2016-07-13, 13:37
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Kan det vara så illa att trots att de hade vittnesuppgifter på att det fanns en död människa ute i skogen, så trodde dom inte på det för att det var så otroligt korkat. För trots att exmannen hade hjälp av @knepplennings källa, så är det trots allt bara hörsägen och kanske inte tillräckligt underlag för att dra igång ett sökpådrag av den kalibern?
Därför spanade de och väntade på att någon ur hjärngänget skulle göra bort sig (kanske använda hennes kort) innan de bestämde sig för att ingripa?
Eftersom det är tillåtet att spekulera och tro så tror jag att hela storyn kändes för osannolik för polisen. Men efter att exmaken och källan lämnat uppgifter som gick att kontrollera så begärde polisen utdrag och bilder från bankomater varpå dom såg att andra än Madde tagit ut pengar. Det räckte för att ta in de första på förhör och sedan rullade det på av bara farten.
Citera
2016-07-13, 13:44
Medlem
Citat:
Kan det vara så illa att trots att de hade vittnesuppgifter på att det fanns en död människa ute i skogen, så trodde dom inte på det för att det var så otroligt korkat. För trots att exmannen hade hjälp av @knepplennings källa, så är det trots allt bara hörsägen och kanske inte tillräckligt underlag för att dra igång ett sökpådrag av den kalibern?
Därför spanade de och väntade på att någon ur hjärngänget skulle göra bort sig (kanske använda hennes kort) innan de bestämde sig för att ingripa?

Kanske det kan vara så, att källan, inte visste vilket gruvhål, eller vart det låg exakt.
Därför har polisen gjort som de gjort... ja, de hade ju som sagt ingen kropp, när de beslöt att plocka in BH kl. 10.21 eller när de plockade in BH på fredagskvällen. Så nog har de kollat upp storyn de fått höra.. tog 2 dagar
Citera
2016-07-13, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Eftersom det är tillåtet att spekulera och tro så tror jag att hela storyn kändes för osannolik för polisen. Men efter att exmaken och källan lämnat uppgifter som gick att kontrollera så begärde polisen utdrag och bilder från bankomater varpå dom såg att andra än Madde tagit ut pengar. Det räckte för att ta in de första på förhör och sedan rullade det på av bara farten.

Jamen precis, det är väl ganska vanligt vad jag har förstått, att man kollar bankomatuttag vid försvinnande, kollar vart BO varit, och även kollar mobilen vart den finns och vart den varit... så de började nog i den änden, då BO, de fakto var anmäld försvunnen...
Citera
2016-07-13, 15:01
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Kanske det kan vara så, att källan, inte visste vilket gruvhål, eller vart det låg exakt.
Därför har polisen gjort som de gjort... ja, de hade ju som sagt ingen kropp, när de beslöt att plocka in BH kl. 10.21 eller när de plockade in BH på fredagskvällen. Så nog har de kollat upp storyn de fått höra.. tog 2 dagar

Men om jag har förstått det rätt så hade dom väl inte en båt som dom kunde åka ut till mitten av gruvhålet?
Alltså borde ju polisen relativt snabbt ha hittat BO?

Gruvhål i Långshyttan lär ju inte växa på träd.
Citera
2016-07-13, 15:21
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Men om jag har förstått det rätt så hade dom väl inte en båt som dom kunde åka ut till mitten av gruvhålet?
Alltså borde ju polisen relativt snabbt ha hittat BO?

Gruvhål i Långshyttan lär ju inte växa på träd.

Kanske letade dom i de gruvhål som de inblandade har lagt upp bilder på, på facebook?
Citera
2016-07-13, 15:26
Medlem
whaks avatar
Citat:
Kanske letade dom i de gruvhål som de inblandade har lagt upp bilder på, på facebook?

Iofs kan det vara så, tänkte inte på det.
Citera
2016-07-13, 16:35
Medlem
Framgaffels avatar
Jag borde kanske skaffa mig ett liv, men jag råkade snubbla över den här bilden...
Skulle tro att det är MB, AL, ME & POH

http://www.ladda-upp.se/bilder/ofydjjsfhblir/
Citera
2016-07-13, 16:50
Medlem
whaks avatar
Citat:
Jag borde kanske skaffa mig ett liv, men jag råkade snubbla över den här bilden...

OH MY LORD!
MB försöker vara ett ljushuvud iaf.
Citera
2016-07-13, 17:15
Medlem
Rudges avatar
Gör inte det, då blir jag utan mitt! Vad ska jag då smygläsa!
Jävligt kuslig historia detta! Ser fram emot när tiden kommer då de visar sig på styva linan här i tråden Värt att vänta på! Speciellt då ni underhåller tråden väl och delar frikostigt. Tack!
Citera
2016-07-13, 17:46
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:

Hjälp. Jag vill inte vara taskig, men maken till white trash har jag nog aldrig sett.
Citera
2016-07-13, 17:50
Medlem
emaptis avatar
Citat:

Äktenskapstycke deluxe, söta par. Hör dom till dalarnas fina innefolk?
Citera
2016-07-13, 18:10
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Gör inte det, då blir jag utan mitt! Vad ska jag då smygläsa!
Jävligt kuslig historia detta! Ser fram emot när tiden kommer då de visar sig på styva linan här i tråden Värt att vänta på! Speciellt då ni underhåller tråden väl och delar frikostigt. Tack!

Jag gör så gott jag kan

Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Hjälp. Jag vill inte vara taskig, men maken till white trash har jag nog aldrig sett.

Ärlighet varar längst vet du väl?

Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Äktenskapstycke deluxe, söta par. Hör dom till dalarnas fina innefolk?

Jag hänger inte riktigt på samma ställe som dom, men där dom hänger kanske dom tillhör eliten, vad vet jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in