2016-07-12, 21:03
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad tror ni järnkaminer?
Ja du, en sjuk summa för Sam är vad det är. Vi köpte honom från Frej för 750k och har tackat nej till 22 miljoner. Jag har sagt tidigare att 20 millar för Sam är bra, 28 miljoner är sjukt jävla bra och det är klart att vi ska sälja!

Snackas även om att vi har nobbat bud på Colley omkring 9,5 millar och vill ha 18,5 vilket är helt rätt. Ska Colley säljas i sommar ska det vara närmare 20, då han är alldeles för viktig.

Lyckas vi sälja Sam för 28 miljoner är det värt att vänta med en försäljning av Colley till vinterfönstret trots att vi då kommer få kanske 5 miljoner mindre:

En försäljning av Sam öppnar även upp för en ny högerback. Vilket vi behöver.
2016-07-12, 21:06
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Ja du, en sjuk summa för Sam är vad det är. Vi köpte honom från Frej för 750k och har tackat nej till 22 miljoner. Jag har sagt tidigare att 20 millar för Sam är bra, 28 miljoner är sjukt jävla bra och det är klart att vi ska sälja!

Snackas även om att vi har nobbat bud på Colley omkring 9,5 millar och vill ha 18,5 vilket är helt rätt. Ska Colley säljas i sommar ska det vara närmare 20, då han är alldeles för viktig.

Lyckas vi sälja Sam för 28 miljoner är det värt att vänta med en försäljning av Colley till vinterfönstret trots att vi då kommer få kanske 5 miljoner mindre:

En försäljning av Sam öppnar även upp för en ny högerback. Vilket vi behöver.
Jag tycker Sam är lika viktig som Omar just nu men.. Tyvärr låter dealen alltför rimlig för alla parter.
2016-07-12, 21:08
Medlem
csts avatar
Citat:
Håller inte alls med, säljer vi Sam kan vi lika gärna sälja Omar också samt sikta in oss på att klara kontraktet den här säsongen och satsa ordentligt inför nästa år. Det är osannolikt att vi vinner eller ens tar en europaplats den här säsongen så bättre att maximera intäktssidan genom spelarförsäljningar. Det ska dessutom till för att vi ska åka ur den här säsongen så på lång sikt behöver det inte vara sportsligt dåligt att sälja båda nu i sommar om det genererar mer pengar.
2016-07-12, 21:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Håller inte alls med, säljer vi Sam kan vi lika gärna sälja Omar också samt sikta in oss på att klara kontraktet den här säsongen och satsa ordentligt inför nästa år. Det är osannolikt att vi vinner eller ens tar en europaplats den här säsongen så bättre att maximera intäktssidan genom spelarförsäljningar. Det ska dessutom till för att vi ska åka ur den här säsongen så på lång sikt behöver det inte vara sportsligt dåligt att sälja båda nu i sommar om det genererar mer pengar.

Vad har ni som back-up inom nuvarande truppen?
2016-07-12, 21:18
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Möjligt att jag är orolig över kvalspel/åka ur men ja det ska väl mycket till. Sjävklart kommer det in ersättare.

Närmare 50 miljoner hade ju inte varit fel det heller. Bosse kanske lyckas lösa ett lån av C. Strandberg säsongen ut, det vore ju nåt haha.
2016-07-12, 21:21
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad har ni som back-up inom nuvarande truppen?
Une-Larsson. Sen är det rätt tomt, en del spelare ute på lån dock. Men både Sam och Omar kommer ju ersättas om de säljs.
2016-07-12, 21:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Une-Larsson. Sen är det rätt tomt, en del spelare ute på lån dock. Men både Sam och Omar kommer ju ersättas om de säljs.
Ska ni inte försöka köpa loss 5:an Ranegie?
2016-07-12, 21:27
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ska ni inte försöka köpa loss 5:an Ranegie?
Nä. Tycker han har underpresterat så det finns nog bättre spelare att lägga pengarna på.
2016-07-12, 22:54
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
AIK förhandlar med Alexander Farnerud.

http://www.viasatsport.se/sport/fotboll/nyheter/uppgifter-aik-forhandlar-med-alexander-farnerud

Vore ett mycket trevligt tillskott.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Pallar inte ännu en glaslirare halvvägs in i graven. Helt seriöst, har inte Wesström något annat på radarn?
2016-07-12, 23:08
Medlem
LT10s avatar
Alexander Farnerud är inte aktuell för AIK. Det finns ingenting på förhandlingsbordet och det mesta tyder på att det inte kommer förhandlas om det heller.

Huruvida det stämmer eller inte får tiden utvisa men jag är 90% säker på det.
2016-07-13, 01:11
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Pallar inte ännu en glaslirare halvvägs in i graven. Helt seriöst, har inte Wesström något annat på radarn?
Det är klart att BW har andra spelare på radarn men ingen med samma potentiella uppsida som Farnerud.
Citat:
Alexander Farnerud är inte aktuell för AIK. Det finns ingenting på förhandlingsbordet och det mesta tyder på att det inte kommer förhandlas om det heller.

Huruvida det stämmer eller inte får tiden utvisa men jag är 90% säker på det.
Du säger det du. Fönstret öppnar på fredag och det kommer hända grejer då.

Svanemar är om ett litet barn i en godisbutik just nu och jag råder er att hålla koll på Discos twitter under den kommande veckan.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2016-07-13, 02:33
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Det är klart att BW har andra spelare på radarn men ingen med samma potentiella uppsida som Farnerud.

Du säger det du. Fönstret öppnar på fredag och det kommer hända grejer då.

Svanemar är om ett litet barn i en godisbutik just nu och jag råder er att hålla koll på Discos twitter under den kommande veckan.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Japp. Jag är inte den som brukar släppa sånt, då det inte ligger i mitt intresse att trolla. Det kommer hända grejer i AIK inom kort, Farnerud är inte en av dem. Skulle Farnerud presenteras i det här fönstret är det sista gången jag droppar info här och jag få ta på mig dumstruten.
Senast redigerad av LT10 2016-07-13 kl. 02:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in