2016-07-12, 22:35
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Jag håller med, vissa brukare hade kunnat bli väldigt stressade och faktiskt även våldsamma i sin förtvivlan och förvirring när deras assistent förs bort mot sin vilja. Sjukt osmidigt av vikingaskådisarna.
Här skulle man visserligen kunna invända att de inte visste eller förstod att hon var där med sina brukare, men det bevisar ju att det inte är lämpligt att dra in folk i sin lek när man inte vet under vilka omständigheter personen befinner sig där.
Citera
2016-07-12, 22:38
Medlem
Zikniks avatar
Vilka stolpskott om hon inte var med på det.
Skampåle fram till första snön!
Citera
2016-07-12, 22:41
Medlem
Isnatts avatar
Jag har varit på några såna där vikingamarknader och det är ju yviga gester från fåntrattar, teatraliska utspel och ett språk som passar på amatörteater. Det är ju vanligtvis inte hotfullt på något vis utan folk på hästar rider på bana, gycklare snubblar runt, barn kan dubbas till riddare och patrask spelar, så brukar det se ut. Men uppenbarligen uppfattade dom inte tjejens ovilja och det är ju tråkigt.
Citera
2016-07-12, 22:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Här skulle man visserligen kunna invända att de inte visste eller förstod att hon var där med sina brukare, men det bevisar ju att det inte är lämpligt att dra in folk i sin lek när man inte vet under vilka omständigheter personen befinner sig där.
Det är självklart inte lämpligt oavsett under vilka omständigheter personen är där - så länge personen inte är med på det, dvs tillfrågad.

Vad säger att de inte utlöser/förvärrar måendet för en redan psykiskt skör person, inte ger sig på någon som varit med om ett liknande trauma irl osv osv...

Fullständigt omdömeslöst..
Citera
2016-07-12, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är självklart inte lämpligt oavsett under vilka omständigheter personen är där - så länge personen inte är med på det, dvs tillfrågad.

Vad säger att de inte utlöser/förvärrar måendet för en redan psykiskt skör person, inte ger sig på någon som varit med om ett liknande trauma irl osv osv...

Fullständigt omdömeslöst..
*facebookstummeupp* Att göra så mot en person som inte är förberedd och gett sitt godkännande innan är förhoppningsvis straffbart med fängelse. Verkar som de tar tjejer varje år, för fega för att tvinga en man? De har ingenting i en vikingautstyrsel att göra.
Citera
2016-07-12, 22:52
Medlem
Wuzzies avatar
Osäker på var jag läste eller hörde om det, men det ska tydligen vara väldigt sex fixerat bland män (och kanske även kvinnor) som håller på med lajv och liknande saker?

Vet inte hur sant det är, men att typ kvinnor som "spelar" en lägre nivå, ofta får inviter av män som "spelar" en högre roll?
Citera
2016-07-12, 22:56
Medlem
antalpromilles avatar
Detta spelet verkar vara en grej man kör på de flesta liknande vikingatillställningar, finns massvis med videos från tidigare år och det verkar inte va nån direkt som misstycker att vara med i spelet. Om man inte vill riskera att dras in i spelet, varför går man på en sån här grej?
Är det live så finns risken, hur många har inte sett det hända på teater, cirkusen etc?
Citera
2016-07-12, 22:56
Medlem
gurkmajjas avatar
Ja det här var väl inte så genomtänkt. Varför haffa random människa och inte förbereda med någon insatt? Verkar ju lite skadat hela grejen. För mycket mjöd kanske.
Citera
2016-07-12, 22:59
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ja det här var väl inte så genomtänkt. Varför haffa random människa och inte förbereda med någon insatt? Verkar ju lite skadat hela grejen. För mycket mjöd kanske.

För att hon var på ett vikingaspel?
Citera
2016-07-12, 23:02
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
För att hon var på ett vikingaspel?
Om man då är där som besökare bör man alltså räkna med att bli haffad av ett gäng "vikingar"? Jag har aldrig varit på ett vikingaspel, men jag trodde väl att man kunde vara publik och inte behöva vara deltagare på andras villkor.
Citera
2016-07-12, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Detta spelet verkar vara en grej man kör på de flesta liknande vikingatillställningar, finns massvis med videos från tidigare år och det verkar inte va nån direkt som misstycker att vara med i spelet. Om man inte vill riskera att dras in i spelet, varför går man på en sån här grej?
Är det live så finns risken, hur många har inte sett det hända på teater, cirkusen etc?
Aldrig hört talas om att det hänt någon som inte varit med på det. Hoppas stolpskotten får betala skadestånd till kvinnan.
Citera
2016-07-12, 23:04
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Om man då är där som besökare bör man alltså räkna med att bli haffad av ett gäng "vikingar"? Jag har aldrig varit på ett vikingaspel, men jag trodde väl att man kunde vara publik och inte behöva vara deltagare på andras villkor.

Gissar att det är en kul grej som att bli uppdragen av trollkarlen på cirkus eller nåt. Kvinnan verkar rätt korkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in