju för fan på tjejerna. Det är inte OK. Skulle nån sån där gubbe fånga in min dotter kan kan jag lova att han hade fångat sin sista trälinna.

Nu har dom hela facebook-drevet på sig. Kärringar av båda könen som överdriver en smula.
Säkerligen i mångt och mycket samma kärringar som blundar för riktiga övergrepp och Sveriges peakande våldtäktskurva.

Om vi bort från TAFSANDET som jag under inga omständigheter accepterar så förstår jag konceptet.
De skriver på Facebook att de riktar in sig på turister. Grejen är ju den att för turisterna så var vikingarna barbaber och mycket konst har gjorts med vikingar som bär iväg nakna och sprattlande kvinnor. Det är lite eggande, lite hemskt, lite pirrande.
Synd att de odlar en tillgjord och larvig bild av nordborna under denna tid som kvinno-kidnappande barbarer. Konstigt också att Foteviken köper in deras tjänster år efter år. Men det är väl så att turisterna vill ha barbarer.
Dock är jag tämligen säker på att de har gjort sitt i Foteviken.

Påminner lite om min och min första flickväns förlovningssresa till Fiji år 1997. Där propsades det på att hon skulle sitta i en kannibalgryta vid stranden och låta sig fotas och låta nån övergödd gubbe i lokal utstyrsel röra runt i grytan. Samma sak där. Bara unga tjejer som dom bar iväg med till grytan. Alla skrattade såklart. Inklusive min tjej. Vad hon egentligen tyckte om att bli ivägburen av ett gäng främmande män (och kvinnor också) pratade vi aldrig om.
Faktiskt EXAKT samma koncept.
Delvis har du nått insikt, men du har ännu långt kvar.Kärringar av bägge könen sa du. Boff jag slänger dig i backen med pekfingret- käfta inte emot.
Citera
2016-07-14, 11:29
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFotsvett

Hon verkar tycka det är kul om man tittar på videon. Läser man här skulle man tro det rör sig om en gruppvåldtäkt på bråvalla.
Citera
2016-07-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Men alltså nej nej nej nej *snyft*

Man KAN faktiskt inte jämföra IS och dess slavhandel med vad några fyllenosiga, småkåta låtsasvikingar sysslar med på familjedagar i Sverige och Norge anno 2016.
jösses- har du inte förstått symboliken ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in