2016-07-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Påstår du att siffrorna i mitt inlägg var fel eller tror du att 1,34 är mer än 1,35?
Bryr mig inte om dina siffra, bryr mig om bankernas egna siffror.

Kanske finns någon i tråden som fått sänkt boränta sedan februari?
2016-07-13, 15:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Bryr mig inte om dina siffra, bryr mig om bankernas egna siffror.

Kanske finns någon i tråden som fått sänkt boränta sedan februari?

Ja men det är ju bankens ränta jag redovisade dumjöns, gör dig inte mer dummare än du är.

Du är uppenbarligen helt ointresserad av en seriös debatt när du inte kan bemöta mina inlägg som visar att genomsnittsräntan hos den bästa banken har sänkts, om än så lite att det bör betraktas som oförändrad ränta.
2016-07-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ok, hur kom du fram till det?

Vill du har vetenskapligt bevis? För det finns nämligen inte, det är min tolkning av vad som sker utifrån den data som finns idag.:

Efter att har följt tråden i över ett år så inser även jag att det inte har någon betydelse att argumentera bubblan existens för alla vet vi innerst att den finns.. Och ju fler microdippar man lyckas pricka in = mer vinst.. På gott och ont, det finns en anledning till att jag började skriva dvs jag ville ge pompi andra perspektiv.. Men han verka ju avguda dig, men det är alltid lättare att vara kritiskt när man själv har gjort flera resor inom pyramidspelet..

Som sagt lycka till pompi! Första miljonen är svårast likaså första steget in i bubblan
2016-07-13, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mais82
Vill du har vetenskapligt bevis? För det finns nämligen inte, det är min tolkning av vad som sker utifrån den data som finns idag.:

Efter att har följt tråden i över ett år så inser även jag att det inte har någon betydelse att argumentera bubblan existens för alla vet vi innerst att den finns.. Och ju fler microdippar man lyckas pricka in = mer vinst.. På gott och ont, det finns en anledning till att jag började skriva dvs jag ville ge pompi andra perspektiv.. Men han verka ju avguda dig, men det är alltid lättare att vara kritiskt när man själv har gjort flera resor inom pyramidspelet..

Som sagt lycka till pompi! Första miljonen är svårast likaså första steget in i bubblan
Vet inte varför du citerar mig och snackar till pomperipossa?

Så data säger 2019, intressant.
Vilken vinner valet i USA enligt din "data"?
2016-07-13, 17:06
Medlem
Citat:

Jag är inte ute efter någon miljon...
Det jag inte vill göra är att köpa mig ett hus och se värdet rasa det första som händer då jag är övertygad om att det finns en bubbla... Det är trots allt en stor risk man tar som det ser ut nu..

Jag uppskattar att du vill mitt bästa, men varför då?
2016-07-13, 17:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Debatt?
Vad finns att debattera?
Bankerna höjer räntorna enligt deras egen statistik på sina egna hemsidor.
Sedan att du sitter på ett forum och menar att alla Sveriges banker ljuger på sina egna hemsidor och att de dessutom ljuger om något som är sämre än "sanningen" är ju helt otroligt, men snälla sluta inte, är obetalbar underhållning att följa dina inlägg nu när bopriserna går ner, boräntorna går upp, pricken över i,et är att SD backar i alla mätningar oxå har inte varit ett så bra halvår för dig va ?

Men är säkert gammelmedia som mörkar

Fan vad dum i huvudet du är, är hela ditt huvud fyllt av bajs?

Jag har inte påstått att någon bank ljuger, nu ljuger du igen. Däremot har jag visat att genomsnittsräntan hos den bästa banken under din godtyckligt valda period från februari har sjunkit. Jag har också frågat dig om du anser att det är felaktigt men det har du valt att inte svara på eftersom du har kunnat se att det är korrekt.
2016-07-13, 17:17
Medlem
Citat:
Fan vad dum i huvudet du är, är hela ditt huvud fyllt av bajs?

Jag har inte påstått att någon bank ljuger, nu ljuger du igen. Däremot har jag visat att genomsnittsräntan hos den bästa banken under din godtyckligt valda period från februari har sjunkit. Jag har också frågat dig om du anser att det är felaktigt men det har du valt att inte svara på eftersom du har kunnat se att det är korrekt.
Jag väljer att tro på bankerna, du väljer att tro på compricer.
Jag har med mina länkar från bankerna visat att boräntorna stigit sedan februari, men lugn, de kommer stiga ännu mera
2016-07-13, 17:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag väljer att tro på bankerna, du väljer att tro på compricer.
Jag har med mina länkar från bankerna visat att boräntorna stigit sedan februari, men lugn, de kommer stiga ännu mera

Men du tror alltså inte på Ålandsbanken som Compricer anger som bästa bank? Anser du att Compricer har uppgivit fel ränta för Ålandsbanken som var bästa bank, det vägrar du fortfarande att svara på.
2016-07-13, 18:03
Medlem
Citat:
Men du tror alltså inte på Ålandsbanken som Compricer anger som bästa bank? Anser du att Compricer har uppgivit fel ränta för Ålandsbanken som var bästa bank, det vägrar du fortfarande att svara på.
Tror jag inte på ålandsbanken?
Ser att de skriver 2% på deras sida, med så abnormt hög ränta så tror jag nog att de sänkt ja, men är det så du ser på det hela? Alla har höjt sina räntor från 1,35 till 1,40 (som exempel) men ålandsbanken har sänkt från 2,05 till 2% å då har vi alltså en sänkning
2016-07-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pompripossan
Jag är inte ute efter någon miljon...
Det jag inte vill göra är att köpa mig ett hus och se värdet rasa det första som händer då jag är övertygad om att det finns en bubbla... Det är trots allt en stor risk man tar som det ser ut nu..

Jag uppskattar att du vill mitt bästa, men varför då?

Antar att det är mitt samvete? Jag vet inte, känns som det är lättare att dela med sig på ett forum än att irl prata om sådan i jante Sverige? Hur som helst så har jag fått uppleva både vänner och arbetskollegor osv som har resonerat precis som du och med all rätt.. Tvekat men med facit i hand nu är många av dem bittra pga att de inte hoppade på tåget under 2000 talet.. Än värre gick för dem som väntade på ett nytt 2008-2009 /90 tals dipp.

Kontentan är köp vad du har råd och helst med riktlinjer 1/3 av disponibel inkomst(boendekostnad) och om det hamnar på 2,5 milj för ert hushåll då är det bara att fynda under microdippen.. Men skulle det innebära 1/2 ja då kanske man ska satsa på billigare hus/br.. Det viktigaste är att komma in i karusellen och helst under microdipp.. Ska inte tjata hål på dig du gör precis som du vill, det kan lika gärna vara så att du lyckas fynda under en krasch.. Men kom ihåg att Sverige är knappast Kina, Thailand där många ur medelklassen de facto äger flera investeringslgn. Man ska inte glömma att i dessa länder är lagar o seder betydligt annorlunda än här hemma i sveadalen. Krasch // dipp går alltid i cykler men den stora skillnaden är ju att merparten här i Sverige faktiskt köper boende för att bo och inte spekulation...
2016-07-13, 18:59
Medlem
Citat:
Vet inte varför du citerar mig och snackar till pomperipossa?

Så data säger 2019, intressant.
Vilken vinner valet i USA enligt din "data"?

Du är rolig du, en sak är säkert för min del är om rednecken vinner så kommer jag iaf att flytta tillgångar till något mer greppbart så att säga..

Mrs president..
2016-07-13, 19:15
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Men kom ihåg att Sverige är knappast Kina, Thailand där många ur medelklassen de facto äger flera investeringslgn. Man ska inte glömma att i dessa länder är lagar o seder betydligt annorlunda än här hemma i sveadalen. Krasch // dipp går alltid i cykler men den stora skillnaden är ju att merparten här i Sverige faktiskt köper boende för att bo och inte spekulation...
Du verkar inte riktigt resonerat kring att din bild av Sveriges marknad är fullkomligt beroende av svenska, världsunika, regleringar. Rent av en toppstyrning av marknaden under perioden. Frånvaron av analys kring hur robust ditt bärande argument är, är häpnadsväckande.

Dina investeringar har därmed varit värdelösa, eftersom du inte förstår dem. Att investera i saker man inte begriper med hävstång kan gå som definitionen av en massa otrevliga ord som jag inte vill dra här. Sen vet du säkert innerst inne att du inte tipsar folk för ditt samvetes skull, men du borde nog ändå chilla lite och istället försöka njuta av att ditt famlande i mörkret visade sig generera en massa pengar, rent av efter den analys du aldrig gjorde kanske det till och med var ett bananskal in i en riktigt bra placering.

Sen ska jag förstås inte skylla på samvete här, men det är rimligen störst för din egen skull. Fortsätter du investera med hävstång i saker du inte begriper hinner du utan tvekan slå i botten under en livstid, oavsett hur rätt du träffade i början.
Senast redigerad av Trillske 2016-07-13 kl. 19:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in