2016-07-13, 06:13
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Håller inte alls med, säljer vi Sam kan vi lika gärna sälja Omar också samt sikta in oss på att klara kontraktet den här säsongen och satsa ordentligt inför nästa år. Det är osannolikt att vi vinner eller ens tar en europaplats den här säsongen så bättre att maximera intäktssidan genom spelarförsäljningar. Det ska dessutom till för att vi ska åka ur den här säsongen så på lång sikt behöver det inte vara sportsligt dåligt att sälja båda nu i sommar om det genererar mer pengar.

Varför är det inte bättre att maximera vinsten vid försäljningar om det ändå är först nästa år ni ska satsa?

28 nu + 18 i vinter snarare än 28 + 10, + att ni rimligen tappar ett par miljoner både i intäkter från publik om ni nu avvecklar truppen och säger att ni ska slåss för att hålla er kvar, samt det faktum att varje enskild tabellplacering kan ge pengar.

Så förstår inte logiken i att ta alla pengar nu samt riskera att hamna i en nedflyttningsstrid utan era två bästa spelare, om ni ändå räknar med att kunna få MER pengar för Colley i vinter.

Jag antar att du förespråkar att sälja båda nu utifrån det faktum att ni får MER pengar för Colley nu i sommar än i vinter?
2016-07-13, 06:24
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jag antar att du förespråkar att sälja båda nu utifrån det faktum att ni får MER pengar för Colley nu i sommar än i vinter?
Ja, det är precis det jag säger.
2016-07-13, 06:26
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Ja, det är precis det jag säger.

Då är jag med. Jag som snurrade till det lite då, då den andra skribenten skrev något om att man ville ha 18 för Colley och att man borde vänta på det för att sälja.
2016-07-13, 10:42
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Det är klart att BW har andra spelare på radarn men ingen med samma potentiella uppsida som Farnerud.

Du säger det du. Fönstret öppnar på fredag och det kommer hända grejer då.

Svanemar är om ett litet barn i en godisbutik just nu och jag råder er att hålla koll på Discos twitter under den kommande veckan.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Ingen med samma potentiell uppsida? Vad scoutar han, PRO eller?
2016-07-13, 10:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj

Tycker Weström är rätt tydlig här:

Citat:
Skulle Alexander Farnerud passa in i AIK?
– Spelare ja, när man tittar på kvoten äldre spelare så skulle jag säga nej. Vi har Nils-Eric Johansson, Jos Hooiveld och Dickson Etuhu som fyller den kvoten ganska väl.

http://www.viasatsport.se/sport/fotboll/nyheter/uppgifter-aik-forhandlar-med-alexander-farnerud

Han är nog inte aktuell om inte någon försvinner.
2016-07-13, 10:58
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Alltså det är inte potentialen som är potentiell utan uppsidan.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2016-07-13, 11:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker Weström är rätt tydlig här:

http://www.viasatsport.se/sport/fotboll/nyheter/uppgifter-aik-forhandlar-med-alexander-farnerud

Han är nog inte aktuell om inte någon försvinner.
Är väl ingen hemlighet att vi försöker göra oss av med Jos, sen går Dicksons kontrakt ut om ett halvår så om vi verkligen vill signa Farnerud kan kvoten va överfylld ett tag.

Men jag är fortsatt skeptisk och det med all rätt.
2016-07-13, 14:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Erik på väg bort? Nahir in i så fall hoppas jag.

https://mobile.twitter.com/andersstensio/status/753158750035410944

Trovärdighet? Vettefan.
2016-07-13, 14:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Det är klart att BW har andra spelare på radarn men ingen med samma potentiella uppsida som Farnerud.

Du säger det du. Fönstret öppnar på fredag och det kommer hända grejer då.

Svanemar är om ett litet barn i en godisbutik just nu och jag råder er att hålla koll på Discos twitter under den kommande veckan.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Svanemar är en nolla som gillar att gissa och spekulera. Han må vara din pojkvän men sluta hänvisa till honom som om han vore något slags transferguru i Stockholm.
2016-07-13, 15:40
Medlem
nomadics avatar
Crespo köps loss av Häcken redan nu, affären förväntas färdigställas de närmaste dagarna.

Hoppas på nu att vi tar in en renodlad anfallare som ersättare och inte nöjer oss med Holmberg/Sema/DG som spetsalternativ.
2016-07-13, 15:46
Medlem
Lite Silly kring Bajen:

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/erik-israelsson-jagas-av-utlandska-klubbar/

Israelsson möjligtvis ut. Likaså Rennie. Måns Söderqvist har redan lämnat för Kalmar och Melker Hallbergs låneavtal förlängdes inte. Petter Andersson lär inte heller kunna spela något i år.
2016-07-13, 15:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Lite Silly kring Bajen:

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/erik-israelsson-jagas-av-utlandska-klubbar/

Israelsson möjligtvis ut. Likaså Rennie. Måns Söderqvist har redan lämnat för Kalmar och Melker Hallbergs låneavtal förlängdes inte. Petter Andersson lär inte heller kunna spela något i år.
Hoppas att Nahir ersätter Erik. Rennie bort för att ge plats för Othman? Man kan ju hoppas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in